nuffnang advert

Thursday, May 7, 2015

Rumah Peranginan Persekutuan (RPP), Cameron Highlands

Assalamualaikum semua...

aku ada update beberapa pic aku dan family ke Cameron Highlands kat instagram...
tapi biasalah, nak update kat blog ni amek masa sikit la...
pegi pun sekejap je, short trip gituww..
pegi pada 28 - 29 April baru2 ni...
saja pilih weekdays sebab mmg tak nak bersesak kat atas nun...
lagi pun kebetulan tarikh yang kami dapat untuk booking RPP ni dapat tarikh weekdays...
so, mmg cantik sangat la...
anak2 aku pontengkan sekolah dua hari...hahaha..
ampun cikguuuu...
mama ngan daddy dorang tak sanggup bercuti kat Cameron time weekend...
apatah lagi time public holiday..
serius tak sangguppp...

okay, sampai Cameron mmg akan nampak beberapa signboard arah ke RPP ni...
mudah sangattt...
nak naik ke RPP ni punya lah tinggi oiii...
makin tinggi makin sejukkkkk...huhu...
untuk pengetahuan,
Rumah Peranginan Persekutuan ni adalah untuk kakitangan kerajaan sahaja ye...
murah giler harga RPP ni..nak tahu berapa harga nnt aku citer...
korang yang government servant kalau tak pernah booking mmg sedih la...hahaha...
sebab murah dan selesa sangat...

okay, dah sampai...
RPP Cameron Highlands ni kat Tanah Rata ye uollsss...

ada beberapa konsep bilik kat RPP Cameron ni..
ada banglo, apartment dan bilik biasa...
kami punya bilik adalah bilik biasa,
itu pun aku rasa bilik biasa dia dah selesa sangat untuk kami 5 beranak..
nnt aku tayang pic bilik ye...baca sampai abes tau...

sekitar kawasan RPP..
sejuk weiii kat sini...
kami beriya pakai sweater masa ni..haha..
tapi masa kami turun nak gi Brincang, cuaca biasa2 je..
mungkin sebab RPP ni tinggi sangat...dia punya dingin tu...mak aiiii...
rasa terus nak peluk laki dan2 tu jugak...kahkah...

 kat tempat family aku bergambar tu adalah entrance utk masuk mendaftar..

kaunter utk check in and out..
kaunter ni hanya dibuka sampai pukul 6 petang sahaja...
ada mineral water kat hujung tu, kena beli tau..rm1 je pun...

check in pun mudah...
disebabkan booking RPP ni thru online,
payment pun dah dibuat,
so masa check in dia cuma mintak IC dan bukti pembayaran...itu je...
pastu dia akan bagi kettle...tak yah mintak mmg dia akan bagi...

ni kat lobby tadi la...
simple je kan...

okay dah sampai kat depan pintu bilik...
masyaAllah, wifi kat bilik ni punya lah laju...
tapi aku tak kesempatan sgt nak baca wasap dan telegram bagai...
bersama family itu lagi penting oiii...
sekali bukak henfon, kemain pitam aku nak membaca satu2...

 corridor depan bilik...

 ni pemandangan dari depan bilik kami...

 sebelah sana tu apartment RPP kalau tak silap...

kat RPP Cameron ni tak de pool ye...
ada playground je...playground ni pun depan bilik kami je...
nasib baik anak2 aku tak meroyan mintak main playground...
dorang lagi sibuk nak petik stoberi...hahaha,,,

okayyy, mai masuk bilik...
meh aku nak citer, bilik kami ni cuma RM25 je semalam...
murah kan??
luas tak? luas tak? selesa giler bilik ni weiii...
ada katil deluxe dan super single...
mula2 kami ingat nak beli toto kat Brinchang sebab rasa macam tak muat nak tido ramai2...
tapi cari punya cari toto, takde jumpa pulak toto...
jadiknya kami rapatkan katil...
muat okeyyy tido berlima atas katil tu...
maklumlah..aku kan kurusss je...wakakaka...
matik la statement...
bantal pulak kami mmg ada bwk extra dlm keta...
sbb tak de extra pillow ye korang...
kalau korang mintak extra pillow dorang akan jawab
'apa yang ada dalam bilik je encik'...kehkeh...

haaaa, amacam cun tak?
kemas kan...
yang penting TV flat screen dan ada Astro okayyy...
siap ada channel sport...
ya ampunnn, asal ada masa terluang je, hero2 aku ni bukak sport...
sabo je la...

