nuffnang advert

Thursday, September 22, 2016

hasil air tangan (part 12)

Assalamualaikum semua...

mengantukkkkk!!
ok, nak hilangkan mengantuk jom update gambo makanan...
kerana makanan mampu menghilangkan mengantuk saya...kuikui..
dan macam biasa, aku screenshot dari IG je la ye...
sbb kebanyakan gambo makanan lepas dah upload kat IG, aku delete terus :)

aci lah ye aku sambung menu masakan aku masa bulan puasa yang lepas...haha...
sesekali dalam bulan Ramadhan berbuka puasa tu aku buat simple2 je...
buat nasi goreng sotong ngan daging masak kicap...
up pulak ngan kopok ikan...
perghhhh, i tell u, makan gini je pun sodap!

apa sekali aku masak pun,
wajib ada sayur...
cuma sayur aku tak upload kat IG..
main dish je nak tayang...hehe...
ni ayam goreng berlado...

ni pulak sambal udang...
masa ni masak laju2 sebab nak bwk menu ni mkn beramai2 ngan family mertua..
kebetulan ada petai, kita campak sekali petai dalam sambal tu...

aku sukaaaaaa lala masak lemakkk...
kuah dia ada rasa manis lala tu...
kalau lala dah habis, aku goreng je telur dadar..
makan ngan masak lemak tu ngan sambal belacan..
gitu je pun layann...

telur ikan tenggiri ni feveret laki aku...
dah jadi feveret aku jugak sekarang ni...
kalau tak dulu selalu layan telur ikan mayong je...

macam biasa, sup tulang itu wajibbbb...
feveret kami anak beranak...

 sambal ayam

ni menu masa balik dari kampung lepas berhari raya...
satu barang pun takde kat rumah...
nasib baik ada telur...
sudahnya buat nasi goreng bodo je la..hahaha...
esoknya baru shopping barang2 basah...

uiiiiii, feveret ni weiiiii asam pedas ikan pari...
feveret aku dulu kini dan selamanya...
masak sendiri pun boleh terliur...
cemana ni,....hahaha...
siap je masak asam pedas ni laju2 cedok nasi terus makan...
punya tak boleh tahan godaan...

hari tu masa raya rumah sepupu aku dia masak udang butter...
sedappp ko sepupu aku masak...
terus tanya resepi...
balik tu aku buat sendiri la...
sebab anak2 suka...
waktu makan tengahari mmg best menu ni..
tapi bila dah drag bawak ke dinner kami tak lalu dah...
sebab muak...ye lah...guna butter ngan susu kan..
so, makan sekali waktu tengahari mmg layan la...
bawak ke malam dah macam errrrr....
huhu..



oklah, nanti2 kita sambung lagi ok...
bai!

20 comments:

AnneRaini said...

sedap semua.. aku lapor

Kakcik Seroja said...

Makin hari, makin mak dah tak tahu nak masak apa... :(

Izwa Kamaruddin said...

blog my all already blocked sebab tayang gambar sedap sedap..kakakaka...

Kakzakie Purvit said...

Betullah tengok makanan memang boleh hilang mengantuk - terus lapar:)

mama tisya said...

lapar tgk gmbr makanan...menu udang butter mmg kalo buat trus mkn abis time tu juga..kalo mkn utk dinner mmg muak ..ni anak dara pn dok tnya bila mama nk buat menu udnag butter tu...lama xbuat hehe

makchaq said...

Amboi... sekali up ayaq tangan...
Sampai yg tengok berayaq lioq teringin..

norhidana said...

nnti2 kalu ko bukak restoren jgn lupe bgtau ye kak... tingin no nk rasa...
aku paling terliur sup2 ko ngn telur ikan tuh

Admin said...

nampak sedap ja

Inani Hazwani said...

Sedapnyaaa. Terliur tengok. Hahah !

OKje said...

Tukang masak biasanya dah tak lalu nak makan sendiri punya masakan. Yg simple simple tulah yg lalu biasanya kan Wai...

Mcm mcm menu dah tu....tak pening ke nak masak menu apa lagi?

OKje said...

Tukang masak biasanya dah tak lalu nak makan sendiri punya masakan. Yg simple simple tulah yg lalu biasanya kan Wai...

Mcm mcm menu dah tu....tak pening ke nak masak menu apa lagi?

akubiomed said...

Telur ikan dan sup memang terliur dibuatnya.

Qhaifa Nur said...

Menu yg buat semua terliur ni Wahida...sedapnyaaa

Nieda Ramly said...

rajin mak masak

NEKCIK said...

Peberet nekcik tu telor ikan..walaupun telor ikan kembung

Cik Lily Putih said...

kari telur ikan tenggiri terbaek oooo

Mummydearie said...

Terliur tengok udang butter, telur ikan tenggiri dan lala masak lemak tu. Semua pun favorite. Rasa macam nak 'like' aje kat gambar nih semua tau!

SIQAHIQA said...

Semua nampak sedap!! Ayam goreng berlada!

adarnadzmie said...

semua sedap... tgk lak time lapo...huhuuu

Suria Amanda said...

Jahanam diet aku tgok gambar ni semua...