nuffnang advert

Thursday, January 22, 2015

Restoran Terapung HM Sri Bagan, Bagan Lalang

Assalamualaikum semua..

Sabtu lepas, kami anak beranak gigih pi makan seafood kat Bagan Lalang,
punyalah jauh...aku yang nak makan kat sana sebenarnya...ahaha..
padahal hari Sabtu tu seharian aku pening kepala..
tapi sebab dah niat sebenarnya,
dapat duit nuffnang hari tu,
aku nak belanja family aku makan seafood yang sedap,
tapi kali ni aku ajak sekali adik aku Dik Emy ngan wife dia,
janji dengan Dik Emy jumpa kat RNR Dengkil,
dari situ, kami konvoi dua kereta.

kami sampai di Restoran Terapung ni dalam pukul 10 malam gitu,
dulu dah pernah pegi Bagan Lalang ni tapi bukan makan kat kedai ni,
dulu kami makan kat Senandung Malam,
saja nak try kedai lain kot2 ada lagi kedai yang lagi sedap...
semua kedai seafood kat area Bagan Lalang ni penuh dengan umat manusia kekdahnya...
tak tahu mana satu kedai yang patut kami masuk,
yang penting kami nak try selain drp Senandung Malam tu,
malam tu mungkin ramai orang sebab gomen baru dapat bonus masa tu kan...
nak cari parking memang tak yah cerita la...
bukan main azab lagi...
gigih nak mencari restoran terapung sebab nak dengar deruan ombak gitu...
tapi sayangnya, malam tu air tgh surut...huhu...

 ketam ni kami pilih 5 ekor....permintaan si abang yang nak ketam sangat...

 sesi memilih ikan...

warga staf belakang tabir gitu...
masa memilih ikan ni, awal2 staf dia bagitau,
'seafood akan siap dalam masa 1 jam setengah ke 2 jam, boleh ke?'
mula2 kami terkejut jugak la sebab kemain lama nak siap seafood,
tapi mengenangkan kami malas nak tukar kedai dah,
sebab kedai lain pun kemain lagi penuh orang..
so, kami dengan pasrah pun jawab ok je lah...huhu...

yang datang makan seafood ni semua bangsa yang bawak family ramai2 gitu...
seronok sangat tengok...jenis bukak table besar punya...
boleh tengok kat belakang kami tu, bukan main ramai lagi umat manusia...

sebelah aku tu, adik ipar aku, Farini...
tengah membuyung 6 bulan...
ya ampun si Farini ni, punyalah pemalu sampai sekarang...
kot lah dah kawen lama dengan adik aku, boleh geng dengan aku jadi halilintar jugak,
tetaplah dia ni perempuan melayu terakhir gitu...huahuahua...
sori lah Farini, kalau malam tu ko ada tertengok aksi kepala angin dan baran aku...
tapi akak ipar ko ni baik hati tau sebenarnya...ekekek...
ada cerita sebenarnya aku marah waitress kat kedai ni...
tapi malas nak taip...penat lah nak taip oiiii...
eh, tapi aku marah bertempat tau, bukan saja2 nak marah orang tak tentu pasal..

 dah kata food sampai sejam setengah kan, posing lah dulu puas2...


para lelaki malam tu pakai baju hitam gitu...
junior sekarang suka sangat buat mulut macam tu tau...
geram mama tengok...cubit mulut tu kang!

aku dengan mamat bangla jual karpet mana ntah...hahaha...
matikla, bini dia baca blog aku..
jap lagi mesti dia citer kat laki dia...hahaha...
ni la adik kesayangan aku, Dik Emy...

kami order air 2 jug...amek fresh orange dengan watermelon juice...
satu jug rm12...

talapia bakar...
talapia ni sampai paling awal..sebab bakar je pun kan...
dalam 10 minit dah sampai kat table kami...
disebabkan food lain lambat sangat sampai,
kami ratah talapia ni dulu..hahaha...
lapar weh...
sambal kicap dia sedap tau!!
talapia bakar ni harga dia rm21.18

pastu sebab nak kena tunggu lama,
dorang bagi dua pinggan kerepek pedas ni...FOC.
so, kami hadap lah kerepek ni dulu...huhu...

