nuffnang advert

Thursday, August 11, 2016

sana sini durian

Assalamualaikum semua...

kalau tengok kat instagram sana sini org duk update durian...
grrrrrr...
ok, meh nak tayang aku pulak makan durian...
tayang kat instagram tak syok, tayang kat blog la best...ekekek...

mula2 beli durian yg sekilo rm10...
ok, kita amek 3 bijik..
dua bijik ok, sebijik lagi kurang ok...
yang tak ok tu, kita buat pengat la...

second time beli, kami beli yg longgok punya...
selonggok ada 4 bijik, cuma rm10..
niat beli yg longgok ni sebab nak buat pengat...
sebab anak aku si abang tu kemain suka pengat durian...
yg longgok ni brader tu cakap ada rosak sikit...
ok takpe, takkan nak beli durian yg cantik utk buat pengat kan...
so, moh kita beli yg longgok ni...
tapi sekali bukak, nampak semua ok durian2 tu...
yg busuk pun sikit sgt...
sudahnya kami buat makan, dapat sikit je yg buat pengat...haha...
dua2 durian kat atas ni adalah durian kampung ye...
kami suka je durian kampung, manis manis pahit gitu...

ni pulak seri muka durian...
ofismate yg buat...
ya Rabbi sumpah sedap!
tq bang sebab gigih kol aku suh makan seri muka durian ni...ekekek...
giler sedapppp...9 ketul terus aku makan..amek ko...
terliur2 balik tgk pic ni...durian tu dia pakai durian D24..
pulut tu pun kemain lembutnya la hai...
pastu dia tak letak gula langsung, mmg hanya guna manis durian tu saja..
aduhaiiii, sedapnya la haiii...
aku siap tapau bagi kat Ika...
Ika yang tak makan durian pun dah jatuh cinta dengan seri muka ni...
nnt kami ingat nak order seri muka ni bila kami nak buat pot luck nnt...

seminggu ni dua kali dah aku buat pengat durian..
sebab ni feveret si abang...
malam tadi pun dia request lagi nak makan pengat durian...
ok, petang nnt kita beli durian longgok rm10 tu ok,
mama buat banyak sikit,
boleh bawak gi ofis sikit...hehe..

eiii budak ni...
rambut dia ni sekejap betul panjang,
rasanya baru bulan lepas potongkan rambut dia..huhu...
sekarang ni si adik ni asyik la snap pic makanan...
amboi korang, aku up pic ni kat instagram,
masing2 kata like mother like son eh...
suka betul korang mengenakan aku kan...hahaha..

padahal adik ni tak makan durian..
kami ramai2 makan durian,
dia duk jauh2...huhu...
tapi pengat durian dia suka pulak...
hrmmm macam macam...

ok lah, malam ni nak buat pengat lagi...
nak makan ngan roti...arghhhh dapnya...
yang tak makan durian tu, sila duk diam2 ok...ekekek...

23 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

aihh geram lak tgk akk. eh durian..hahaha

AnneRaini said...

sedapnye pengat durian..aku belum mkn durian pon lg. agak seram nak mkn sbb takut angin tp serius terliur giler kot... Agak2 tak tahan aku ajak gak laki gi beli nnti.. hehe

Kakzakie Purvit said...

Adik dah ikut suka ambil gambar - dah ada hp sendiri kan:)
Kakak apa pun kalau ada durian memang sukaaaa sangat tapi tempoyak kakak belum belajar lagi makan. Nanti lama-lama boleh juga kot..

Lynda Che Lah said...

kitorang beli 3 RM20 kak..
tp ya Ampun sedap sgt..
Kadang tokei bg free 3 biji..
Makan sampai mabuk..
Tak abis buat pengat..
Malam ni makan lagi sebab pengat masak byk.
Dah senang situ cicah roti je 2 3 malam..

dear anies said...

nama pun musim durian kan... nk tmpg order seri muka tu bleh x? haha

semlm punya laa terliur, order durian crepe, smpi umah trs bedal...fuhhh heaven!

norhidana miswan said...

ish3 zalim ko kak... geram aku nengok keadaan sume2 durian tuh...

aritu laki aku beli durian yg mahal ke murah asik dpt yg tak elok je... tak feel btl nk mkn yg pahit2 tuh

idzwa kamaruddin said...

Alaaaa kejam laaa..aku tak dapat-dapat lagi nieeeee!!

Norhayati Mohd Isa said...

Dah musim wa..
Kira murah selonggok 10 hingget..
Dah mkn byk2 ni..
Berkipas la pulak..
Nabil tido dln ekon pun siap buka baju hahaha

Nurzakiah Hanum said...

tidakkkkkkkkkkkkkkkkk

Diana Rashid said...

dah ada gaya blogger tu Ida...Boleh di bentuk lagi ni..heheheh...kalau kat rumah saya ni saya dengan anak jantan ni je suka durian..Ayah dan anak dara nya tak makan..kelakar!

adarnadzmie said...

akak baru 3 kali layan durian... kali ke 3 baru mkn dgn pulut... sedap alahai.... nikmat dunia...hehee

seri muka durian jer belum mkn lg... nak kena gi cari nih... ke kena buat sendiri baru puas hati...hahaa

Fazleyatul Aini said...

seri muka durian mmg sedap kak. memang berketol2 aku bedal kalo dapat haha

akubiomed said...

Dapatlah rasa pengat durian tempoh hari. :)

NEKCIK said...

Aduyaiii wahida..mmg lentok tengok derian derian ni...ngences

NEKCIK said...

Aduyaiii wahida..mmg lentok tengok derian derian ni...ngences

Qhaifa Nur said...

Geramnya tgk durian..sana sini dok tayang..jeles ni huhu
Tgk seri muka durian bila kata sedappp...lg jelesss

eima said...

merecik aku tgk durian hoi dpt mkn pulut durian sedap ye ...

Nafira usof said...

KEJAMMMM!!!!!
uwaaaaaaaa.... tak nak kawan!

LYAfrina said...

heheh... tgh musim kan..
tp klo mkn byk2..kna minum byk air..klo x pns badan

Mas said...

MasyaAllah..lazat lak aii

Umie Adli said...

durian kampung memang sedap. baunya...kalau org jual tepi jalan kita dalam kereta ni dah dapat cium baunya...

shida said...

hihi..like mother like son.. anak kami pun klau tgk umi tak snap gambar makanan dia tanya.. kenapa umi tak ambil gambar lagi?

Mummydearie said...

Oh, durian! Nebes akak kalau orang mention pasal durian ni tau. Gigil tangan nak menggagau durian jugak!