 almari nampak macam masih baru...

bilik air pun bersih...
ada bath foam dan shampoo je yang dorang bagi...
yang kelako, hand soap tu dah abes pun dorang duk letak lagi atas sink tu...
pastu siap letak tanda warning 'hak milik RPP'
kahkah...macam la kami heran nak bawak balik benda alah tu...
dah la bagi botol kosong je...hahaha...
tapi macam biasa lah, kami kalau pi trip mana2,
mmg tak pakai toletteries hotel,
kami bawak kami punya sendiri..

yang penting bersihhhh..
dan water heater pun berfungsi dgn baik...
tapi nak citer ni, dorang tak sediakan towels ye...
so, korang kena bawak sendiri la...

 anak2 apa lagi...lepak terusss...

malam tido kat sini tak on ekon langsung tau..
kami siap berselimut...
dah la malam kami sampai tu Cameron hujan lebat giler...
mmg sejukkkkk sangatttttt..
tengok laki kat sebelah rasa gerammm je...hahaha...

happy nya anak2 mama...
tercapai jugak hajat abang nak repeat Cameron ye sayang...

ada balcony jugak...kat depan tu ntah banglo siapa lah kan...
kalau kat balcony ni dorang letak kerusi lepak kan besttt...

anak2 hepi sangat dapat gi Cameron...
especially si abang la...
dia tu memanjang berzikir kat telinga aku nak repeat Cameron...
so, yang ni kami tunaikan la...
sebab sebelum ni dia duk berzikir suruh repeat Krabi...
repeat Krabi?? pitam mama ko bang oiii!!
Cameron sudah! hahaha...


review aku pasal RPP ni?
sangat lah okayyyy...sangat lah selesa...
dengan hanya rm25 semalam, aku rasa berbaloi sangat...
sebelum ni aku pernah jugak check in RPP Langkawi,
pun selesa jugak...sama je, semua RPP murah2 belaka...
mula2 sebelum sampai RPP ni,
aku agak skeptical sikit...
aku bayangkan bangunan yang usang,
bau bilik yang hapak, tv yang besar gabak,
water heater rosak...
tapi tu semua imaginasi negatif aku je..
rupanya sangkaan aku meleset...
semua yang aku fikir tu salahhhh...
terbaik lah RPP Cameron!!

pada korang yang kakitangan kerajaan, kalau nak booking,
sila lah terjah website RPP...klik sini..
booking thru online dan terus bayar...
tapi meh aku nak habaq, nak booking sila la bertabah...
sebab memanjang penuh...hahaha...
tapi korang boleh je bukak website dorang ni selalu,
kot2 ada yang cancel booking, mana tahu ada nasib korang...
boleh jimat dari segi penginapan...tak gitu?

41 comments:

Anum said...

terbaik kan :) dan sangat berbaloi

amirah said...

gitu gitu!!...terbaik rega dia baq hang..

NM03 said...

nnt aku nak pegi

Izwa Kamaruddin said...

hoii aku tak boleh apply sebab aku badan berkanun..tak adil tauuuuuuuu

AnneRaini said...

aku baru je cek rpp konon nak gi honeymoon sempena anniversary.. mmg harapan weh.. full je. nyampah.

Nieda Ramly said...

memng rezeki la dapat booking

Nieda Ramly said...

memng rezeki la dapat booking

afya said...

Terasa bahagia bila... Di cameroon highland... Hanya mampu bermimpi di siang hari...

afya said...

Terasa bahagia bila... Di cameroon highland... Hanya mampu bermimpi di siang hari...

afya said...

Terasa bahagia bila... Di cameroon highland... Hanya mampu bermimpi di siang hari...

akubiomed said...

Untung orang korje gomen ada kemudahan seperti ini.

afya said...
This comment has been removed by a blog administrator.
nur anis said...

untungnyaaa..hukhuk..

monalea said...

Booking tarikh yang nak tak pernahnya dapat.penuh je...

aLyNnZ said...

seronoknyer berjaya booking rpp cameron..sbb alin selalu tak berjaya..time alin nak pergi tu lah penuh sesaje..huhu..dah mmg rezeki awakkan..

rpp langkawi alin pernah booking mmg berbaloi2..shantekk sgt2 biliknyer kan..

