nuffnang advert

Wednesday, April 6, 2011

tak fofular rupanya...

selamat pagi semua...
ari ni aku nak tanya sikit kat korang...korang aware tak ngan brand Ramly...ala...yg buat daging burger, nugget bagai tu...korang biasa tak ngan produk dia?

aku tanya bukan apa, sbb baru2 ni aku dpt satu survey dari kwn opis aku...survey utk assignment dia..survey yg bertanyakan kenapa produk Ramly ni tak popular di kalangan org Malaysia...aku rasa aku baru je buat n3 nugget tempura Ramly yg best tu kat sini...

aku tanya kat dia kenapa ko buat survey ni? mmg brand ni tak popular ke? dia ckp mmg brand ni kurang popular berbanding jenama lain seperti Ayamas...jenama ni jugak susah nak penetrate negara2 lain sbb kekangan kewangan...

hrmmm...aku pulak honestly cakap la..mmg sebelum ni aku hanya tau produk Ramly ni hanya membekalkan daging burger saja...aku tau nugget tempura bagai pun sbb tgk blog org promote nugget dia yg sedap tu...kalau tak, mmg sampai sudah aku duk ingat dia duk jual daging burger je...hahahah...
yelah, selama ni mmg kat umah aku kalau bab frozen aku lagi percaya kat Ayamas...

so, korang rasa mcm mana? produk ni mmg tak popular ke? produk dia bukan tak sedap cuma promotion dia aku rasa mcm kurang atau takde langsung tu yg buat jualan dia agak lembap...apapun, aku sgt support produk dari usahawan Bumiputera seperti Ramly ni...



p/s: nampaknya ramai yg berkenan ngan n3 nasi bajet yg aku buat semalam...nantilah, aku suh brader tu bukak cawangan kat area umah korang lak eh...hihi....

47 comments:

NM02 said...

nuget tampura ramly mmg best jah. isi dia padat. aku plak better ramly dari ayamas. tapi nuget daging ramly aku kurang minat.

amirah said...

sedap jugak la nugget ramly kan..mungkin la tak popular sebab kurang promosi.kalo daging burger dia mmmng ramai org nak beli sebab gerai2 mmng biasanya guna Ramly sbb dia ada pasaran borong..sama la mcm ko,dulu x sedar pun Ramly ada nugget, tp bila jenjalan shoping baru perasan dan dah cuba dah.dan Ramly sebenarnya bayk lagi produk lain..frankfurter la..mcm2 lagi..produk Bumiputera itula selalunya yg jadi kekangan, kewangan..ermm

Maya Mayana said...

RAMLY sebenarnya byk produk lain...boleh tahan jugak rasanya...saya sokong produk tempatan tp itulah promosi yg kurang atau adakah ramai yg tk sedar kehadirannya nih???

Mek Rose said...

sy suka beger ramli tapi if naget sy suke ayamas. camno tu? wekekkeke

wida said...

sy rasa nugget ramly lagi sedap dr ayamas..
maybe kurang dr segi marketing & promosi kot

Dee said...

nugget ramly mmg lagi sedap dr ayamas..cuma kurang promosi..dorang x mampu nak buat iklan kat tv..tp kita sebagai pembeli mempunyai kuasa membeli..so, marilah bantu usahawan bumiputera..ko dpt tau pun dr akak kan dik? hehehe..aku pun tau dari cik pepel..terbaeklah!!

attyfir said...

kty rasa mcm popular lah jugak.
sbb peniaga burger selain otai burger

diaorg pakai ramly burger kan?

Zura Tahir said...

xglemer ke brand Ramly...

NurulHudaResad said...

nugget ayamas bukan nama sebenar sebenarnya bukan la the best....jauh lg sedap ramly or farm best...marina pon lg sedap....ntah ya...ke sebab nama Ramly jadik x commercial? tp dgr cam ok je Ramly.....hehhehe.....*kehalalannya pon lebih diyakini....kan?

umah MIL kite kat bukit beruntung....dgn rawang kire dekat la kan...hehhehe

Aida Tamrim said...

eeerrrkkk ... Tak polular ker ? Dia awat survey salah tempat kot .. huhuhu ...

Ce cuba suruh dia wat survey kwsan Bangi ke, s.slam ker, gerenti kena gelak kalau tanya soalan camtuh .. Ahaksss

ZZnoor said...

sy br prasan, slama ni sy mmg kurang mkn nugget dr ramly. tp klu nk cite psl dging burger n dging kisar (utk wat kuah spageti tu), ramly is the best!!
klu nuget, sy suke marina..cubela..

|| NaFiRaa || said...

slalu makan daging burger Ramly jek.. yang lain x tahu sangat..hehehe

wahida said...

mama iris: kat bukit beruntung? eh, mmg dah dekat tu...lately ni ramai lak terjumpa blogger duk area rawang...bestnya...

Myra Jay said...

