nuffnang advert

Tuesday, January 17, 2017

gembiranya kami di Kamalodge Resort, Taiping

Assalamualaikum semua...

update sikit, tinggal blog..
update sikit, tinggal blog...
begitu lah seterusnya sampai masuk tahun 2018 pulak...haha...
aku kagum la pada korang yang masih semangat berblogging...
kalau dulu aku gigih jugak la...
sekarang ni aku update ikut mood rajin je...
laki aku hari2 tanya, u tak update blog ke hari ni?
tengok, laki sendiri pun rindu nak baca blog merapu bini dia neh...hahaha...

dah dah...jom la sambung kisah kami jenjalan Taiping...
kali ni aku nak masuk citer hotel penginapan kami di Taiping...
kami check in di Kamalodge Resort...
aku ada post Kamalodge ni kat IG aku...
ramai mintak aku review...
baiklahhhh....saya yang menurut perintah!

waktu check in...
booking thru call...hotel ni takde dalam mana2 booking online...
booking.com ke, agoda ke mmg takde tau...
so, kalau nak booking, thru call, walk in atau email je la...huhu...
memandangkan kami government servant,
maka dapatlah 10% discount...

sementara tunggu daddy tgh check in, lepak2 sat...
aku tahu pasal resort ni pun lepas tengok ada sorang officer kat ofis aku ni,
dia update kat IG masa dia check in sini...
aku tengok terus rasa macam wahhhhh...
menarik ni...anak2 mesti suka...

 pukul berapa tu junior?

dah..jom masuk bilik...
kami punya rumah yang dua tingkat...
ni tingkat bawah...
masuk2 terus nampak katil sebelah kanan..
rumah kami ni adalah jenis suite...

tangga untuk naik tingkat atas...
sori la korang...gambar tak memuaskan hati...huhu...

tv pun jenis lama punya...kehkeh...
ala, tak kisah pun...
kami ni bukan tengok tv pun...banyak xtvt kat luar je kami ni...

pemandangan dari dalam bilik kami..
hajat di hati nak bilik suite mengadap pool...
tapi apa kan daya, semua bilik penuhhhh...
bilik suite ni je yang tinggal...
eh takpe...sebab resort ni tak besar mana pun...
pool dia dekat je ngan bilik2 lain...

ni toilet bilik air bawah...
toilet ni ada water heater...
toilet tingkat atas takde water heater pulak...
confuse makkk...

ni tingkat atas...
anak2 berebut nak tidur atas...
ameklahhhhh...

hair dryer n iron pun disediakan...
iron tu siap bagi dengan kotak2 sekali...
nak suh aku bawak balik ke apa ni? haha...

bilik atas...
ok lah...anak2 pun selesa...

 just nice la...


view dari tingkat atas...
hahaha...kesian korang tak dapat tengok pool ye...
elok jugak la...kalau pool depan mata,
tak senang mama n daddy korang...
duk tak sabar nak berendam, sampai pening kepala...grrrr...
bila takde pool depan mata pandai pulak korang diam kan...

 junior! nak gi mana??!!

sebahagian dari tempat duduk di coffee house...

kat Kamalodge ni, takde buffet breakfast tau...
dorang akan bagi buku menu, dan korang pilih la nak makan apa...
to be honest, makanan kat sini semua sedap2 tau!
affordable pulak tu...
jom kita tengok kami makan apa masa breakfast...

set mushroom soup with garlic bread..
rm7.50...
kami order dua set...

aku makan nasi lemak rendang ayam ni...
sumpah sedap!
korang kalau check in sini, aku recommend korang breakfast nasi lemak dia ni...
rm7 je tau...
murah kan...tak macam harga kat resort pun...
rendang ayam sedap, sambal bilis tu pun sedap...
nasi dia pun cukup lemaknya...uiii...win!

hot cappucino...aku punya...
cappucino special dari Kamalodge katanya...
memang sedapppp...
rm5.50...

chocolate vanilla shake rm8,
vanilla oreo shake pun rm8...kami order 2 gelas vanilla oreo ni..
untuk junior sekali...
eh murahnya...
kalau restoran lain mahu cecah rm15...huhu..

 ni abang punya..penkek coklat...rm6

 adik punya, honey pancake...rm6..

serius la, murah dan sedap la makan kat Kamalodge ni...
berbaloi2...

 jom, nak tunjuk pool pulak..

yang membuatkan aku tertarik nak check in sini sebab kawasan resort ni sendiri...
dengan rumah dua tingkat macam tu,
pastu mengelilingi kolam...
memanglah anak2 suka kan...

cantik kan...
kemas teratur rumah2 kat sini...
kalau dapat yang ni mmg best la..
bukak pintu terus terjun je kolam...
suasana kat sini buatkan aku teringat Kinrara Resort...
lebih kurang gini la...
bilik2 mengelilingi pool...
cuma Kinrara tu besar lagi la...Kamalodge ni kecik je dan lebih santai..
dan Kinrara takde gelongsor air mcm kat Kamalodge ni...

