nuffnang advert

Thursday, July 14, 2016

tak bersalahnya dia

Assalamualaikum semua...

nak citer pasal sehari sebelum aku cuti raya...
4hb sebelum raya tu aku masih keja lagi...
tapi babysitter dah mula cuti...
so, disebabkan babysitter takde hari tu,
aku terpaksa angkut anak2 aku bawak gi ofis...
selalunya emergency case macam ni, anak2 akan ikut daddy dorang...
tapi disebabkan ofis laki aku masa tu ada buat sikit renovation,
so, anak2 kena ikut aku la...
yang besar macam si abang dan si adik takde masalah...
yang masalah bila bawak si junior...
kemain dia melasak kat ofis weiiii...
hahaha...

abang dan adik puasa...
so, aku bawak si junior gi koop ofis...
belikan dia muffin dan air kotak coklat...
mula2 dia ok lah, duduk diam minum air coklat dia tu...
dia join abang2 dia duduk semeja tengok youtube...
anak aku si junior ni cepat bosan orangnya...
mula2 dia ok je layan youtube tengok upin ipin dan boboiboy...
tapi biasalah budak2, duduk layan 10 minit senyap lah dia...
tapi lepas tu...hrmmmmmm...

ni dia minum susu kat tengah2 jalan okeyyyy...
aku suruh dia bangun tapi dia tak nakkkkk...
carpet tu dah la cleaner tak vacuum lagi...
hadoiiiii...

 sabo je la...

 setiap penjuru dia lepak...

pastu dia masuk celah lubang ni..
siap baring okeyy...
mentang2 muat ngan badan kecik dia tu...
dia baring siap panggil2 aku, pastu lambai2...hahaha...

pastu anak aku si junior ni jenis mudah mesra sikit dengan orang...
senang cakap dia tak takut dengan orang walaupun dia baru festaim jumpa orang tu...
kengkadang aku sendiri seram dengan perangai anak aku ni...
jenis mudah sangat ikut orang...huhu...
macam gambar kat atas ni la...
ada sorang kakak ni masuk, junior terus terkam dan peluk peha akak ni...
sampai akak ni terkejutt okeyyy...
hahaha...
akak ni dukung dia,
dalam terkejut dia tu, dia mintak junior kiss pipi dia...
junior dengan muka tak malunya terus cium kedua2 belah pipi akak tu...
ohemjiii...
kemain ko ye junior...

pastu ada jugak staff lain bawak anak2...
so, junior ni berkawan la sekejap ngan budak pompuan ni...
tapi junior mcm tak geng sangat dengan budak tu...
bukan apa, mungkin sebab faktor umur...
budak tu dah 5 tahun...mungkin tu sebab junior boleh geng sekejap je...haha...

sudahnya dia main sensorang...
tapi rupanya bila dia main sensorang dia pi amek gabus yang buat hiasan hari raya kat kaunter tu...
dia amek dan racik2 kan gabus pastu dia tabur atas carpet...
ohemjiiii...aku tak perasan apa dia buat...
patutlah dia diam je, rupanya ada projekkkk baikkkk punyaaa....
habis satu unit tu dia buat sepah...
pastu siap dia landing kat situ...
tak bersalah sangat kan....ekekek...
sampai cleaner masuk jeling je tengok perangai anak aku...kahkah...
ala rilek la kak...
bukan selalu saya bawak anak2 pun....
sesekali buat sepah kan meriah namanya...muahahaha...
sudahnya nak dekat pukul 1 aku bagi susu, aku terus tidurkan dia dalam surau...
terus tidur lena sampai lah nak balik kul 4...
penat sangat la tu lepas dah melasak berlari sana sini...
bila dah tidur barulah senang hati mama nak buat keja...
selagi tak tidur,
selagi tu lah dia akan peluk mana2 visitor yang datang kat kaunter aku tu...
hahaha sadis betull...

18 comments:

Cici said...

peramahnyaa dia. yelah my son pun cenggitu. risau kan budak yang over peramah dengan orang ni. takut senang ngikut orang je.

akubiomed said...

Yang penting aktif kalau moyok macam sakit nanti risau pula. :)

monalea said...

adli bawa pergi opis time puasa hari tu malu yang amat dengan ersipu-sipu malunya. masuk dlm bilik umie haaaaa keluarlah perangai sebenar.semenjak hari tu umie, adli nak ikut g kerja boleh? budak kan..yang dilarang tulah dia nak buat

Mia Kassim said...

Hahaha .. abis satu opis dia buat onar .. pastu muka cam tak bersalah jer .. hahaha

Kakzakie Purvit said...

Ini kalau shopping tak boleh lepas ni Wawa
Kalau kakak yg dpt terus bawa balik tutup pintu tak pulang:)

dear anies said...

nama pun anak jantan kalau x bersepah mmg x sah hehehe

cahayahidupku.blogspot.my said...

Hahahhaha..
Buat la nakkkk..
Macam kat umah ofis mama ko tu..

Sama lah macam akak wa ..
Bawak anak gi ofis..
Dorang dah cuti sekolah..
Nak tinggal kan kat tak berani pulak..
Suruh dorang duduk surau diam2 hahha

Anum said...

wow x takut org dia ek
peramah macam mak dia hehe

eima said...

semua visitor perempuan ke visitor laki juga die pelujk ... kah kah kah jr noti tau junior ni ....seb baik dah nk cuti raya klu tak jenuh nk kawal kan ....

Unknown said...

hahaha..mudah mesra orang nya..menggoda pun pandai ni..hahah

y i e n said...

Haha.. Comei je perangai :)

uncle gedek said...

boss besar!

hahhahah

Qhaifa Nur said...

Abg2nya dh besar tak la risau sgt wahida...
Hepi kot junior dpt gi opis mama...tu yg mcm2 dibuatnya

norhidana said...

hehehehe ko kire gigih la keje jgk ngn 3 hero tuh...
kalu aku compom aku cuti nyer kak...
paling lama aku bertahan bwk aiyan kt opis tgri je kot... itu aku dh surrender n mintak halfday n balik...

takpelah junior kan, sesekali bt sepah kt opis mama kan... baru lah mama tau camne lasak n aktifnya junior kn

HeNRieTTa JoSe said...

cantiknye opis...tpi meriah juga klu visitor datang ada bdk kecik comel mcm tu datang smbut...

ain.ya.nun. said...

Good job junior! Confirm mama seram nak bawa junior pi opis lagi. Haha.

LYAfrina said...

hahaha...biasalah ank bsr ni tgh melasak

Rinna said...

Aktif betul junior ekk.. biasa laa budak2.. gitu laa.kan..