nuffnang advert

Monday, March 27, 2017

Wok It, Grind 22, Bangsar

Assalamualaikum semua...

aku n kawan2 ofis sebenarnya dah lama nak makan kat Wok It ni...
lama dah plan, tapi asyik la termakan kat tempat lain...hahaha...
ok, kali ni kami plan baekkk punyaaaa...
dapat gaji terus berdesup ke Bangsar...
Wok It ni kat Jalan Maarof, Grind 22.

cafe ala2 hipster katanya kan...
kelihatan kat situ, 2 amoi sedang susun2 food atas meja nak amek gambar...eheh...

 while waiting...


ok sampai dah...
konsep kat sini mmg makan dalam kotak kekdahnya...
kat sini ada dua jenis menu je...
sama ada korang boleh pilih rice atau noodles...
rice tu pulak korang pilih nak brown rice atau white rice..
noodles korang pilih samaada nak mee kuning, kuew tiow, laksa...
aku n Eqa of coz amek nasi...
sebab kami ni suka sangattt makan nasi...
aku jenis kalau ada mee n nasi, aku prefer nasi lagik la...
Tehah n Mimie pulak amek noodles...

aku amek side order jugak...
aku amek sugarcane prawn, crepe roll and chicken bomb...
satu box camni rm6...agak mahal sebenarnya, tapi nasib baik sedap...

ni nasi goreng Eqa..
Eqa pilih sauce kamheong...

tu dia menu kami...
dua nasi dan dua mee...
sebenarnya masa order menu ni,
macam aku cakap tadi, korang boleh nasi atau noodles,
pastu pilih protein yang korang nak...
ada udang, ayam, daging, sotong, kerang...
dah pilih protein, korang pilih vege apa korang nak...
ada broccoli, mushroom, capsicum, beansprout n carrot...
dah pilih step semua tu korang pilih pulak nak sauce apa...
sauce tu pulak ada pilihan salted egg, kamheong, mango sweet chilli, spicy peanut, mandarin zest, green curry atau don pina...
kalau korang pilih nak sauce kamheong,
so, nasi atau noodles korang tu dia akan goreng dengan sauce kamheong tu la...
harap faham la apa aku tulis ni...hahaha...

ni dia nasi goreng aku...
protein yang aku pilih adalah udang dan daging,
vege pulak semestinya aku pilih mushroom dan broccoli...
dan sauce pulak aku pilih mango sweet chilli...
ya Rabbi...sedapppppp okeyyyyy...
tak menyesal la pilih mango sweet chilli sauce tu...
mmg kena dengan selera aku...
ia bukan sekadar nasi goreng okeyy, nasi goreng dia nasi goreng special...
sebab apa aku cakap special, sebab kita boleh pilih nak sos apa utk nasi goreng kita tu...
itu yang membuatkan nasi goreng dia lain dari yang lain...
Eqa pilih sauce kamheong...pun bestt...
next time aku nak try la sauce mandarin zest tu...
kedengaran menarik sauce tu...

nasi goreng macam ni rm11, tapi disebabkan aku add onn udang, dia tambah rm1..
walau cuma tambah rm1 je, tapi dia punya udang banyak okeyy dalam nasikk...
beef pun banyakkk...
okey, aku sangat puas hati!

my lunch set...
of coz kopi hazelnut itu wajib!
burppppp kenyanggg...

ok, nak balik dah...
dah kenyang perut dah...muka pun hepi masing2...
sebab dapat jugak makan kat sini akhirnya...ekekek...

 cafe dah mula ramai orang...

ni sebelah dalam sikit...
nak order food kat luar pintu tu...
ada kaunter situ, terus order situ, bayar terus...
nnt dia akan hantar food kat meja korang...

ha nampak takkk...
aku n eqa siap tapau lagi beli lagi sekali nasi goreng...
itu tanda sedap sangat tu...hahahaha...


korang kalau nak makan kat Wok It ni, ni details dia:

Grind 22, Lorong Maarof, 
Bangsar.
014- 2236852
dibuka dari jam 12 tgh - 10 malam

13 comments:

Anum said...

wow macam menarik
nak cuba la

dear anies said...

baekkk punya review ;-)


boleh try jg nnt sbb nmpk sedap...

- dieyana - said...

teringin gak nak g sini lps tgk kat jjcm tv3. smpi ke hr ni tk pergi2 lagi..kikikik..

cahayahidupku.blogspot.my said...

Macam makan di The Sum ni Wa..
Makan dalam kotak..
Go green katanya :)

Tengok pun dah nmpk sedap wa..
Harus di tapau tu :D

Kakcik Seroja said...

Macam makan bekal dari rumah pulak bila letak dalam kotak... :)

Yang penting sedap, mahal sedikit pun tak ralat rasanya...

mama tisya said...

pernh tgk dlm jjcm..nmpk sedap

HeNRieTTa JoSe said...

meanriknye...dah mcm subway boleh pilih pilih....

Cici said...

waaa hipsturrr sungguh makan dalam kotak. hehehe

tapi bagus lah sedap kan. bukan senang nk dapat cafe macam tu yang sedap. selalunya takat cantik and insta worthy je

Inani Hazwani said...

Macam syok aje lepak dekat sini. Heheh. Boleh lah try nanti :)

emarieys said...

cute jer kotaknya... bolehlah try satu hari nanti..

Liyana Anuar said...

menarik tgk..huhu

Nour Adieb said...

smart la cafe tu 😍 kalau sedap & banyak, memang berbaloi la dgn harga 😄

adianiez AIDA said...

menarik style nyer. i like!
lama dah aida x ke bangsar.
dulu matriks kat situ, 2-3 hari skali ke bangsar...