nuffnang advert

Wednesday, February 24, 2016

macam mana u boleh tahu ni?

Assalamualaikum semua...

nak tanya korang,
korang selalu tak ada gerak hati yang sama dengan laki korang?
aku selalu wehh...
kadang2 aku macam confuse,
laki aku ni pakai pak nujum ke apa,
sampai tahu apa yang aku nak, apa yang aku fikir...

contoh:
'yang, i rasa nak makan chicken chop la hari ni, jom cari chicken chop'
'eh, i pun sama...i dari tengahari tadi terbayang chicken chop, tapi tunggu nak makan dengan u...'

contoh lain:
'yang, jom kita gi Dataran Merdeka, bawak anak2 beriadah kat sana...'
'la..u ni mcm tahu2 je...i mmg ada plan nak bawak u n anak2 gi situ...tapi u dah cakap dulu...'

contoh lain:
aku tengah nyanyi lagu Umpama Mimpi Dalam Mimpi,
tapi aku cuma nyanyi dalam hati...
tetiba dia kat sebelah boleh nyanyi lagu yang sama...
aneh kan?


ada banyakkkkk lagi..
kat atas ni cuma contoh je...

@salon
susu kopi yang bikin gua cair hati...


dan kes paling win adalah semalam...
citernya macam ni...
balik keje semalam aku gi salon,
potong, cuci n buat treatment rambut sekali...
bila amek pakej macam tu korang tahu je lah...
makan masa hampir dua jam kat salon...
laki aku pulak lepas drop off aku kat salon,
dia gi settle beberapa urusan dia...
dan dia masuk salon balik masa dah hampir nak azan Maghrib...
while kepala aku pulak masih diserkup dengan mesin treatment rambut tu...
"eh yang, dah azan, tak nak berbuka ke?
semalam aku puasa ganti...relax je lupa nak berbuka..haha..
"ha...ayang belikan la air kotak kat 7E kat sebelah ni"

laju2 laki aku pi 7E..haram tak tanya aku pun nak air kotak apa..
aku macam errrr...dalam hati cakap jangan la dia beli air kotak laici...
padahal aku suka air laici...cuma semalam tekak nak air kotak perisa lain...
kalau dia beli kopi ke, nescafe ke bestnya la hai...

sekali dia masuk, dia bawak air kotak Dutch lady flavor kopi ni terus aku rasa nak jerit...
huwaaaaaa...kenapa dia selalu tahu apa yang aku nak?
dia tahu apa yang aku sedang fikir?
sampai ke malam aku fikir benda ni...
kadang2 aku rasa aneh sangat...
malam tadi sambil teman hubby minum teh tarik...
aku sembang2 ngan dia...
aku cakap, kita selalu terfikir benda yang sama kan yang...
dia jawab;
'itulah jodoh namanya...'


hrmmmmm...

21 comments:

monalea said...

selalu mcm tu. pernah dia keluar skejap tapi lea lupa nak kirimkan dia nescafe ais kaw kedai mamak. balik2 dia bawa balik sebungkus dan cakap abang tau ayang nak nescafe ni. auw...sweet..mana dia tahu ni?

Yaya Azura said...

best kan macam ni.betul lah tu..itu lah jodoh namanya.
yay kalau lunch makan kat tempat best ngan kawan-kawan, petang bila jumpa suami mesti dia ajak pergi tempat sama..macam mana lah dia boleh juga rasa nak makan kat situ..beria tunggu nak habis kerja nak mkn dgn isteri, tp isteri awal2 dah keluar dengan kawan..haha.

Anonymous said...

so sweet kak wahida :)

Liyana Anuar said...

untunglah...heehe

norhidana said...

sbb itu lah jodoh kita kan....

Kakzakie Purvit said...

Betul juga jawapan yg diberikan tu
Mungkin memang jodoh sebab itu selalu bagaikan seiring hatta ianya dlm hati.

Izwa Kamaruddin said...

so sweet ;)

ain.ya.nun. said...

Itu namo eaaa sehati sejiwo!

Kakcik Seroja said...

Itulah sehati sejiwa ... :)

Jue said...

memng sehati sejiwa

Damiamikhaila said...

Itu dipanggil gerak hati...

Anum said...

jodoh kita kan
hehe
best kan rasa cm nie, aku pun ada gak

amirah said...

sama la kita!!...hahaha..kadang macam seram kan?..hahaha..masalahnya dr zaman bercinta kot..dah ler dolu2 misekin mana ada henpon nak calling2 susah nak ckp..selalunya terserempak aje kat bawah hostel..kdg mcm seram gak mana tau kot2 tengah deting ngan boipren lain ke terkantoi karang..hahaha..tp smp ke skrng mcm tu la gak..masing2 mcm ada telepati gituh kata kau..hehe..jodoh

shida said...

wahh... sgt best.... serasi bersama.

adarnadzmie said...

suweet sgt... sehati sejiwa la tu.... hehee

Hudalatip said...

Aah aku pun selalu cam gitu dengan suami, betul la dia kata tu, jodoh namanya hehe..So sweet..

eima said...

sehati sejiwa namanye ni

Anonymous said...

Salam kak Wahida,

sweeeeeetttttnya..ni baru sehati berdansa sejiwa....ehehehehhehee


-faradia-

Rizziela said...

untungnya husband faham & tahu kehendak wife

kalau en suami sy mau kena marah..dah tau puasa.. g buat rambut buat apa.. da hx sempat nak berbuka.. dia x suka berbuka puasa tergesa2

.:Yana:. said...

kite pun slalu gitu sis..selalunye bab makan ler..
memang teringin nak makan something tetibe hubby bawak balik @ ajak makan..
Best kan??

Kniedaz said...

betul la tu, jodoh la tu ehehehe