nuffnang advert

Tuesday, April 26, 2016

tantrum si Junior

Assalamualaikum semua...

budak kecik ni malam tadi buat perangai...
meragam, menangis, meraung..
tak pernah buat peel mcm ni..
pujuk salah, tak pujuk lagilah salahhhh...
cakap bebaik salah, tertinggi suara sikit lagi lah salahhhh...
dah dukung, tak nak letak pulakkk...
selalu nak pujuk budak kecik ni senang je, bagi Vitamin C, dia akan diam la...
tapi malam tadi Vitamin C pun tak laku...huwaaaaaa...
bagi ini tak nak, bagi itu tak nak...
nasib baik bagi Captain Munch dia ok...
diam kejap, habis makan sambung nangis balik....grrrrr...

gigih daddy ko bawak naik moto pusing taman malam2..
habis ronda, sambung nangissssss...sambung buat perangai...
serba salah mak pak ko ni Junior oiiii...
sampai ke tengah malam buat perangai...
sudahnya tertido dalam sedu sedan...

pagi tadi bangun tido sambung nangis...
nasib baik tak teruk sangat mcm mlm tadi...
tapi tetap lah ko buat pagi mama dan daddy ko haru biru hari ni...adoiii..


bila sesekali Junior tantrum...huhu...


20 comments:

Kakzakie Purvit said...

Mesti adalah penyebabnya. Bila dah marah itu yg payah nak pujuk
Bangun pagi masih teringat sambung balik.. aduhai Junior kecoh pepagi mama/papa dibuatnya:)

ain.ya.nun. said...

Besday dah nak dekat kot, ke beralih bulan? ke perut junior tak sedap? ke junior nak dapat adik? Eh!

Haha.

ain.ya.nun. said...

kat side bar ko tu, ko tak letak gambor junior kan kan kan?

Qhaifa Nur said...

buat perangai sbb mama x layan dia tu...nk perhatian lebih tu wahidaaa

Siqah Hussin said...

Kadang-kadang macam tu lah ye. Hihi. Siqah pernah nak pujuk anak saudara sampai bawa dia berjalan2. Bila dah boleh bercakap baru bawak balik. Hii

erny firdaus said...

nape ni junior...xselesa kot sis...cuaca pun panas lately kan..rasa rimas kot..tapi xtau nak cakap.... ;-)

Mommy Cici said...

ala siannya si kecik kenapa tetiba tantrum tu? nasib baik dia tdo lena jugak ye, kekadang ada budak sampai dibawak ke ngigau

Kakcik Nur said...

Adalah 'sesuatu' yang membuatkannya jadi begitu. Mungkin sedih sebab ada yang dia inginkan tapi tak pandai hendak nyatakan...

Diana Rashid said...

tak selesa kot...saya dulu masa anak tantrum , saya pun bawak dia keluar rumah..naik moto ke..tak pun ajak mandi..main buih kat depan pagar nun..tengah2 malam main buih sabun..hahah,..tak pujuk, sebab lagi pujuk lagi dia nangis..tapi bila dia tengok kita main biuh la..mandi la..dia diam la nanti..heheh

Mummydearie said...

Adalah sebabnya tu sampai adegan menangis bersambung ke esok paginya. Tapi kalau anak-anak buat hal ni memang payahlahkan Wahida. Nak marah salah, tak marah pun salah. Pening kepala makpak tak tahu dah nak buat apa!

adarnadzmie said...

anak2 menangis berpanjangan mcm tu memang pening kan... hehee
junior dpt akai baru lah tu....

boleh kawan dgn anak akak Allyssa... suka nangis gak... huhuuuuuu

Suriaamanda said...

alahai junior kenapa ni...ada yang dia nak tak dapat tu kot...

NzA said...

dah besar rupanya baby wahida...punya la lama akk menyepi dr dunia blog...huhuhu...
kenapa baby meragam ni syg...ke merajuk?

Nurolhuda said...

Junior nak tengok BoboiBoy The Movie agaknya.

Hero Borneo said...

dia merajuk kot..dan sedih sangat..

atau perut kurang selesa..

Inani Hazwani said...

Alahai kenapa jadi gitu junior.

umi adam faris said...

merajuk lah tu. ade benda yang dia tak dapat hehe

Fazleyatul Aini said...

dia nak bermanja2 tu hihi

Raihanah Ahmad said...

baby saya yang umur baru setahun pun dah pandai merajuk. haish la budak2 sekarang

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

sesekali dia nak uji mak ayah dia tu ..tak pe inshallah acik doakan junior membesar sihat dan membanggakan mak ayah ye