nuffnang advert

Friday, March 14, 2014

Berduka.

Assalamualaikum semua...


Jerebu semakin teruk.
Tgk bangunan ofis dari jauh hampir takde.
Terkejut, kuat betul jerebu.
Tekak makin sakit. Kelat.
Harap tak diserang lelah di waktu jerebu ni.
Tapi setakat ni, Alhamdulillah.
Doakan saya dan junior sihat2 sahaja.
Risau jugak kesihatan anak2.

Rawang pulak sekarang ni panas terik.
Panas dan berdebu.
Berada di luar membuatkan mata pedih dan berair.
Rasa nak pitam pun ada.

Tumpang simpati pada kawan2 yang mengalami catuan air.
Kasihan pada yang ada anak kecil.
Harap kemarau ini tak kekal lama.

Pergilah engkau wahai jerebu,
Pergilah engkau wahai kemarau,
Kembalilah engkau wahai MH370.



Malaysia sedang dirundung duka.

21 comments:

Nurzakiah Hanum said...

AMIN

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

amin :'(

Eye_nee said...

Duka yg masih kami berharap akan sembuh..Kembalikan lah MH370 Ya-Allah...

#Pray4MH370

:: idzwa :: said...

amin~

Amanda Suria said...

Pakai mask eh nok...semoga di permudahkan untuk kita semua...

NM03 said...

aku rasa nak balik baring atas katil empuk aku... sambil dengar muzik kenny g lalu dibuai mimpi indah

Tihara said...

Memang diselubungi duka

JunAina said...

Akak pakai mask dalam pejabat pedih hidung.

Nafira usof said...

doa banyak2.. mohon pertolongan Allah~

Sheila Salim said...

Assalamualaikum.. jangan lupa mask. hmm sheila singgah sambil klik tabung sini ~~~

Sue-Rya Qistina said...

segala yg terjadi ni ada sebab musababnya..Allah bagi ujian buat kita semua..

Khai♥Rin : anies said...

tgk ramalan cuaca esok kl hujan

Ema Johari said...

mudah-mudahan tak lama..InsyaALLAH.

diana said...

semoga cepat lah semua ini berlalu,....

D.Shahril Hakime said...

moga2 kesulitan yang melanda negara kita sekaghang ni berlalu segera.... moh le kita berdoa pada Allah... moga2 semuanya berlalu

Makcik Anak 3 said...

sama lah ..kat tempat kita pun..huhuu..klu kat rumah tu..siap pedih2 mata lagi..rumah sy area jalan kebun/johan setia/pelabuhan klang tu...huhuuu

amirah said...

moga ada la berita baik nanti...ya Allah permudahkan kami..amin

Fazleyatul Aini said...

alhamdulillah melaka dah hujan lebat sabtu hari tu =)

eima said...

semua ni sebagai satu pembuka minda pemimpin kita supaya lebih peka terhadap masalah akan dtg ....

ape perlu buat jika masalahs ama berulang ..a kan ade jln penyelesaian yg lebih pantas .... training kiranye ....

semua ni ade hikmah .....

Mummydearie said...

Nasib baik jerebu dah berkurangan. Dengar bunyi hujan pun bukan main girang hati ni sekarang. Cuma yang satu ini, bilalah akan ditemui ...

Jamil Hashim said...

singgah membaca