nuffnang advert

Tuesday, August 22, 2017

mustakim, kau tidur comel dan kacak

Assalamualaikum semua...

aduhaiiii, anak aku si adik tu dah ada peminat kat sekolah okeyyy...
meh la nak story serba sikit...
adik ni baru darjah dua tau...

sebenarnya adik ni dah dapat banyak kali surat dari kawan sekelas dia...
tapi adik cuma bercerita je la dengan kami...
aku tanya mana surat yang adik dapat tu, adik jawab adik dah buang...hahaha...
sian kawan ko tu dik, beriya dia tulis surat, ke tong sampah ko campak surat tu...

tapi satu hari tu dia ada bawak balik sepucuk surat,
dia cakap yang bagi ni nama dia Huda...
aikkk, rasanya adik cakap hari tu nama budak tu lain...
adik cakap ni orang lain pulak ni mama...
aku tanya kat adik lagi, berapa orang sebenarnya yang minat kat adik ni?
adik jawab ada lebih kurang 5 orang mama...
aku macam nak tergelak dengar adik cakap macam tu...
poyo je ko dik sampai 5 orang minat ko...muahahaha...

surat yang Huda bagi ni dia buat dalam bentuk buku nota kecik...
depan sekali dia tulis 'untuk mustakim i Love u'
ohemjiii, rasa nak pitam aku baca...
advance betul budak2 sekarang...ekekek...
dah la eja nama anak aku salah....eja betul2 dik, Mustaqeem okeyyy...kehkeh...

mustakim kau tidur comel, kacak
mustakim jumpa dekat sk 1 mustakim
bye

aku tanya adik bila nya yang adik ni tido,
adik jawab adik ada tidur dalam kelas masa cikgu takde...

alahai...tak sangka pulak anak aku tengah tido tu pun ada yang tengah perhati...
si adik tu dah la kalau tido meleleh air liur basi...
hrmmm, tu pun ada orang minat jugak eh....kahkah...
siap ajak jumpa kat SK 1, amboiii sangat ni...

aku tak suka kau
tapi aku suka kau ni rajin pandai
bukan macam hakimi tu tersengih sengih

part ni kami laki bini memang dah bantai gelak...
adoi la Huda oiii, ko ni kejap suka kejap tak suka..
pastu boleh bandingkan pulak dengan Hakimi tu...
geli hati aku baca...
part hakimi tersengih2 tu sumpah aku gelak berdekah...

for info, Hakimi tu saingan terapat adik...
dia dua orang tu selalu compete untuk dapat nombor satu dalam kelas...

 belakang note tu dia tulis sekali lagi, i love u...

lagi nota yang adik dapat malam tadi...

mula mula ku pandang dia ku jatuh dia
bila dia pandangku dia sebut i love u


amboiii lagu mana pulak tu Huda...haha


apapun, kami laki bini tak ambik serius hal ni...
kami cuma gelak2 je la...
cuma aku ada pesan kat adik, jaga diri, belajar pandai2..
tak kisah la kalau ada orang minat kita ke apa,
yang penting belajar dulu...
semua orang pun adik kena berkawan, jangan buat musuh...
itu paling penting...

adik cuma angguk2 je...

aku saja tanya abang yang darjah 6 tu...
abang, takde pulak budak pompuan minat kat ko bang?

abang jawab takde langsung mama...
hahaha...mana pompuan suka kat ko bang, dah ko kuat menyakat budak2 tu...huhu...

hrmmm, apa2 je la anak2 oiii,
kerenah korang ni la penawar dan racun mama dan daddy...
loves uolsss...


12 comments:

Cici said...

hamboi bebudak sekarang ni. bukan mainn.dulu kita minat orang tapi diam diam je. takut kena ejek dengan kawan sekelas. kahkah

dear anies said...

amboiiii kemain lg ko huda ya...ko tau ke apa makna i love you tu? hahahahaha.... boleh bikin drama swasta ni

ain.ya.nun. said...

Oh em jeeee
baru darjah dua kot.

Study dulu wahai anak-anak.
Mustaqeem tu pandai,kang ko yang ketinggalan :p

mawar_berduri said...

alololo...ahahaha kelakar la Huda...tapi untung Huda kalau dapat mama haqeem ni jadi mama mertua..cun dan sporting oii...hahahha

Aisya Ismail said...

Kelakar lah budak-budak ni.. kena perhati anak-anak zaman sekarang ni..

mama tisya said...

rmi peminat adik tp bdk2 skarang advanced br darjah 2 berani i love u

norhidana said...

aku pun nk tumpang gelak la hahahhaha...

adik2... ada secret admire rupanya sudah...
abis la adik pasni jd rebutan

Ann Ishak said...

mustaqeem...i LOVE u
kehkehkeh :D

Aryan azra said...

amboi2 huda tu hehehe kelakar je baca surat tu, macam2 budak2 ni kan

mamapp said...

Teehibur mama baca haha mcm2 budak skrg..

CaDLyNN said...

OMG budak2 sekarang ni....

hahahaahahaha

Kakcik Seroja said...

Aduhai...tersedak mak gelak baca...Tak suka, tapi I love U... hahaha