nuffnang advert

Wednesday, August 23, 2017

mee tarik warisan, sedapnya!

Assalamualaikum semua...

ramai rasanya yang dah pernah makan mee tarik warisan ni...
aku je baru nak try ni..
sejak dia dah bukak cawangan kat AEON Rawang,
baru lah aku ni dapat merasa...
aku ni mmg suka chinese food style...
so, mmg wajib aku terjah sini...
datang makan sini bertiga je...
aku, hubby n junior...
masa ni aku amek cuti nak settle beberapa urusan,
tu yang bawak junior sekali...
abang2 dia takde, pi sekolah..

restoran ni bersih...aku suka...
tapi tak amek pulak gambo kedai,
tayang buku menu je la...hahaha...

 mango ice n nescafe o ice...

mee soup with braised beef...rm15.80
ni hubby punya...sedappppppppp....
aku sukaaaaaaa...laki aku sukaaaaaa...
ni pedas sikit la...
eh tapi tak la pedas mana pun...
pedas style orang cina tu la...hehe...
lepas tu dia punya portion setiap mangkuk tu ya Rabbi...
kemain banyak okeyy...
sampai laki aku tak terhabis makan...
haha...

ni aku punya...
lamen soup sliced beef...rm12.80
sedap la...mee dia tu yg special...
iya lah dah nama pun mee tarik kan...
cara dia tarik mee tu pun dah seronok aku tengok...
rasa mee ni macam kenyal2 gitu...
eh, tapi senang cakap lain la daripada mee kuning biasa tu...
aku suka mee tarik!
sup dia pun sedap...jenis lite soup...
yang ni jenis tak pedas...
so boleh la junior share ngan aku...

dia bagi sekali sambal cili..
sambal dia ni biasa2 je...
boleh improve kan lagi rasa dia...
wah gitu aku complaint...

ha...since sup aku tadi tak pedas, kena la letak sambal...
baru ngam!

junior pun suka okeyyy...
dia makan habis semangkuk tu...
siap mintak tambah lagi...

berselera makan...
aku perasan junior ni suka makan mee atau spaghetti...
kalau nasi dia kureng sikit...

budak botak malu nak amek gambo...
grrrrr...
anak2 aku ni jenis tak boleh rambut biar panjang sikit...
kalau tebal sikit mulalah, kejap2 demam...
dah botak baru okey...hahaha....

hrmmmm tak cukup ahli kariah...
abang ngan adik takde...huhu...

for those yang suka makan sup2 ni...
mai la makan mee tarik warisan ni...
mee tarik best, sup dia pun sedap!
restoran ni pun dah banyak cawangan rasanya kan...
tapi kalau korang jenis yang tak makan banyak,
better share berdua la sebab portion dia besar...huhu...


14 comments:

mama tisya said...

lama xmkn sini..skarang dh byk cawangan...kita suka toohtpick lamb..ratah je sodap btul....yg mee plak suka fried lamen beef

Ann Ishak said...

tak pernah cuba lagi jenis2 mee tarik ni, teringin jugak :D

dear anies said...

eh eh menu kita sama laaa... sy mkn bln puasa hari tu...

Farhana Jafri said...

dah lama teringin nak makan mee tarik ni tapi tak dapat lagi. Tengok gambar dah terliur dah

Kakcik Seroja said...

Entah bilalah mak nak cuba makan mee tarik warisan ni. Ada sebut beberapa kali kat ayah, tapi setakat ini dia macam tak berminat...

norhidana said...

mmg sedap mee tarik ni,kadang tgk mcm simple tp menyelerakan

Mama Hakim said...

Tak pernah makan sini lagi. Halal ke sis?

rasp said...

i lum try lagi makan sini...
sebabbbbb i & kiddos kureng skit mee mee ni...

Cici said...

mee soup tu menggoda betul. actually tak pernah try makan mee tarik. harus diterjah

Paahjais said...

Sedapnya nampak... Mana nak cari kat sabah ni ye... Huhu

Jemput jalan ke blog saya...

https://sihatbertenagabyfarhah.wordpress.com/2017/08/23/soya-bahaya-untuk-cyst-fakta-atau-mitos/

Inani Hazwani said...

Mee tarik warisan ni memang portion banyak nau. Hahah! Puas nak habiskan kalau makan. Sedaaap!

mamapp said...

Kemain lagi junior Tu makan sampai mama pun menjilat bibir. Sedapnya

Zaleha Awaluddin said...

sedap nampaknya tuu

Unknown said...

dah besar junior wahida...
pun dah cuba mee tarik di ipoh .rasanya cawangan yg sama.
kalu kuah kicap pedas macam org johor buat mesti terangkat mee tarik ni