nuffnang advert

Friday, July 20, 2012

sup kaki ayam & mangga India

selamat pagi semua....
gigih aku update secara marathon semua gambar makanan demi korang...ok ok...ni n3 last makan2...aku janji aku takkan publish gambar foods sepanjang Ramadhan nnt...see, aku sayang korang kan? :)

 aku tau korang tak terliur pun sup kaki ayam ni...sbb ramai yg tak suka dgn kaki ayam kan? termasuk hubby aku tu...dia geli ko...tapi aku sukaaaaaaaaaaa gilak....sedap tau...nak2 kalau dpt yg gebu2 tu....kalau nampak nenek mertua aku ni, mmg diharamkan aku mkn kaki ayam ni...ekekek...kepantangan dia kalau anak cucu dia mkn kaki ayam ni....haha...
(sori, gambar pakai henfon cap ayam adalah tidak memuaskan)

 ok, moh la kita cuci mulut dgn mangga india yg besar bagak ni...mangga india ni aku beli masa ada bazar kat ofis aku....satu bijik tu RM5...kalau beli dua RM9...tapi aku beli 6 bijik....lepas tu menangis nak jinjing bwk plastik berat....kehkeh....rasa dia manis, lemak2 gitu...potong sebijik boleh mkn kami 4 beranak....punyalah giant mangga ni...

isi dia yg kuning berkilat dan manis....yummeh!!


sekian n3 makan2 sebelum puasa...n3 makan2 akan kembali selepas Ramadhan...kehkeh...



p/s: hari ni mek jah bwk qays dtg ofis.....yeayyy!!

48 comments:

Cik Awin said...

febret saya sup kaki ayam ni kan...sedap ;)... bulu dgn kaki ayam je yg saya x makan :-p

::FAIZ:: said...

x suka mkn kaki ayam

FiZa said...

suke kaki ayam!! ada yg tak mkn kaki ayam ni sbb geli kot...anak kecik sy umur setahun lebih pun suke kilau (ratah) kaki ayam ni...

inazamri said...

akak mmg suka sgt sup kaki ayam.Selamat menyambut Ramadhan dan salam kemaafan dari akak.

Anum said...

yuhoooooooooooo memang sedap kaki ayam.... tang gemok2 tue.. perggggggggggg
selamat menyambut ramadan ek ....

Mamamya said...

aku satu family minat gilak dgn kaki ayam...x kira lah buat sup atau masak kari...

aku bulan pose nnti lg byk up citer pasal makan2 hehehee....

-Sara- said...

sup kaki ayam! rugi sapa tak makan! my feberet tuuu! lagi2 kene yg besar2.. empuk kann :)

♥ dak pink said...

Adoiaii, nasib tak mengandung. Kalau tak memang nak kena jejak kau weh tok minta sebiji. ;p

♥ dak pink said...

Eh,
selamat berpose nok buat kau sekeluarga.

Nazmiah said...

Salam ramadan wahida, nak minta ko buat makan2 lepas raya nnt....hahah jangan lupa jemput aku ye nok

lieyalatif said...

adoi noks!!! ni seb baik belum pose nie....kalo dah pose ni mau nangis banting2 badan tgk mangga india nie hah...manis nie....kat restoren insaf mangga ni laa die gune tuk buat manggo lassi sedap nak mampus tu!!

Nens Collection said...

layannnnzzznye buah mangga tu..sedapp!!

kaki makan jgak time lapor..kalo dh kenyang baru ler tingat kaki die tu pijak ape..keh keh keh

Sue-Rya Qistina said...

sup kaki ayam?? my feveret dan c kakak jugak. best sgt! hahaha..mula2 husb saya pun geli. tp bila dia pk2 blk, nk geli wtpenya, ayam tu kan ade kulit. kulit kuning tu dh dibuang, yg ni tggl isi skit. so, nape nk geli kan. last2, dia pun jatuh chenta nk makan! hehehe

wahida said...

nazmiah: sudi2kan dtg rumah aku nok...aku masak special utk ko...
:)

fiza said...

Terliur aku tgk mangga tu, nasib dah lepas beranak.

Salam ramadhan & selamat berpuasa utk wahida & family.

ieda said...

wow sop kaki ayammm !!
ekkekeke
akk kalau buat sop kureng sikit .. selalu suke buat kari rfebah bangun tuu perghhh !

salam ramadhan al mubarak dik ..
semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan penuh keberkatan tahun ini .. insyaallahh ;)

kim salam ketat2 kat mek jahhh ngan qays !!!!

nur anis said...

sup kaki..sedapnya....

atty's said...

sup kaki ayam ni ..mmg feveret firdaus..

adoi mangga ni buat org terliur je tau..

