nuffnang advert

Thursday, July 18, 2013

Cuti2 Cameron Highlands: Pasar Malam, Brinchang

Assalamualaikum semua...
jom ronda2 pasar malam!! pasar malam Brinchang yg org duk ckp kalau dtg CH tak sah kalau tak singgah pasar mlm...betul tak?
jom je la layan gambar2 yg sempat aku snap...

strawberry coklat

aku ada beli bantal strawberry kat pasar mlm..gigih carik yg murah...ada jugak yg kekwat tak nak diskaun harga...eiiiii, tolonglah!!


masa ni ntah mana adik2 ipar aku tu...semuanya lesap mencari haluan sendiri...hahaha...


jambu epal
sedap nak giler kot jambu epal ni...baru festaim rasa dah jatuh cinta...aku beli banyakkkk...beli kaler merah jugak...tp dlm gambar kaler merah takde, yg kaler merah lagi sedap dari hijau ni...rasa dia lemak2 manis...tapi yg hijau pun sedap jugak...hari tu bwk balik kampung, mak, nenek ngan maklong aku bukan main suka dan puji lagi buah ni...mmg sedap sgt katanya...sekejapan habissss...
lepas ni hubby ada kursus kat CH, nak kirim lagi jambu epal ni...


bunga ni tahan dua tahun katanya...



madu dan sarangnya...

clown pun ada...

udang goreng tepung...satu bekas ni rm10

banyak lagi yg menarik kat pasar malam ni, tapi tak sempat nak amek gambar pun...tangan kiri kanan dah penuh memborong...hahaha...so, mana yg ada je la korang layankan...
lagi satu, lupa nak ckp, pasar malam ni hanya dibuka setiap sabtu je tau...

malam tu kami dinner hasil rembatan dari pasar malam...
kami beli nasi lemak, ayam panggang seekor, udang goreng tepung, pizza dua jenis, jagung bakar dan mcm2 lagi lah...dah tak ingat dah...lepas makan, tido sambil gigil2 kesejukan...huhu...

36 comments:

ANNA MARIANA said...

wah, segar2 sayur kat sana :)

Fazleyatul Aini said...

best shopping sayur ni
arghhhhhhhh tengok udang tu bestnya !

Rizziela said...

dah lama teringin nak nai CH... tak dpt2 ..insyallah lepas raya kalau ada rezeki

AnneRaini said...

akupun suke juge nok jambu epal tu...rangup2 gitu..

p/s:kul 3 aku up entry resepi puding roti marble tu...khas tuk ko..hehe

wahida said...

anneraini: oh dear, tq so much!!

:: Mrs.Eady :: said...

oh hoooo entry CH ko ni nok menggamit aku betul la utk kesanaaaaaa....

JunAina said...

Geram nengok sayur!

amirah said...

bestnya nengok sayur2 dia..syokkk

Kakzakie said...

kalau dah macam itu banyak tak mustahil terpisah entah mana-mana pergi. Rambang mata nak memilih. Adik dgn abang tu ikut bontot daddy dia aje:)

eima said...

tu bkn jambu kristal ke ... hehe lain nama tp buah yg sama kan ...

bagusla ko kak ..semua ko review..

Nurzakiah Hanum said...

bestnya

Hidayah said...

waahhh.. dari tadi jenjalan bw asyik dijamu gmbr makanan..bila tgk gmbr baca cerita pasal pasar malam segar pulak rasa mata... hiihii..
:)

tambah pasar malam cameron highland..........

norhidana miswan said...

mmg rambang mata kalu pg situ kan kak... udang tu besar2 berbaloi ngn rm10 tuh.. camtik betil bunga bulat2 tuh... akak beli tak? kata thn 2thn

CaDLyNN said...

tak p pn pasar malam ni sebab dtg waktu weekdays! huhu..takpela..

