nuffnang advert

Monday, April 11, 2016

Pembangkit Selera

Assalamualaikum semua...

kata orang tak lengkap jika makan nasi tanpa sambal atau penambah selera lain seperti budu...
yang mana satu pilihan korang bagi membangkitkan selera?


Budu


Cencaluk


Sambal belacan kulit limau


Sambal kicap cili potong


Sambal tempoyak


Sambal gesek


Sambal kuinin


Sambal ikan bilis petai + tempoyak


Ikan pekasam


Sambal belacan


semua di atas nampak sedap hingga kecur liur dibuatnya...
jadi, mana satu pilihan yang korang gemari?



sumber: cari

20 comments:

idzwa kamaruddin said...

IKAN PEKASAM!!!!

Ena said...

Budu, Tempoyak, Sambal Belacan, ikan pekasam, klu ada memg kita amik je.. walaupun lebih dr satu jenis.. hehe

CaDLyNN said...

sambal kuinin..

adoi..meleleh air liur...

akish ali said...

sambal belacan ngn budu paling win!

Lynda Che Lah said...

ko dah kenapa kak T_T

LApar.......

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

adoiiiiiiii ....sedapnya ..hahaha
pilihan hati dah tentu sambal gesek, sambal belacan kulit limau dan ikan pekasam tu ..sedapp oii

ain.ya.nun. said...

sambal tempoyak ikan masinnn. sedapnya!!!

Fazleyatul Aini said...

dalam banyak2 gambo tu kak, aku paling keliur sambal ikan bilis + tempoyak tu arghhhh !!!!!

Eye_nee said...

kecuali cencaluk...yg lain tu winnnn....

Nafira usof said...

nangis x berlagu aku noks!
hahahaha.

tengok lah tengah makan lauk ape. kalo singgang kena lawan budu. kalo kari boleh lawan ngan tempoyak.
lapar hoiiiiiii

babYpose said...

Petai tak bole tahan tengok tertelan.. cencaluk pun, tempoyak lagi la, takb ayah main course dah, cuma yang sedia ada kicap cili potong :)

Nooriah Abdullah said...

Pekasam, dan air asam mmg makan sampai tk larat nk bangkit hehee

Angel Eyes said...

Semua aku belasah sampai aku jadi gebus gebas cantik molek..alamakkk...marah gebus kang..kbai!

eima said...

sambal belacan le .. paling besh

adarnadzmie said...

semuaaaa.... nangis akak tgk semua tu.... huhuuuu

Rinna said...

memang pembuka selera sungguh.. sedapnyaa..makan nasi bertambah..gini

Yana Libra said...

hampir semua tu sy suka! hehe

aizamia3 said...

Sambal tempoyak je kita takleh masuk.. yang lain layan.. ;)

Cik Puan Eka said...

semuaaa saye suke hehehehehhehee terliur terussss

Siqah Hussin said...

Sambal belacan dan ikan pekasam!! Kegemaran! Hii