Saya Disini said...

sedpnye/..klu bulan puasa mmg dugaan betul la bile tngk mknan sedp2

:: Mrs.Eady :: said...

Sumpahh tak bleh mkn sup kaki ayam!

Neeza.Areef said...

klu x nk npk geli mkn kaki ayam dlm sup ptg2 kaki dia tu ha kan x npk kakinya..hehe

mangga ni btl2 bekilat siott..

x pe esok pose

ye ke ko x posingkan menu berbuka ko nanti..poodahhh :p

wahida said...

neeza.areef: ye, sila percaya...

Qhaifa Nur said...

dua-dua suka ni...
mangga india, ni yg nak kena beli....

GreenJade said...

mangga tu aku suka

tp kaki ayam..kompem smbil pejam mata tutup telinga pun aku tak lepas ekekeke

norhidana said...

sedapnyer sup, mangga,... oh bestnyer...msti sedap tu mangga itu kak....

miss Fyqa said...

mangga nampak sedap ohh, tp kaki ayam..fyqa x makan la plak. Hee

Selamat Berpuasa buat akak sekeluarga :)

eMMe said...

sedapnye.....

Esok dah Puasa Kak,

selamat Menjalani Ibadah Puasa
moga amalan kita diberkatinya...

Lya Colours said...

saya suka kaki ayam goreng pakai tepung adabi tu. sedap!

Dee said...

suka tang lutut tu..hehehe..tp kalau nak masak sendiri xdelah..kalau mertua masak..telan je..hehehe..

Angah said...

wau aku paling tergoda tgk mannga indi tu,oh ya lori oreo tu memang oreo tgh pomot lori tu la,...aku bli kat carefour midvaley...ala kat suparmarket besar2 mesti ada punya...tapi haritu ku beli ada lagi 3 bijik ja...rm19.95 1 lori..jadila wat koleksi..

eB said...

ms studi dolo, eB krs kering tau. kwn2 ajar mkn sup kaki ayam. hari2 eB pln. tup2 ms nk bertunang haaaaaa... i gebu. ha3

Rahmah Ram Ram said...

huuu hah...entri makanan lagi..wahida OH TIDAKK!! sesungguhnya mangga itu amat menggiurkan...

Selamat menyambut bulan ramadhan al mubarak pada wahida sekeluarga..

Masya said...

sape kata tak terliur .. sy suke hihihihi....

hamboi mangga tu lglah suke ...

Rasp said...

i terkecur tang mangga tu sis...
yummeylicious....

lizz said...

mangga india tu mabeles sedap sangat....

Selamat berpuasa wahida...

eLLy said...

sebijik RM5 murah tu noks... aku klu teringin makan mangga india aku akan terjah kat restoran insaf jln TAR

ieja amieja said...

hb akk ngan ank2 pun x makan kaki ayam ni..tp klu masak sup akk msk jgk dua ketul kaki tu..sndr ratah ler..hehe

cahya indah said...

sedapnya sup kaki ayam..cahya pun suka yg gebu2 tu kak. hehe. mangga india tu pun buat terliur da ni..belum puasa lagi.. :p

mamyharraz said...

kira ni entry katamlah ya ;)

selamat menjalani ibadah puasa utk wahida&family :)

mohon maaf dr aku sekiranya sepanjang perkenalan kita ada kekurangan dari diri ini.

-hug-

MamaEma said...

sedap kaki ayam...ema suka makan yg kari punya..habis tulang jari kaki digigit...hehehe

selamat menyambut ramadhan..

Mak Lagenda said...

Mak pun sukaaaaaaaaa kaki hayam nih. Klu masak sup sampai empuk,cicah dgn sambal kicap. Perhhhh...mabales woh!

|| NaFiRaa || said...

aku pon suka jugak makan kaki ayam nok!! sedap ape kan! rugi sape tak makan..hahahaha..

terliur aku tengok mangga tuh.. terus rasa nak gi beli buah..keh keh keh...

selamat berpuasa nok~

AnneRaini said...

pergh sedap tuuu..lagi2 kalau dah betul2 lembut...

Eye_nee said...

Sup Kakai ayam..boleh lah makan..bukan faberet sgt..tp itu mangga ada nampak banyak sedap laaa oiiii....

BeRRy MuMMie said...

mangga tuh mengoda btul!!!

mek jah said...

Sampai ati kau tggal akuuuu

amirah said...

sedapnya weh sup kaki ayam tu...perghh..*habis pose arini*

izz iizza said...

pergh meleleh tengok..