nuffnang advert

Monday, November 20, 2017

BL Hotel, Ipoh

Assalamualaikum semua...

jom sambung citer kami jenjalan Ipoh...
macam aku cerita dalam entry sebelum ni,
kami datang Ipoh ni atas sebab ada Family Day ofis aku...
kebanyakan dari kami habis Family Day balik KL terus,
tapi kami sekeluarga decided utk stay satu malam kat Ipoh...

dan disebabkan keputusan kami pergi Ipoh ni dah last minute,
so, pencarian hotel pun sangat lah last minute...
dah tak banyak hotel yang tinggal utk hujung minggu 28/10 tu..
tapi Alhamdulillah, dapat jugak satu hotel...
walaupun agak jauh sikit dari town Ipoh tu,
tapi kami ok je...

sebenarnya anak2 pun dah keletihan masa ni...
maklumlah kemain lenjan lagi kat Lost World tu kan...
itu pun duk mintak kat kami nak kuar dari Lost World tu pukul 11 malam...
hahaha..memang tak la...

hotel ni aku booking thru booking.com,
aku booking Family Suite..
cukup selesa untuk kami 5 beranak...
murah je weh...rm120 je...

bilik air bersih,
water heater berfungsi dengan baik,
water flow pun sangat ok...

and the best part,
kami laki bini memuji bantal dan tilam hotel ni...
serius la, mmg empukkkk...
dia punya bantal mcm 5 star hotel punya ok...
kami siap mintak extra pillow lagi...

lagi satu, receptionist hotel ni sangat la helpful...
friendly pulak tu...
jangan risau, receptionist dorang 24 hours,
siap ada security guard tau hotel ni...
kadang kami terfikir, ni bajet hotel ke atau hotel 4 bintang ni?
serious i tell u, mmg berbaloi hotel ni...
dengan hanya rm120,
korang boleh dapat family room dgn bantal dan tilam yang empuk...yeayyyy!!
hahaha...
 ni detail BL Hotel:

16B, Jalan Lahat Baru 4,
Taman Badri Shah,
Ipoh, Perak.
016- 256 0989

macam biasa la...
dah check in semua,
kita gi carik dinner la...
ni lauk untuk kami laki bini...
anak2 pulak mintak nasi goreng seafood..
Alhamdulillah sedap makan kat sini...
tapi tak ingat apa nama kedai ni...huhu...

dan untuk pertama kalinya, walaupun dah makan nasi,
laki aku ajak makan western pulakkkkkk...
aku macam errrr???
selalunya aku ni je yang makan tak kenyang2...
sekali laki aku mintak teman dia makan western pulak...
eh jom la...
tapi ni kami makan kat restoran lain la...
padahal anak2 mengantuk giler dah masa ni...
aku ok je, bab makan mmg lajuu...hahahaha...
aku order fries ngan nugget utk anak2...
blackpepper sauce dia tu mmg sedap...

aku order fish fillet, tapi awat fish fillet rupa nugget ntah...hoho...


tapi memang hari ini dalam sejarah la...
dah lepas makan nasi, makan western pulak...
so, salahkan laki aku kalau aku gemuk...muahahaha...
makan sudah, jom kita zzzzz...

esoknya baru kami jenjalan Ipoh...yahuuuu!!

12 comments:

dear anies said...

kalau bantal / tilam empuk lupa semua hal2 yg x best psl hotel.... nasib baik x angkut bw blk umah yaa ;-)

Kakcik Seroja said...

Teruja mak tengok hotel tu...

shahdiana said...

dia punya towel tu pun dah buat tarikan..lipatan bunga gitu...

mama tisya said...

Luas bilik nye and murah

Inani Hazwani said...

Murah lah bilik besar ni dapat RM 120 :)

Suria Amanda said...

Sure lepas makan ni anak- anak tido lena...dah kenyang kan..lauk tu nampak sedap la...hotel pun cantik dah tu...

Anonymous said...

kentang goreng tu.

cantik hiasan.

ASTraveller said...

waa kentang goreng tu hihi

Mulan said...

Memang syokkkk...

Nieda Ramly said...

Hai wahida...itu tandanya suami sayang bini...hihi

Zaleha Awaluddin said...

Wah.. Berbaloi sgt! Seriously mmg bagus hotel ni punya hospitality

Cik Rose said...

Wah...berbaloi kak... jangan macam sesetengah hotel, gambar lawa. Bila sampai , indah khabar je. Hihi...

Makan-makan.. syok sesekali buat projek makan.. ros pun suka, kadang-kadang dah makan, tekak ni rasa nak sesuatu. Suami layankan je.. hihi.