nuffnang advert

Tuesday, July 23, 2013

Tempat menarik dilawati, tempat makan best dan hotel best di Cameron Highlands

 Assalamualaikum semua...
ok, mmg aku kata dah habis n3 Cameron aku ni, tapi tak lengkap rasanya kalau tak buat rumusan, sebagai rujukan aku sendiri dan kawan2 yg sedang mencari info tentang Cameron Highlands, so here we go...


Tempat menarik dilawati di Cameron Highlands:
Taman Agro Teknologi MARDI, Tanah Rata
Cameron Lavender, Tringkap
Ladang Teh Boh Bharat
Bee Farm, Tringkap & Brinchang
Pasar Malam, Brinchang
Cactus Point, Brinchang
Boh Tea Centre, Ringlet


Tempat makan best di Cameron Highlands:
Big Red Strawberry Farm, Brinchang (pekena strawberry coklat)
Anis Tomyam , Tanah Rata (dinner pekena daging rusa di situ)
Nur Iman Restoran, Tringkap (makan tengahari ala kampung di situ)
SmokeHouse Hotel, Tanah Rata  (pekena scone ala2 Inggeris di situ)
Steamboat & Snack Corner, Tanah Rata (layan steamboat sup dan tomyam best!)

Hotel best di Cameron Highlands:
Century Pines Resort, Tanah Rata (Part 1)
Century Pines Resort, Tanah Rata (Part 2)
Crown Imperial Court, Brinchang
Hotel Equatorial, Tringkap
Rumah Peranginan Persekutuan (RPP), Tanah Rata


ni pun masih ada beberapa tempat yg tak sempat kami terjah...mungkin next time...tengs a lot pada semua yg sudi membaca dan menemani travelogue aku yg tak seberapa ni...(travelogue la sangat)..hahaha...

39 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

pekena strbrry tu wajib..hihih

lieyalatif said...

aku suke review ringkas ko nok...nanti nak pergi le review tempat2 yg ko dah share ni jek....senang....

::NureeN:: said...

mmg padat xtvt ko nok d CH ni...
jeles aku..
nk terjah nti, study dlu kat cini hehee

Kakzakie Purvit said...

Elok juga dibuat review macam ini boleh dijadikan panduan.

Anum said...

bagus kan ada entry macam nie

♥ Vna ♥ said...

thanks beb sharing²..aku suke!

NM03 said...

tahun depan kite nak kemana noks??? jom jumpa abg cakar2, geget2

amirah said...

stroberi adalah wajib kalo gi CH

che mid said...

Tak susah pun nak cari makanan Melayu kt sana kan..

.:fyzz:. said...

good sharing nok

wahida said...

NM03: hahaha...jom kite!!

Unknown said...

aku pegi 3H2M pun x hbs pegi semua tempat... yo lah pergi b'konvoi (4 bijik kete) nak parking payah sorang dapat parking yg 3 lagik tersadai.. tu yg problem dgn jalan jem byk masa habis atas jalan jerk...

nxt time nak pegi lagik tggu harraz beso sikit & dah pandai berlari...huhuu

HeNRieTTa JoSe said...

thanks akk for the share...mmg ada plan nak ke cameron lg lpas raya nie..

MulutPayau said...

Terima kasih atas prkongsian...

Rasp said...

CH and stoberi mana leh dipisahkan kan sis kan....
thx share this info :)

AnneRaini said...

kalo ada lg tempat xdpt pegi mknanya kena pergi lg ler tu..hehe

Qhaifa Nur said...

datang CH kena mabil ct lama sikit..baru best..

Unknown said...

mekasih nok..
len kali aku leh refer kat sini..:)

Munn Jaafar said...

mmg travelog blog akak nih.kuat bjalan!

Suria Amanda said...

Beb...sabtu aku ada pagi sampai tghari....kul 2 pm aku dh balik ke Pilah plak htr order org...if nk jumpa pagi tu insyaallah kot...agak2 ko sampai kul bape?

lizz said...

nanti nak gi saner refer jer kat entry ni...tq...

wahida said...

amanda suria: huwaaaa....aku sampai petang nok...

ISZA said...

Salam
Nanti post yang bajet punya yer
:)

Unknown said...

nak pergi CH lagi juga, haritu pergi tak puas, baru tahu kenapa orang suka pergi sana berkali2...:)

JaSSNaNi said...

wow.. banyak list tempat menarik kat CH ni.. yg pasti sana mmg best kan..

kesoma rai said...

gugu.. best gilaa..

dear anies said...

terima kasih krn sudi berkongsi...

p/s TERIMA KASIH krn sudi join GA sy ;-)

ezlinda hisam said...

best best! blog akak memang jadi reference saya..masa gi penang dulu, saya refer blog akak je.. hehe..

Qashmere said...

thanks share

wahida said...

ezlinda hisam: oh ye? tengs sudi membaca dear...

radioburuk said...

good review..boleh la jdkan rujukan nak bercuti ke cameron..tq

Tempat Menarik said...

nice information about tempat menarik di cameron...senarai hotel di cameron

Unknown said...

Tanx dear untuk info di atas. sgt membantu :)

adianiez AIDA said...

aida landing sini time google pasal CH :-)
nice review.
done follow :-)

Anonymous said...

saya nak tahu lebih mendalam lagi tentang cameron

Anonymous said...

saya tak pernah pergi sana tapi banyak dengar orang coment macam-macam.mungkin akan pergi nanti

Anonymous said...

saya tak pernah pergi sana tapi banyak dengar orang coment macam-macam.mungkin akan pergi nanti

Anonymous said...

saya tak pernah pergi sana tapi banyak dengar orang coment macam-macam.mungkin akan pergi nanti

Anonymous said...

hotel heritage pn best jgk n antara hotel yg berpatutan harga n bilik yg dpt..mmg berbaloi n puas hati..gerenti!!