nuffnang advert

Tuesday, January 10, 2017

Bismillah Cendol, Taiping

Assalamualaikum semua...

moh kita sambung cerita jenjalan Taiping..
lepas breakfast yang super sedap kat kaki Bukit Larut tu,
kami terus ronda Taiping...
saja pusing2 sambil tunggu waktu check in kat Kamalodge Resort..
sambil pusing2 tu ternampak Bismillah Cendol ni...
eh moh la kita singgah...
betul2 tepi jalan je...
rasanya ramai dah sedia maklum Bismillah Cendol ni famous di Taiping...
wujud since 1993 lagi...
lama dah tu...
1993 aku baru Form 1...ekekek...

kedai dia kecik je...
tapi masyaAllah punyalah penuh seat...

 mamak yang bz siapkan order...

ni harga cendol...
harga makan lain, harga tapau pun lain tau...
tapau ada mahal sikit la...

 kat belah sini pun penuh...

aku rasa mamak ni kena bukak banyak meja lagi la...
warung dia aku tengok tak putus2 orang.....

sebelah ni ada akak jual laksa kat motor..
tapi aku tak try...sebab kenyang lagi makan breakfast...

 menunggu cendol...

holloh holloh si botak tu...
sibuk dengan lolipop dia...
tongkat dagu macam lama sangat tunggu cendol tu ye...
padahal tunggu tak lama sangat pun...service kat sini ok..

si abang tu makin besar makin susah sikit nak ajak bergambar...
hrmmm, budak dah bujang la katakan...huhu...

ok, sampai dah....
moh la kita rasa sedap ke idok...
best cendol in Taiping katanya...
kami order cendol je..takde laksa ke pasembor ke...
sebab masing2 dah kenyang...

amboii junior tu...
sedap ka cendol tu junior oiii...
sampai pejam2 mata...

pendapat peribadi aku...
aku rasa cendol dia biasa je...
macam kita makan cendol tempat lain jugak...
aku pernah rasa ada cendol yang lebih sedap dari sini kot...
lepas tu aku rasa cendol dia macam manis sangat la...huhu..
sebab aku ni jenis tak kuat manis sangat...


eh, tapi ni pendapat aku ngan laki aku la..
korang yang nak datang Taiping boleh je try cendol ni..
mungkin kami datang masa tu cendol dia kurengg sikit...
mungkin korang datang dia best pulak kan...
ikut rezeki masing2 jugak...


korang yang nak datang ni details dia: 

151, 139 Jalan Barrack, Taiping
dibuka dari jam 8 pagi hingga 6 petang

27 comments:

emarieys said...

murah jer harga cendol dia... okeylah untuk basah tekak.

norhidana said...

mkn cendol time tgh pns2 ni mmg syok lah kak...

tp betul kata ko, pendapat masing2 tak sama kan... mungkin ramai suke jns manis kite jns tak suke manis sgt kan...

Anum said...

wow sedapnyaaaaaaaaaaaa

dear anies said...

lain org lain tekaknya... yg pasti cendol mkn time panas2 mmg umpphhh

NADIA AZIZ said...

sedap makan cendol bila cuaca panas

Inani Hazwani said...

Fuhhh sedapnyaaa cendol

Linda said...

from Taiping with love :)

Kakzakie Purvit said...

Tapi kalau tengok Junior menikmati cendol tu macam sedaplah sangat kan:)
Abang memang dah makin besar.

mama tisya said...

lama xmkn cendol..cuaca panas sedap layan cendol

eima said...

nanti klu ke taiping boleh sejukkan tekak .... aku suka juga lepak gerai cendol ni

akubiomed said...

Nak Cendol...:)

ajumohit said...

memang feveret ni ida, dapat pula cendol durian mak aihhh sedapp

The Informist said...

Ada satu lagi cendol yang boleh dicuba kat Taiping tu Cendol Ansari. Dua tiga blok drpd cendol bismillah. harga lebih kurang jugak.

Mila@Rimbun said...

pasni boleh masukkan taiping dlm list lah hihi

firdausi said...

eh..kena panggil kak wahida la ni..heheheh

saya ada cadangan cemdeol yang best , tapi kat segamatla.. manalah tahu lepasni kak wahida nak pergi segamat plak.. cendol dia mmg terbaikkkk.. kedai dia celah antara kedai kain..tapi lupa da.. tapi stu tu jer cendol mamak celah ekdai kain..air batu parut.. mmg sedap.. nasib baik masa pregnant ritu tak ngidam ..kalau tak jenuhla menokah perjalanan dari trg ker segamat.....

Izwa Kamaruddin said...

Nak masukkan taiping dlm list lah!

wahida said...

fieda zan: eh, tak yah panggil akak pun takpe la...i is ok je...fefeeling muda sikit ye tak...hahaha...
anyway, tq for info ye sayang...meh nak muah ciked!

Nurfilzahnurfya said...

murahnyaaa cendol. kat tempat saya, cendol biasa dah rm3.50 adehh huhuhu. dah la asik ngidam hehehe.

Adam said...

Saya tau berapa usia awak sekarang.

Adam said...

Cendol tempat saya lagi mahal

Adam said...

Ada lagi ke cendol tu

Fazleyatul Aini said...

cendol dap nye hoi kakkk
tu la kadang2 pada org sedap, pada kita biasa
depends on taste bud masing2 la kan
tapi aku ni ko bagi apa aku bedal je hahaha

ietams said...

steady lah akak bawak moto jual laksa tu!

CaDLyNN said...

cendol makan time panas bahang ni mmg syiokla!

SIQAHIQA said...

Ohhh sedapnya! Siqah suka cendol pulut. Fuh makan masa panas, pasti terangkat :D

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

setuju....weolss dua orang pun rasa cendol dia manis...satu bowl kecik tu pun terasa manis ..

Liyana Anuar said...

penuhnya org~