nuffnang advert

Monday, November 13, 2017

Lost World of Tambun, syoknya!

Assalamualaikum semua...

hujung bulan lepas, 28 October 2017,
kami satu family ke Lost World of Tambun, Ipoh, Perak...
Family Day ofis aku kat sana..
sebenarnya mmg nyaris kami tak dapat join family day kali ni...
tahu je lah, laki aku tu kan student,
kami kena ikut jadual laki aku tu la...
kalau dia free, boleh join...
kalau tak, mmg melepasssss...

Alhamdulillah, selamat sampai Lost World lebih kurang pukul 9 pagi...
masa ni theme park tak bukak lagi...
bukak pukul 10 am...
so, kami lepak2 dulu kat depan entrance...

bersama para suami...
suami Anje, suami Nonok, suami mek jah...
cantik kaler baju dorang kan...
warna warni...

disebabkan colorful, meh amek pic sekali lagi...

sebenarnya budak2 ni dah tak sabar nak terjum kolam...
selagi theme park tu tak bukak,
selagi tu lah duk tanya bila nak masuk ni mama...grrrr...

tengok lah hero2 aku tu bila bergambar...
si adik dengan gaya pandang belakang dia tu...
si junior dengan gaya joget dia tu...
abang macam biasa la,
budak dah bajet dewasa kan,
so amek gambo pun kena control macho sikit la...hahaha...

ermmmm, duduk jap la...
sebenarnya ni kunjungan kali kedua kami ke sini...
dulu pernah pergi pun masa abang ngan adik kecik lagi...
tahun 2010 dulu...huhu...

bagi chance la...hahaha...

bersama kawan2 ofis...

kebetulan masa kami datang, mmg minggu halloween...
so, sana sini ada replika hantu...

anak2 pun dah tukar baju swimming...
mmg dah tak sabar nak masuk theme park dah ni...
entrance pass semua dah amek kat AJK...
so, jommmm kita...

tu diaaaaa...
khemah banyak2 tu, tu lah family day ofis aku...
ada sukaneka dari pagi sampai tengahari...lepas tu baru acara bebas...
boleh berendam sampai 11 malam...hehe...

tq pada semua yang bertungkus lumus uruskan Family Day kali ni...
jasa baik kalian kami kenang...

breakfast dan lunch disediakan...
ni nasi lemak bersama drummet...
tengahari pulak makan nasi beriyani...

si junior tu mmg tak reti malu sikit...
dengan sesapa pun dia manja...
ni dia boleh peluk Nonok dan siap joget lagi...grrrrr...

Qausar berbulu je tengok anak aku bermanja dengan mummy dia...hahaha...

dalam lost world ni ada macam2 permainan...
tu yg makin anak2 aku makin tak sabar tu...

kesayangan sangat ni...

orang lain sibuk bersukaneka,
anak2 ajak main benda alah ni...
tengok lah siapa yang paling hepi tu...
anak2 dan mama dorang sama naik..hahaha...

makin lama makin tinggi...mmg syok la..
anak2 pun enjoy...berapa kali repeat main benda ni...

ni pulak mainan yang pusing tinggi2 tu...
sori la...aku ni nama2 games ni mmg tak reti...
tapi aku suka naik semua games...
ada jugak lain2 games, tapi takde amek gambar pun...

masuk rumah hantu pulak...
rumah hantu ni kena bayar...
nak masuk sorang rm10...
utk adult ke children ke, sama je harga tiket dia...
kat depan rumah hantu ni ada hantu pompuan merayau2..
merayau mencari mangsa...hahaha...
ni sebenarnya taktik dorang untuk melariskan lagi jualan tiket rumah hantu ni...
kalau tak buat macm ni, mana orang nak tahu ada rumah hantu ye tak?
sebenarnya ada dua jenis rumah hantu kat lost world ni...
satu yang berbayar, dan satu lagi yang free...
kalau yg free tu dorang cakap tak takut sangat hantunya...

karakter hantu pompuan ni asalnya aku tak takut sangat...
tapi bila dia memanjang buat muka serius dan asyik merenung tajam kat aku,
terus aku jadik seram...hahahaha...
junior pun dah cuak sebenarnya tu...

