nuffnang advert

Friday, February 27, 2015

Koh Samui: Pasar Malam Chaweng

Assalamualaikum semua...

jom layan gambar2 kat Pasar Malam Chaweng..
best la Pasar Malam Chaweng ni, aku suka, macam2 ada...
besar pun besar jugak...
pastu banyak makanan jugak dijual..
banyak jual pork lah...hahahaha....

pasar malam ni setiap hari Rabu...
kat dataran Central Festival...
ala senang je nak cari pasar malam ni..
tepi jalan dah nampak kemeriahannya...
mat salleh pun layan pasar malam kat sini...

masuk je pasar malam, dah nampak t shirt ganas macam ni...
laki aku nak beli dah t shirt ni, dia bukan boleh nampak design ganas sikit,
memang dia nak rembat la...Yakuza pulak tu...
tapi takde saiz dia pulak..tak muat tang perut...hahaha...
weii, laki aku ni nampak je dalam hati ada taman..
dulu2 dia ni ganas tau, siap pakai rantai emas macam gengster cina tu...huhu...
pastu zaman sekolah dia pernah terajang budak india sampai terperosok budak tu bawah katil...
adehhh, tapi tu dulu zaman jahiliah dia lah...
ampunkan i hubby, bocor rahsia u kat blog...ekekek...

 beginilah keadaan pasar malam Chaweng..

pelbagai mug arak...
for info, Singha dan Chang adalah antara beer keluaran Thailand...

 kat Malaysia pun melambak jual menda alah ni...

 hubby pegang tu tabung tau...

ni pulak versi hitam...brutal kan...
sekali hubby tanya harga dia rm120 daaaa...
baru ingat nak beli....hahahaha...

 kebanggaan orang Thailand...

kat sini lah aku beli  t shirt design gajah yang comel tu...
tokei kiri kanan tu pun bukan main mesra lagi...
sabar melayan kerenah aku yang asyik duk mintak diskaun sampai aku puas hati...ekekek...

 pad thai pun ada...

 cantiknya frame gambar long tail yang kat atas tu...

pulut mangga...
tapi aku tak beli kat sini...kami makan pulut mangga kat tempat lain...

 ramai mat salleh lepak kat pasar malam ni sebab nak minum cocktail ni...

 ish, laki aku ni, survey spender macam lah kat Malaysia takde jual spender...kahkah..


sesi melukis potret pun ada...
sebenarnya, aku dengan laki aku nak je dorang lukiskan potret kami berdua...
tapi sebab ramai sangat tengah tunggu q, tak jadi lah...
lagi pun dah janji dengan mek jah dan acik nak jumpa balik pukul 9.30 malam...
sebab masa kat pasar malam ni, kami berpecah...

 boleh tahan cantik dia lukis...


acah acah try...nak posing je pun...haha...
yang best kat pasar malam ni,
saja pakai buat amek gambo tak beli pun takpe,
takde pun dorang duk paksa maki maki ke apa kalau tak beli...
berbeza sangat dengan kat Indon...huhu...

3 balang air mabuk...balang tu berpusing2 tau...
pilih je nak todi apa...haha...

aku beli shawl kat mamat rambut afro ni...
tapi bukan shawl yang aku pegang tu...
tu sample je aku mintak dia bukak nak tengok kelebaran shawl tu...
aku beli dua shawl kat sini, satu untuk aku, satu untuk mak mertua aku...
beli kat mak mertua sebagai hadiah dah tolong jaga anak2 kami sepanjang kami honeymoon ni...
tq mak!

wei...terus terang aku cakap,
kat pasar malam ni terlalu banyak orang jual pork wei...
ko nak babi masak apa, semua ada...
babi salai, babi goreng, babi bbq...pilih je...
ko pandang kiri orang jual babi, ko pandang kanan orang jual babi...
eiii, seram sejuk aku dibuatnya...hahaha...

air tin dorang panjang kan...