Ingtkan popular la Ramly nie rupanya idak.. Mj mmg kenal ngan produk nie.. Istilah Ramly ngan Beger tak dapat dipisahkan..:)

MR. SYAH said...

rasanya ramly tu populat retutamanya daging burger dia.. tgk jelah kat kedai2 burger semua guna daging b urger ramly.. dan akhir2 ni nugget ayam dia plak famous..

lynda said...

aku selalu guna daging cincang Ramly kalau buat spagetti....hehehehe

h4ni3 said...

uitt.. ye ker?
rasa cam glemer jer

kasihredha said...

wahida
jgn lupa suruh brader tu buka kat cheras yek.

Akak selalu beli daging cincang ramly...sebab mcari yg product halal

Hanis Azla said...

akak pun suka produk2 ramly.. ingatkan selama ni mmg dah popular produk tu..

Ena said...

bias ajuga ena beli brand ramli nye nudget.. ok la...

ezy.fia said...

rase cam pemes abg ramly tu..
eeke

Anonymous said...

kurang promosi tu kot... tapi kita suka aje burger RAMLy... dari dulu lagi... ~

intan morsalin said...

x fofular sbb arga mhal sket dr brand lain kot..tp I LIKE BURGER RAMLY....

estee_8980 said...

sokong..kurang promosi...xde iklan pn rasanyakan...

kindergartenlibrary said...

produk ni popular a ~

Izwa Kamaruddin said...

ku kenal jenama ini....:)

nurkass said...

ayamas tu more rangup kot..hehe..
aku setuju ngan ko..kurang promosi..

Dr K said...

Kurang promosi, yes.

Tapi kurang popular, aku tak setuju.

syairahmohdanuar said...

saya pon igt ade burger punya daging je.hehe

jeBateja said...

mmg ayamas lagik popular...harga lagik murah ....kalau ramly mcm mahai jerk....

MasZuber said...

saya kalo beli hotdog and nugget hanya dari Ramly dan Ayamas

irwanmiswan said...

ramly ok ape...popular gak kan...orang kite gak kan kan.....support malaysian product!!!!ehhh ter patriotik plak keh3

Jo Qusary said...

sape kata tak popular! suruh member tu rewrite research dia skg jugak sebelum deadline!! kang potong markah assessment!!!

(amboi... mentang2 la aku lecturer, garang semcm je hahaha)

suri solehah said...

akak mmg selalu pilih ramly utk nugget n sosej..tp mmg harga agak mahal skit,,tp ikut kata suami..ramly ni rajin beri zakat kat budak2 belajar kat mesir

Bunga said...

bunga pun hanya tau daging burger jer...ehe

wahida said...

suri solehah: ye ke kak? bagus jugak si Ramly ni kan..mudah2an usaha dia berterusan...amin...

sW33tdARLiNG said...

produk malaysia jarang labur buat iklan kat TV secara meluas

Dilla Ady said...

hmmm..dilla pun tau pasal daging burger die jek..tapi tempura tu langsung tak tau..

rasenye ramly nih kurang promosi la..ce wat iklan cam ayamas tu..skali wat mesti org ingat..sekali org ingat, mesti org beli kan..

rasp said...

tau kewujudan brand nie TAPIIIIII i jarang beli brand nie ermmmmmm.....

Unknown said...

Ramly mahal, dah survey harga dah...

FreESiAgErBeRa said...

ramly kurang popular sebab kurang advertising. ada pun kat radio.
pernah cuba naget tempura,memang sedap. apa-apa pun, bagi sokongan kat usahawan bumiputera kita. suka dengan daging burger ramly.

HoNeY_oK said...

Rasanye Ramly ni hanya popular di kalangan org kita shj...dan kurang jadi pilihan golongan lain di M'sia...dlm erti kata ekonomi, dia cater utk market melayu saja.

Maybe dia kena wat iklan mat saleh tgh mkn naget ramly nih kat outlet ala-ala coffee bean br nmpk glam!!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

produk Ramly ni okey hanya yg tempura tu ala-ala masam sikiiit..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Aku memang guna keluaran Ramly sejak duk BBSentul dulu.


Kat Kg Baru tu kan antara tempat awal dia dulu. Asyik terjah sana aje kalau nak beli.

POHPALEH BURGER said...

jenama ramly ni terkenal sebenarnye... tp pengkhususan kepada daging burger.. dah takyah eklan2... seme org tau ramly the best daging burger buatan mlysia.. cuma lately ni dia dah produce produk lain gak.. cam naget ayam n daging.. cuma promotion utk produk lain tak dibuat sebb tu tak femes.. tp pada aku tak femes pada produk2 selain daging burger je.. kalo nak kata jenama ramly kurang femes tak betul kot.. tanya sesapa je tau jenama ni.. cuma kepelbagaian produk yang diarang kurang tau.. promosi diarang tetap buat tp yang dibuat cara oldskul.. mulut ke mulut hehe.. jimat beb.... produk laku gak..

POHPALEH BURGER said...

mcm ayamas pe seme.. kehebatan dia mlalui promosi cara sekarang.. iklan di media massa..

Anonymous said...

nugget ayam ramly mahal sebab ikut berat setiap pack kita beli, sebab tu ayamas lagi femes... tapi ikut kehendak masing2. nugget dia sedap lagi2 tempura di cicah dengan sos mustard atau sos thousand island.