ketam ni kami mintak masak sweet sour...
sebab anak2 nak makan...
so, tak boleh pedas2 sangat...
anak aku si abang tu yang nak sangat makan ketam...
dia dah nampak ketam, lauk lain dia tak heran dah...sabo je la...
ketam ni korang tahu harga dia berapa? rm75 ko...pitammm...hahaha...

 kangkung goreng belacan..rm4.50

sup fishball...rm4.50
sup ni laki aku yang beriya order...
aku tanya 'u order untuk siapa ni?'
dia cakap untuk anak2...aku cakap lah, anak2 tak makan sup ni nanti...
sebab ada banyak lagi lauk lain..sudahnya betul aku cakap,
takde sorang pun sentuh sup ni...grrrrrrr...
sayang ku, boleh tak sesekali sayang dengar cakap bini u ni? huhu...
tak baik membazir tau....

siakap stim...sedap!
harga dia rm37.50

sotong goreng tepung...rm27.75
laki aku duk ulang kali cakap, 'sotong goreng tepung sayang jugak yang sedap.'
hahaha...memang pun aku rasa sotong tepung aku jugak yang sedap...kehkeh...

sambal udang petai...pun sedap...
terbaekkkk....
rm52.25

total kami makan semua sekali harga dia rm270...
padahal semua food buat satu hidangan je pun..
kalau tengok harga, memang kebabom sangat la...mahal giler kot...
sedap memang la sedap, tapi kalau harga mahal sampai macam ni sekali,
memang nak pengsan la...
pada aku, murah lagi makan kat Senandung Malam tu, murah dan sedap pulak tu...
kalau dari segi service, dua2 kedai pun sama je slow nya...
mungkin sebab ramai sangat orang kot...
tapi sebab sedap, aku malas nak banyak bunyik..
cuma lepas ni aku tahu lah mana restoran yang sedap dan boleh beri harga yang lebih murah kat Bagan Lalang ni...


tapi kalau pada sesiapa yang nak try, ni details dia...
HM Sri Bagan,
Bagan Lalang, Sungai Pelek,
Sepang.
03-31412895
bukak dari jam 6 petang hingga 1 pagi

26 comments:

AnneRaini said...

nmpk menyelerakan ketam tu.. aku dah lama tak makan ketam.

bab mahal ni pun mmg aku hangin.. mcm aku kena kat perlis. tomyam Rm20. telur bungkus Rm10.. Sup kosong sekosongnya RM3.60.. Giler ke apa.. nyampah.

wahida said...

weiii...itu betul2 tekan harga tu..ko biar betul tomyam rm20? sup kosong rm3.60? weiii, kalau aku, memang aku hamburkan kemarahan aku kat situ jugak...kalau dia x boleh nak accept apa yg org tegur, mmg laju2 aku update kat blog bikin kedai tu malu...hahaha...

Puan Eka said...

saye baru pegi bulan lepas kat sini.Dtg punya awal. Tapi tu pun ramai gak.

Total makan dua orang dgn ketam,ikan,pepahat,udang, sootng dalam rm 117++

Sedap gak. Ketam sweet sour nampak sedapp. Haritu ambik ketam telur masin. Tak sedap sangat

Inani Hazwani said...

pehhh. kecur air liur tengok sambal udang dengan ikan bakar tu. sedaaapnyaaa :D

lieyalatif said...

dah lame tak gi bagan lalang.... akusuke senandugn malam tu noks...tapi HM ni pun suke gak...

mahal gak kan skrang....

Dr K said...

Kah kah kah..mmg gigih kau menunggu kan nok..aku mmg tak akan pergi la ke Bagan atau Jeram on weekend/ cuti umum...menunggu sampai sejam lebih kot....

Makan kat Jeram bagi aku murah sikit dari Bagan tu..

aku tak pernah terfikir plak nak order ketam masak sweet sour...
Lepas tu, macam mana boleh ada talapia? bukan ke talapia tu ikan sungai? sungaifood la namanya, bukan seafood...bahahaha

wahida said...

daddyziyyad: kannn...gigih sangat aku ni..hahaha...aku tak makan kat jeram dah weii, aku dah pi mkn kat situ, rasa dia tak menepati piawaian tekak kami...sanggup la kami berjauhan mencari seafood yg sedap...gitu...

ye la, betul jugak ko ckp tu...dah jadi sungaifood la gitu talapia tu kan...ekekek...

akubiomed said...