dah lepas jalan pasar malam,
aku request dgn dorang nak pekena pulut mangga,
so, kami pekena pulut mangga area Chaweng ntah area mana...
dekat2 pasar malam tu jugak la...
ni lah pulut mangga yang rasa dia 'nan hado'..
pulut tak best, mangga dia pun tak best...
sekian, terima kasih.

balik dari pekena pulut mangga,
aku dengan hubby pi minum teh tarik kat Fareast...
mek jah n the rest pi balik bilik nak rehat dah...
apa barang tido awal weiii, malam masih muda...hahaha...
asalnya aku ngan hubby nak cari live band,
dah jumpa beberapa live band yang berkenan di hati,
tapi sebab asyik nak survey mana live band yang laaaggi best kononnya, sudahnya takde..
nak dapatkan balik live band yang kami jumpa awal tadi, dah tak tahu kat mana...hahaha...
macam aku cakap, Chaweng tu besar woiii...
sudahnya pekena teh tarik la kita...

tengah syok minum teh tarik dengan laki,
tetiba datang 4 budak sengal ni...
kacau daun betul lah!! hahaha...
tanjat gegirl..rupanya dorang lapar...
pi cari nasi kat Fareast ni, tapau makan kat bilik...

yam pui!!


lepas minum teh tarik, ronda2 Chaweng...
tengok kerenah mat salleh yang meliar kat Koh Samui ni...
tengok jugak kerenah awek dua alam tackle mat salleh...
tengok betapa ramai minah siam hanya separuh bogel tayang body cari pelanggan...
fuh...
balik bilik hampir jam 2 pagi...
padahal esok trip snorkeling pukul 7.30 pagi woiii...
kena bangun awal!

17 comments:

NM03 said...

ko sebenarnya beli beg tu kan jah
tapi taknak aku tahu takot aku pinjam nak pegi lombok nnt kannnnn

eh





lombok? mimpi sudah!

wahida said...

beli beg? mmg tak lah...
woiii, aku beli FM dengan shawl jelah...
koser sangat aku nak shopping macam lah beg mcm tu takde kat malaysia...muahahaha...

fatin said...

ida,
best best layang pic..
tapi tang ba-alip-ba-ya tuh.. huhu
seriau pulak lau dag kiri kanan duk ada kan..
mesti ada bau-bauan dia kan? dah kata goreng segala~

wahida said...

fatin mraz: ha mmg ada..semerbak bau dia...haha..
sbb tu kami tak beli apa2 makanan kat sini pun, scary sangatttt...
tapi dari segi barang jualan lain, best layan pasar malam ni...
pastu pasar malam chaweng ni murah dan boleh bg diskaun punya...

nuyui a.k.a miss YUI said...

byk2 gmbr trtarik dgn tshirt gajah tu..comel benorrr tgknya..aihhhh...

arysha_fayyadh said...

Assalam kak wahida,
kan3
iols pun macam nak blacklist jaaaaa indon2 tu
scary he3

AnneRaini said...

kalau aku kiri kanan babi harus pening... huhu

JunAina said...

Thailand dan gajah sukar dipisahkan.

akubiomed said...

Nampak pasar malam di Thailand bersih dan barang-barang pun best.

Mulan said...

Lama tak ke Thailand... Best ni..

Unknown said...

banyak gambar menarik la..tak semua benda ada kat malaysia..kan??sebab tu sesekali kena jalan tempat orang jugak..tak semestinya pi membeli tapi pi kenal2 dunia orang lain..

Tie HT said...

seronok baca entry ni
peniaga sana nampak frenly kan
tu baru betul2 bisnes :)

Nieda Ramly said...

shawl dia lembutkan ?

Bunda_nora said...

Wah! bestnya jalan2...shawl tu pun cantik jugak dan lebar...mesti murah2 barangan kat situ yea?..

Unknown said...

Pasar malam chaweng ni di kawasan mana?

dear anies said...

part ada babi tu, sy da muntah awl2 agk nyer kot hahaha

wahida said...

aishah nin: pasar malam chaweng ni kat tepi jalan je...kalau lalu je sepanjang jalan chaweng tu, boleh nampak dah kemeriahannya...