nuffnang advert

Friday, February 12, 2016

income nuffnang jatuh merudum

Assalamualaikum semua...

aku pernah cerita kat korang ari tu,
aku sedih dengan pencapaian nuffnang aku...hahaha...
eh, sedih tapi gelak macam mana tu...
takde la sedih beriya2 pun..
sedih sebab salah sendiri je pun...
tahun lepas kan aku malas giler update blog...
jadinya mendapat lah habuan aku pun ala2 segan je amount tu..


kalau tengok dari sejarah, (sila tengok dari bawah ke atas)
income aku dapat semakin menaik..
dari rm200+ ke rm300+ sampailah ke rm400+...
tapi sehingga hujung tahun 2015 aku cuma dapat rm107.27,
dan bila dah tolak rm1 processing fee, dapat lah rm106.27...kuikui...
ko nampak tak? betapa merudumnya income aku...
dan aku masih menanti cek aku tu sampai kat tangan aku...
suppose to be hujung bulan Feb ni sampai lah kot cek aku tu...
takpe, Alhamdulillah kalau itu yang Allah kata banyak itu je rezeki aku...

dan kalau korang tengok kat total earning aku tu...
jumlah terkumpul setakat ni dah rm1137...
kalau lah aku ni jenis simpan je tak pakai2 duit tu...
kan dah banyak...
boleh bawak anak2 gi trip...hehe...

tapi apa pun, tetap lah tak boleh lawan income korang yang rajin update blog tu...
yang sehari 3 ke 4 entry...
itu mmg aku respect...

korang pernah dengar pepatah arab,
'man jadda wa jadda'
bermaksud siapa yang bersungguh2, dia akan dapat hasilnya..
jadinya, aku ni yang tak bersungguh2 dalam berblogging
jangan nak banyak komplen bila banyak itu je hasilnya...
kehkeh...

tapi serius aku bangga, bukan bangga kat diri sendiri je...
kita sebagai blogger mmg patut berbangga...
kita niat taip kat blog ni bukan nak duit pun...
lebih kepada suka2...seronok2...
share pasal anak2 lah, family lah...
cuma sesekali pasal travel dan makan2...hehe..
walaupun kita merapu, menceceh ntah apa2 kat blog...
hanya dengan menaip di blog, kita dapat income...
siapa nak bagi kan? itu kan rezeki...
selagi kita ada readers, insyaAllah ada lah income kita tu...

sebab tu aku sayang korang...
sebab korang rajin masuk baca blog aku ni...
walaupun hanya sebagai silent reader...



jangan berhenti baca blog merapu aku okeh!


much love,
Wahida.

19 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

hahah yui lglah kak oi.

sitirohaida said...

samalah kita..kira awk lagi bnyak ler amount yang dapat..hehe

Han Hanni said...

Kita takde dapat banyak ni..
huhuuhuhu..

ain.ya.nun. said...

Even sikit, tetap ratus juga nok!

Izwa Kamaruddin said...

telan air liur aku tgk amoun tuuu...power giler arghhh

Ena said...

Manyakkk tu wida amount tu
kita hanya pernah cashout sekali je..
lepas tu smp skrg dah x leh cashout apa pun dah
sbb kita kan blogger bukan suam2 kuku dah
tapi "sejuk2 nak beku dah".. hahahha..

ibuayu said...

Banyaklah dr akak punya..ciput..tp bersyukur..hehe

Liyana said...

hoi byk nye kak oi

mamiraysha said...

Sama la kita... saya lagi setahun dapat lebih kurang RM100 je..hahaha. Tapi pendapatan tahun 2015 tak samapi pun seratus..nak tebus pun tak layak lagi...huhu... tahun 2016 takde satu entry pun lagi...

Fiza Rahman said...

Banyak jugak tu ☺☺

- dieyana - said...

banyak tuuuu!! kiter ntah apa jadi dgn nuffnang..huuhu...password pun tk hingat...

eima said...

beza byk tu kena aktif balik la ...semangat

Fazleyatul Aini said...

saya dah berzaman tak check income nuff ni
nasib ko buat entry ni kak
ok la nak p check jap income nuff aku yg tak seberapa jugak tu hahaha

Bunda_nora said...

Kira banyak lah tu...Bunda punya nuffnang langsung tak kelua2 dah hampir setahun dah...tak tau kenapa...macam dia main sorok2 jer..

Unknown said...

banyak tu kaknoor pun dulu ada jugak tengok2 skrng ni macam malas dan langsung tkde hehee

cikceriacorner said...

Byk tu kak..kitanye ciput aje..hehe

akubiomed said...

Kiranya banyak jugaklah tuh. :)

Hasif said...

Waaa bnyk total erning... Bagus2

Assalam jemput join GA saya...

https://www.biskutsemperit.my/2016/02/giveaway-cash-rm30-feb-2016-by-ahbar.html

Tarikh tutup 17 feb 2016

Inani Hazwani said...

Banyak tuu. Hehehe