Khai♥Rin : anies said...

biaq betui smpi 2 thn??? kalah bunga plastik kekdah nyer

wahida said...

eima: ntah la nok..ramai jugak yg panggil tu jambu epal...

norhidana miswan: aku tak beli pun nok, tapi adik ipar aku yg beli bunga tu...aku kureng minat sikit bunga2 ni...huhu...

wahida said...

khairin anies: ye nok, sbb dia dah letak chemical ke apa ntah, aku tak ingat dia jawab apa...

faraherda.razalan said...

Udang grg tepung tu yg tak tahan tu. hehehehehe....

Puan Awin said...

rugi x pi pasar malam brinchang ni klu ke CH...

Nafira usof said...

N3 ko nih membuatkan aku x sabar2 nak gi CH lagii.. bestnye~

Cik Eka said...

rasa x sabo nak pegi lagi..

ritu pegi tak sempat nak ke pasar malam. syoknyeeeeeeeeee kalau dpt pegi.

Cik Eka said...

rasa x sabo nak pegi lagi..

ritu pegi tak sempat nak ke pasar malam. syoknyeeeeeeeeee kalau dpt pegi.

akubiomed said...

Macam-macam ada di Pasar Malam di Brinchang ini. Pernah pergi dahulu.

::NureeN:: said...

mmg rugi klau x singgah cini kan bila terjah ch... bestnyerr...
jambu epal, x nmpk plak masa g ri tu

Qhaifa Nur said...

dah berapa kali datang CH..pasar malam ni tak pernah singgah...menarik juga dalamnya..

Chinta Safia said...

ni kira tempat wajib kalau pi Cameron Highlands

Ema Johari said...

rindu nak ke sana...adik ipar ada pergi pd minggu sebelum puasa...sanggup ke sana semata-mata nk pergi pasar malam ni jer..

wahida said...

ema johari: eh, yg saya pergi ni pun beberapa hari sebelum puasa...kalau ema ada sekali, kot2 kita boleh jumpa kat CH...hehe...

ArELeEz said...

eh, klu xsilap waktu operasinye jumaat ngn sabtu! klu cuti sekolah, hari2 ade.

Rapunzeel Cikilolo said...

jambu epel...

kepingin kepingin kepingin...!

mamyharraz said...

bestnyaaaa..
camaron mmg tak pernah aku jemu nak pegi.
pasar mlm brinchang the best.

ismaliana sulaiman said...

aduhh...tetiba rindu kat CH.. aku pi 3 hari 2 malam kat sana..malam pertama suami & adk2 lelaki je yg pegi.. mlm ke-2 tu wlu pn penat gigih aku heret anak2 pegi pasar mlm ni.. mmg hazab nak cari parking tp disebabkan laki aku askor kami numpang parking kat kem tepi tu... sonang!

hahhh!! bila t'pandang bunga yg katanya tahan 2 tahun tu.. aku t'ingat kat adik & adk ipar aku yg memborong sakan bunga ni.. aku dah kata x payah beli ehh..dia nak beli jugak.. sudahnya bukan 2 tahun!! 2 minggu jer dah lerai semuanya.... haihhhh... x baik tipu woooo....

jambu epal mmg best! 1st time aku jumpa kat rantau panjang 3 tahun lps.. x sangka kat sini pun ada...

ehhh...panjang plak komen aku.. heheee

wahida said...

ismaliana: mmg nok, kat situ mmg horror sikit bab parking, tapi kami jln kaki je sbb apt kami kat situ je...

tahan 2 minggu je? lahanat punya apek...grrrr!!!

jambu epal best kan nok...eh, rantau panjang pun ada ye? ingat ada kat cameron je...hahaha...

NM03 said...

ape ke teruk ngupa clown tu noksss. mcm scary je ngupe dia

Amanda Suria said...

Ye la...bunga tu mn tahan 2 tahun.....apa pun jambu ngan udang tu mmg nsmpak sedap....

huda said...

teringin nak p, kalo g jengjalan memang syok kalo ade pasar malam :))