Kamalodge ni takde kolam untuk dewasa tau...
so kalau korang nak mandi mmg ini je la pool nya pun...
sekali je dengan anak2...
selamat sikit kan...
takde la risau kalau anak2 gi mandi kat kolam dewasa pulak..

jangan cakap aku tak mandi pool,,
gila ko tak mandi...main air la best oiii...
tapi masa ni aku duk snap pic puas2...
esoknya sebelum check out baru aku join...

aku ngan anak2 suka tunggu air dalam baldi tu penuh...
nampak tak baldi tiga segi kecik atas kepala abang tu...
tunggu je bawah baldi tu...
baldi penuh kang, dia curah atas kepala, masing2 menjerit...
happy! hahaha...
nasib baik baldi kecik je, tak la jenuh nak tunggu air tu penuh...
kalau theme park tempat lain kan baldi dia lagi besar...huhu...

 macam biasala...kalau mandi pool wajib bawak pelampung dolphin tu...

 bola pun wajib bawak...

Taiping di waktu petang...
panas tapi tak terik...

ada jugak rumah setingkat mcm ni...
berdepan ngan pool jugak...
yang ni pun masa aku booking dah penuh...huhu...

 saja nak tunjuk lagi sekali...ekekek...

budak2 dah tak ingat lapar ke apa ke...
kalau dapat mandi pool mmg dorang ni galak...

 berkejaran selamatkan dolphin...hahaha...

nampak tak sana tu...
tu lah coffee house kami duk breakfast...

mcm ni lah rumah kami...
rumah atas bawah...
1 katil queen tingkat bawah,
1 katil queen tingkat atas...
selesa...kami puas hati...
bilik suite ni harganya rm300 tp ada disc 10%..
agak mahal sebenarnya...
sebab pada aku hotel lebih dari rm250 pada aku mahal...kahkah...
tapi sesekali boleh la...anak2 pun happy...
makan kat resort ni pun sedap2...
service pun bagus...
pool pun bersih, air tak keladak...
resort ni pun tak jauh dengan Zoo Taiping dan Taman Tasik Taiping...
overall aku puas hati la...
recommended!

kalau korang nak check in sini, ni details:

No. 7, Lot 4584, Jalan Bukit larut,
34000 Taiping, Perak.
05- 8062777
kamatravel@yahoo.com

28 comments:

anakdenesor said...

terliur nyah tgk makanan die hehe

Ann Ishak said...

selalu lalu depan resort ni setiap kali ke taman tasik taiping :D

nuyui a.k.a miss YUI said...

cntik gak tmpt ni.

HeNRieTTa JoSe said...

menariknye...bebila kelapangan boleh la check in sni...kinrara pown best juga...rietta pernah pergi sekali je la...

Kakzakie Purvit said...

Betul juga sebab kalau resort biasanya harga agak mahal tapi yg ini ok affordable buat kita warga pertengahan..

Junior dah makin ligat:)

Mazni Azmi said...

Wow sedapnya juadah kat sana.
.
Nampak nasi lemak tu tak boleh tahan woo.
.
Dah la tengah diet ni.
.
Mencabar keazaman betul. Hehe

eima said...

nad mamazn tu yg rajin check in sini dulu ..ade 2 kali kot die review dulu ...
aku call ari tu dah penuh ...nenanti boleh try

adarnadzmie said...

biasa kawan akak cerita pasal kamalodge ni.. nmpk santai kan tempatnya...
best jugak sbb dekat dgn zoo taiping dan tempat2 yg menarik...

.:Yana:. said...

nmpk comel jer rumah2 die..
makanan pun terliur tgknye..

norhidana said...

cantikla kak... resort2nya pun comei2 sgt...
yg penting ada swiming pool

SIQAHIQA said...

Nampak menyelerakan sangat semua makanan dan minuman!

Izwa Kamaruddin said...

aku nak tunjuk entry ni kat ed!

Adam said...

Tak taulah, bila boleh sampai situ.

Adam said...
This comment has been removed by the author.
♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

cantik la view dia....rumah sebuah-sebuah so nice!

Inani Hazwani said...

Omg nasi lemak tu sedapnyaaa! Memang syoklah kalau ada pool macam ni kan, boleh main air bebudak :)

Azian Elias said...

Wahida ke sini just utk jalan2 n stay kat resort sini ke..
cantik bagi akak rupa bentuk rumah2 dia.. menarik sgt.

ain.ya.nun. said...

wowwww best ni. bookmarked!

dear anies said...

cantik kemas.... saya pun suka juga!! kena pula mknn sedap

Unknown said...

jalan tepeng ..bila.tu?

atiehilmi.com said...

bestnye !! cantik !! nanti boleh pegi..

Akak Kembang said...

cantik tempat ni ...

Liyana Anuar said...

bestnye..cafe pun ok tu harga :)

GREENJADE said...

good review noks. aku yg dok lalu lalang tepeng pun belum sempat nyinggah resort ni.hihihihi

LYAfrina said...

bestnya..cantik tmpat dia

Unknown said...

Bestnya rasa nak peegi jee

Unknown said...

Kalo nk buat family day sbnyk 13 family, ok x?

Unknown said...

Nk tunjuk ape ye bukti kita sbg gov staf?