nuffnang advert

Thursday, March 10, 2016

hasil air tangan (part 9)

Assalamualaikum semua...

meh la sambung entry masak2 yang tak seberapanya ini...huhu...
macam biasa gambar dari instagram je..

aku pernah buat entry pasal aku gi Melaka bulan 12 ari tu...
yang aku duk beli udang geragau sampai sekilo...
haruslah beli sampai sekilo, sebab payah nak dapat udang geragau ni...
punya lah sedap bila buat cucur udang...
makan sambil layan citer hantu...hehe...

dah tak rupa ikan dah ni...
siakap masak portugis siap bungkus dengan daun pisang...
tengah sedap makan baru teringat tak amek gambo lagi....
menjerit la aku suh laki ngan anak2 stop makan sebab nak amek gambo...
nasib laki aku la...dapat bini sikit2 nak amek gambo makanan...ekekek...

ikan siakap lagi...
kali ni buat 3 rasa pulak..

ni lauk feveret laki aku...
kalau aku buat lauk ni, confirm dia makan bertambah...
tapi yang peliknya laki aku ni, kalau ayam masak kicap dia tak berapa nak makan...
tapi kalau daging masak kicap, kemain laju dia makan...huhu...

aku buat nasi ayam kawankan dengan ayam madu...
mak aku kemain suka dengan ayam madu aku ni..
siap mak mintak resepi dan suruh aku buatkan special untuk dia kalau aku balik kampung..
bahan2 perapan senang je, kicap manis, kicap cair, minyak bijan, madu dan sos tiram...
tapi sebelum tu, ayam ni aku rebus dulu...
perap lama sikit baru best...
tapi style aku, dah betul2 nak makan, baru aku goreng..
phewwww...

antara lauk feveret aku...
aku kalau dapat lauk berlada mcm ni, mmg aku suka sangat la...
kalau dapat terung berlada pun aku suka sangatttt...
ah pendek kata apa2 yg berlada, mmg aku suka...
nak masak berlada ni pun senang kan..

ayam bali...
aku pun dah terjebak dengan menu ni...
viral katanya..
sekali buat mmg sedap ko...
laki aku kemain suka...
masak dia macam nak masak ayam sambal tu je,
cuma beza dia serai digoreng dan buh daun kari..
tapi sedap la menu ni...
tq pada yang share resepi ni kat fb...

cucur jagung di waktu jam 1 pagi...
masa ni mata semua orang dalam rumah semua tak ngantuk lagi...
apa lagi, aku pun bancuh la tepung buat cucur jagung ni...
pukul 3 pagi baru kami masuk tido...
hehe...

ni masa si adik demam...
sup ayam simple je...
takde daun sup bagai...
nasib baik demam2 pun adik nak makan...

kek nenas...aku pernah tayang kek nenas ni dalam entry sebelum2 ni...
aku kalau mood rajin datang, tengah malam pun jadik je nak mengukus kek...
tapi kalau roh malas datang, ada bahan cukup pun tak hingin aku nak membaking...ekekek...


ok lah, bila2 kang sambung lagi...

18 comments:

Yana Libra said...

rajinnyeee...

Lea Ismail said...

Buat juga ayam bali hari tu..suka betul bau masa tumis serai ngan daun kari

Qhaifa Nur said...

Suka betul tgk kek nenas tu wahida...

nuyui a.k.a miss YUI said...

mencik tgk entry ni! huaaaaa.

Diana Rashid said...

saya pun kurang suka ayam masak kicap..kalau daging saya ok je..

adarnadzmie said...

semua menu sedap... lap ayaq lioq tau...huhuuuu

miss eimanhikmah said...

hat ayam bali tu yang tergoda sgt tu...hehehehehe

Yaya Azura said...

nak cari resepi kek nenas tu lah.

Kakcik Nur said...

Tak boleh jadi ni. Nak masuk dapur buat jemput2 udang geargau juga. Dari tahun lepas udang tu duduk bertapa dalam petiais! :)

Zee Suhaini said...

semuanya mengiurkan..rajin sungguh masak memacam..

AnneRaini said...

sedap2 nok.. akupun baru je gi melaka beli gak udang geragau.. lepas tu buat cucur udang.. teringat kat entry ko ler ni...

ain.ya.nun. said...

Rajinnya lahai masak.

Menu daging tu paling sedap!

rasp said...

pergghhhh terkecur tgk lauk pauk u sis...
i oso like the ayam bali...
anak2 asyik soh repeat buat...

Eka Tikah said...

ushhh, sedapnye kek last tu. hehe

Inani Hazwani said...

Aaaaa sedapnyaa :)

JunAina said...

Hakak ni dik oiii kalau memasak hujung minggu jelahhh...

Siqah Hussin said...

Rajinnya wahida masak! Lapar terus bila nampak gambar2 di atas. Hihi

ietams said...

uiii sedapnyaaa!!
nanti nak resepi ikan masak portugis tu ya