Cho Zila said...

ooo mestiler rugi kalau tak gunakan kemudahan.. akak tak gomen servant tak merasaler..

erny firdaus said...

bestnyerrr...rm 25 je semalam..sgt2 murah...katil pun cun!! sy pun sama..kalau jenjalan sure hangkut toiletries sendirik sb suka shower yang kaya dengan buih2 gitu..hahaha..poyo kannn! ;p

Cik Ecah said...

murohhh bak angggg..25 semalam..buleh sangat la tuh!

eima said...

RPP CH NI YANG BARU ....
bkn senang nk dpt ni tau ..penah dpt seklai tp bph refund balikd uit sbb tgh renovation ...mencik tau ....

norhidana said...

mmg cantik kan kak... selesa pun selesa harga jgn ckp lah berbaloi2 tahan cipan kui3....

sgt2 murah lah cuma nk book tu kene awal kn... bdk2 opis selalu jgk membooking nyer... aku je lum kesempatan menduduki sana selalu last minit je

A passion of life said...

Erkkk..kalau aku booking guna nama ko pon boleh kan kan kan kan????? Huahuahua muah

GREENJADE said...

huntung nye ko kak jahh..rm25 jer? mmg berbaloi2 ni. luas & nampak selesa.

dear anies said...

RM 25 tu...kalu sy laa..tiap2 bln mau naik CH selalu ;-)

ain.ya.nun. said...

Mak oiii, memang murah nau harganya.

Qaseh Vee said...

rugi la saya bkn kaki tangan kerajaan ... huhuhuuu

Unknown said...

keje gomen menag huntung laaa

arysha_fayyadh said...

Assalam kak wahida,
sob3
kami bukan orang gomen

Are-ChU EkiN said...

Kenapa buka web kt link tue xboleh...

Are-ChU EkiN said...

Kenapa buka web kt link tue xboleh...

Are-ChU EkiN said...

Kenapa buka web kt link tue xboleh...

nor wahyuni said...

Salam. Kakitgn krjaan utk semua gred ke boleh memohon kak?

sudin said...

saya dah pernah pergi ..dah lama..tahun 2008...sama harga rm25..tapi tidaklah secantik ini...bilik air dan almari serta set letak tv sama jer..cuma katil dah update..karpet baru..langsir dan kerusi baru....rpp lain pun best gak..

Unknown said...

bru je book td..hehe..rm100 utk apartment 2 bilik..thun dpn la tapi g bulan 3..:)

Rose Amad said...

Eh dlu RM25 je ek? Sekarang dah RM50. Baru plan nk pegi... Thanks sgt2 atas info...

Unknown said...

Niw harga dh naik. Banglo 3 bilik dh jadi RM 150 dulu RM 100. Tp besarrrrrrrrrnya yang amat. Kalau ke CH mmg check in sini. Alhamdulillah sng je buking. Rata dh p. PD Png KL Tasik Kenyir KLIA Morib n Johor. Berbaloiiiii baloiiii

Unknown said...

Puan boleh daftar, saya pun bekas kakitanganBadan Berkanun yg dah di swasta.Saya seorang pesara badan berkanun dan berkhidmat dgn badan tersebut hingga Dec 1992. Khidmat hanya selama 16 tahun setengah aje. Jawatan akhir saya adalahKerani Kanan sahaja tapi layak mohon kediamaan RPP Eksekutif bukan Premier lagi alhamdulillah. Hari ini saya sekeluarga 8 orang tinggal di Banglo Rumah Peranginan Persekutuan (RPP) Rumah Eksekutif Cameron Highland harga semalam cuma RM200 utk 6 pax tapi kami 8 pax kena tambah 2 katil dgn harga RM10/pax/malam jadi jumlah RM220 semalam.
Alhamdulillah banglo ni 2 tingkat 3 bilik yg amat luas 4 bilik air, satu hall yang luas dan dapur yg selesa serta balconi untuk berehat. Juga ada ruang untuk buat bbq. Memang amat selesa. Daftarlah di website ini :
www.bph.gov.my
Cuma tempahan kena awal dan perlu buat pembayaran penuh dalam tempoh seminggu lepas booking secara online.

Unknown said...

Ade sesiapa simpan no Tel Rumah peranginan persekutuan ni?

cik Jaja said...

Cantik dan selesa tempatnya..untunglah goverment servant :D

Unknown said...

Kena p ni....

Unknown said...

Kena p ni....

Anonymous said...

boleh masak2 bawak periuk nasi tak?