nuffnang advert

Monday, December 7, 2015

kerana arwah Pak Yus

Assalamualaikum semua...

rasanya ramai yang sedia maklum pelawak Pak Yus dah pun kembali ke rahmatullah,
memang sedih, apatah lagi kami anak beranak memang sukakan lawak2 Pak Yus,
walau lawak dia merapu, merapu itu lah yang best sebenarnya...huhu...
salah satu program yang masih berjalan bersama Pak Yus adalah Juara Parodi...

to be honest,
aku tak tengok pun program Juara Parodi,
program yang aku layan sekarang hanyalah GegarVaganza...
drama bersiri pulak aku cuma layan 'Akulah Balqis' kat tv3 tu ha...
lain2 program mmg aku tak terfollow...
maklumlah, bini menteri lah katakan...
bz x sempat nak hadap tv...ekekek...

tapi aku dapat perkhabaran,
Juara Parodi untuk malam Jumaat lepas ditukar kepada tribute mengenang arwah Pak Yus,
so, aku pun duduk la menghadap tv...
sebak sangat apatah lagi bila PU Taha membacakan doa untuk arwah...
menjadi semakin sebak bila kawan2 arwah bercerita tentang kebaikan arwah...
tentang kesusahan arwah sebelum menjadi artis...
adoiiii la...memang sedih...

tapi part bernyanyi dan berpuisi utk arwah tu aku kurang setuju sebenarnya...
errr, takpe lah...
kita fikir positif je la...
itu cara dorang mengenang kawan baik dorang...
tak nak cakap banyak pasal ni, kang kena hentam...huhu...

yang buat aku stay nak tengok program tu sebab nak dengar kawan2 bercerita pasal kebaikan arwah,
kebaikan yang kita semua boleh contohi, mudah2an...
dan bila aku ralit tengok tv dalam keadaan sebak,
tiba2 abang tanya kat aku 'mama, kenapa adik nangis?!'
terus aku tengok adik...
'eh, nape adik nangis ni?'
dia jawab: 'adik sedih tengok tv ni'
ya Rabbi, budak sekecil 6 tahun ni pun dah ada perasaan sedih..

aku terus peluk adik,
aku cakap mama pun sedih...
terus dia hamburkan lagi tangisan dia...
teresak2 dia menangis...

 sampai basah baju adik...

holloh holloh...
serius aku terkejut tengok adik nangis bagai nak rak mcm ni...
kalah mama dia...huhu...
si abang pulak aku tengok macam takde perasaan...
tengok tribute tu macam takde apa je...adoiii...
bila aku tengok adik mcm ni,
buat aku bukak mata,
budak sekecil adik yang baru berusia 6 tahun,
dah faham erti sedih,
dah faham erti kehilangan orang yang tersayang...

lepas dah habis program tu,
semua orang dah nak masuk tido,
dah tutup lampu,
adik masuk bilik aku,
dia cakap, 'mama, adik sedih la Pak Yus dah takde'
huwaaaaaaaaaa.....
ko bikin mama ko nangis balik la dik oiiii...
aku cuma mampu cakap,
kalau adik sayang Pak Yus,
adik bacakan surah Fatihah untuk Pak Yus...
dan doakan dia bersama orang2 yang beriman...
dia angguk tanda faham...
meh mama nak muah ciked!

dah, adik jangan sedih2 lagi ok...
malam ni kita gi gunting rambut...
rambut adik dah tak tentu arah mama tengok...huhu..


p/s: merafak sembah takziah kepada kerabat Diraja Johor Darul Takzim atas kemangkatan YAM Tunku Laksamana Johor, Almarhum Tunku Abdul Jalil Iskandar ibn Sultan Ibrahim.

#wargajohorbersedih

15 comments:

Fazleyatul Aini said...

memang sedih kan
ramai yang pergi bertemu Pencipta seminggu dua ni
alfatihah...semoga roh mereka ditempatkan dikalangan yang beriman dan dipermudahkan urusan mereka di sana

HeNRieTTa JoSe said...

sedey pla tgk si adik tu....rietta xtgk plak program tu...rietta pun mmg jrg tgk tv...

amirah said...

alfatihah...sedih sejak menjak ni asik dengar berita sedih aje.. : (

mamawana said...

Bijak adik nih. Moga menjadi anak yang solleh besar nanti.

Jueliza Jamani said...

kita pun sedih gak.. huwaaaa

norhidana miswan said...

aku pun tgk gk nngis2 mcm apa... akku setuju ngn ko kak tang puisi2 nyanyi2 mcm tak berapa sesuai tp pkr positif je... tp mula2 ada bacaan doa semua... aku sepanjang tgk cite tuh siap sedia towel kecik nk lap airmata huhuu... mmg nngis beria lah nengok tuh rasa kejap je abis sedangkan lama tuh

adik berhati lembut

Nurzakiah Hanum said...

sedih kan kehilangan arwah

Lea Ismail said...

uwa...lea pun menagis teresak2. hahaha. sampai adli tanya..napa umie cedih?

Rizziela said...

kami pun terasa kehilangan.. kerana sikap dermawannya.. dia masih dikenang sehingga kita.. . dulu2 x berapa perasan sangat kewujudannya

Zura Tahir said...

Betul kak...sy xminat dia sgt tp tetap sedih bila dia 'pergi'...terkesan dgn sifat dia yg pemurah n rendah diri...

erny firdaus said...

Betullll..sangat sedih bila melihat cara arwah dikenang dan segala kerendahan hatinya dan kebaikan dia...Al-Fatihah... semoga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh...

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui pun mntiis air mata kak..

eima said...

sedih ...wlupun tak kenal pakyus ni ..jgn kecam aku sbb aku mmg tak tgk raja lawak bagai ni ....

tiga lalat said...

innalillahirajiun., alfatiha utk mereka .,

azza said...

Akk aku br start program tu dh berjurai air mata...