Bestlah yang suka makanan laut. :)

Kakzakie Purvit said...

Kakak dpt tangkap kenapa berangin tu mesti sebab menanti sampai sejam lebih...

Tapi hidangan sedap meriah oklah... ampunkan mereka tak yah pergi lagi:)

wahida said...

Kakzakie: eh tak kak..bukan sbb food sampai lmbt..kami mmg dah diberitahu psl food akan lmbt, tp ada sbb lain..pasal waitress tu x bgtau tmpt yg kami nak duduk tu dah ada org reserved...padahal kami dah duduk tunggu meja tu dah lama.. dah la meja x de yg kosong...mmg angin dibuatnya

Kniedaz said...

wah...baru2 ni makan seafood kat Johor, Mr Hubby amik sekor ketam pun dah kena RM22..tapi memang sedap la diorag masak..hehe

Unknown said...

mahal sangt la..macam makan kat restoran mewah pulak..padahal tengok restoran nya biasa2 je..

siakap stim dengan sotong goreng tepung tu yang saya rasa harganya macam nak tercekik..heheheh

Suria Amanda said...

aku nyer pengalaman makan kat HM ni habih RM500++ first time pegi...then second time pi RM700++...giler tak? tp banyak2 kedai situ je sedap pun...ok la aku pi ramai kot...dalam 12 orang termasuk budak2...mmg niat nak belanja diorang pun sempena dapat bonus

Unknown said...

assalamualaikum Ida, waduh2 sedappp semua nya seafood dan segala macam tu tertelan ayaq lioq sendiri ni

nuyui a.k.a miss YUI said...

Fuhh sekali sekala xpela selalu.pengsaaannn

wahida said...

amanda suria: mak aiii, giler ah...sampai rm700++...aku dulu pernah gak makan ramai2 dalam 12 org jugak kat senandung malam tu, tapi harga takde lah kebabom sampai gitu sekali...cuma rm300++ je, sedap pun sedap kat senandung tu..huhu...

Izwa Kamaruddin said...

kannnn senandung malam gak sedapppp dan murah..

aLyNnZ said...

wahida restoren ni yang paling hujung sekali kan?? alin kalau g bagan lalang mmg makan kat restoren ni tp bettul lar harga mmg keletop kalau g makan mmg nak cecah 3 rat jugak kalau hangkut satu famili..

cuma yg tak dpt dinafikan masakannyer mmg terasa kan lagi2 tang ketam hingga menjilat jarii..sedapnyerr..

alin pernah try kedai yg sebelumnyer tp tak memenuhi citarasa anak tekak lar..wahida tau ker yg harga berbaloi pastu sedap? rekemen ler..sbb hubby mmg ajak nak g bagan lalang..

Mummydearie said...

Walaupun mahal, menyelerakan sungguh semua menu yang ada. Tak boleh nak katup mulut, air liur meleleh. Tak pernah lagi makan kat sini tapi pernah sampai. Dah kata restoran buka pukul 6 petang, sampai sini awal petang haruslah makan angin jerk!

NM03 said...

comel farini... kirim salam ngan dia

CASSIA said...

Ok la makan 270 henget tu.. Murah sangat dah tuuu.. Kalau na kira minyak bot.. Beli pukat bagai banyak gak modal..dgn masa nak tunggu dapat ka dak lagi...murah2 sangat2 tuuu

CASSIA said...

Ok la makan 270 henget tu.. Murah sangat dah tuuu.. Kalau na kira minyak bot.. Beli pukat bagai banyak gak modal..dgn masa nak tunggu dapat ka dak lagi...murah2 sangat2 tuuu

prox said...

Bestnya tengok makanan...

Majalah Online

Unknown said...

saya pernah makan kat cni..kena 400++. giler kan..udang time tu rm 90 tuk 2 hidang. mebi sbb ramai kot. mujur bonus time tu..hehe

Unknown said...

Dh call..just ringing je..x bjawab

Kamarul said...

Mmg mahal... Tunggu lama.
Lauk sampai satu satu...... Lauk pertama 45 minit lauk kedua sampai. Hngin