kami masuk rumah hantu yang berbayar ni...
anak2 pada mulanya teruja..
tapi bila masuk je, dengan bau kemenyan...
dengan hantu yang keluar bawak batu nesan la...
anak2 dah menjerit nak keluar...
paling takut sekali nak keluar cepat adalah adik dan junior...
tapi laki aku tak bagi keluar,
sebab dah bayar rm40 nak masuk rumah hantu ni...
so, dia kata proceed je masuk dalam terus...
aku pesan kat anak2, kalau takut, pejam je mata....ekekek...
kami sekeluarga ni mmg suka tengok citer hantu,
tapi bila masuk rumah hantu masing2 cuak pulak...termasuk lah aku...hahaha...
sori lah, gambo dalam umah hantu mmg takde, gelap gelita ok...
kami masuk dengan sekumpulan budak sekolah rendah...
dorang pun siap masuk dalam grup kami anak beranak,
sebab takut punya pasal...
ye lah, mungkin pada dorang kalau ada orang dewasa dorang selamat sikit...
masalahnya dik, korang jerit kat telinga akak ni dik...
kemain kuat korang menjerit tau...hahaha...

ni masa dah keluar dari rumah hantu...
daddy pujuk adik ngan junior...
tapi nasib baik lah dorang ni ok...
takut skejap je pun...

ha kan dah ok...
siap tunjuk thums up lagi...haha...

masa untuk berendam...

lost world ni besar...
selain theme park, ada jugak kolam air panas dan petting zoo...
ada macam2 lagi lah...
kena meronda satu theme park ni...
baru puas hati...

abang n hepi dah mula lupa diri...hahaha...

tak banyak pic pun aku amek kat theme park...
amek ala kadar, pastu simpan henfon dalam locker...
senang ada locker, tak yah risau dengan barang2 kita...
locker korang boleh pilih yang small, medium atau luggage size...
kalau small rm20, medium rm30, luggage rm40...
kami amek yang medium...simpan macam2 barang kat situ...
so, aku boleh berendam dengan anak2 dengan tenangnya...haha...

dalam lost world jugak ada 'ipoh street' mcm ni...
berderet jual makanan...
tapi kami tak beli apa2 pun kat sini...
sebab ofis dah provide makan minum kan...
so, tak yah membazir...

kami keluar dari theme park pukul 7.30 malam...
ada kawan2 aku yang keluar pukul 11 malam okey...
memang betul2 sakan korang kan...hahaha...
ada jugak yang habis sukaneka terus balik...
depends pada komitmen masing2...
kami sekeluarga pulak duduk satu malam kat Ipoh tu...
tapi kami tak duduk hotel Lost World tu...
sebab dah last minute plan nak ke sini kan...
hotel pun dah penuh..
tapi Alhamdulillah, ada jugak rezeki menginap...
dapat area jauh sikit la..tapi kami ok je...
hotel pun sangat selesa...nnt aku review ye...
hotel best, jalan2 ipoh pun best...
korang jangan kata ipoh takde apa tau...
ipoh kalau korang explore, macam2 ada...hehe...
tu nanti aku citer lain okey..bai!!

13 comments:

dear anies said...

nmpk gayanya mak nyer yg terlebih excited... acaner tu? hahahaha

mama tisya said...

tk smp lg sini...ada tgk juga la kwn2 pegi...meriah juga

Cici said...

tak pernah sampai ke sini lagi. Btw kalau kami mmg tidak lah masuk rumah hantu tu T_T Mommy dia yang menjerit dulu kang. hahahaha

LYAfrina said...

Bestnyaaaa...
Kna msk dlm wishlist jgk nk kesini nanti

babynaz said...
This comment has been removed by the author.
NM03 said...

eh laki aku...

eh anak aku..

eh ade aku!!!!

hahahaha

maseh pemeskan aku kembali... hahahahaha

hanim said...

ipoh mmg best....lost world pun best..mmg nk repeat lg

makchaq said...

Memang seronok bila pi jalan2... tambah lagi jalan family day.. free...

Lama tak jengah sini...
Terkejut tengok abang...memang dah jadi orang bujang...adik nampak cam tu jugak..

Qausar pun punya la besar sekarang.. last tengom macam baby2 lagi..

HeNRieTTa JoSe said...

wah mcm mcm ada erk....sronok la dorg....eeeh dh besar panjang si abg...

adarnadzmie said...

lama jugak x ke lost world... makin best akak tgk...

Izwa Kamaruddin said...

salah satu tempat aku nak pegi ni!

Unknown said...

dah lama nya tak jalan2 ipoh..Kalau balik kampung tau dok melingkar je dalam rumah..hahaha..

Suria Amanda said...

Anak dara aku dah sampai kat sini nok..mama eh tak sampai- sampai lagi...