nuffnang advert

Wednesday, September 9, 2015

selamat tinggal Maxis!

Assalamualaikum semua...

aku ni adalah pengguna tegar Maxis...
berbelas tahun aku pakai Maxis...
dari zaman aku belajar kat UiTM,
dari pakai hotlink sampailah bertukar kepada bil,
punya lah aku setia dengan Maxis weiii...
aku ni kan jujur dan setia orangnya...
sekali dah jumpa yang sesuai tak berpaling tadah pada yang lain gituwww...
ekekek...puiiii...
jadinya boleh la aku simpulkan dah 16 ke 17 tahun aku bersama Maxis...

tapi aku ada masalah signal yang sangat teruk di area Senawang dan Linggi...
kedua2 tempat tu adalah area rumah mak mertua dan nenek mertua aku...
since aku kawen dari tahun 2005 hingga lah sekarang dah tahun 2015,
line Maxis di kedua2 tempat yang aku sebut tu harammmm dorang nak improve...
ko bayangkan, aku dah bertahan selama 10 tahun...
weiii, aku balik Senawang kot...
bukan aku gi hutan terbiar ceruk hulu weiii...
agak2 la kat Senawang pun maxis takde line...

ok, fine, aku sabar je la lagi...
walau dah sepuluh tahun aku hadap benda yang sama...
kesabaran aku semakin tercabar bila raya Aidilfitri baru2 ni
internet maxis aku macam haram jadah...
ok lah kalau kata raya pertama tu line sesak...
tapi sampai masuk raya ketiga pun internet macam */***f!
ko rasa???
sentap jiwa raga bila aku tengok sepupu sepapat update instagram...
wasap pic raya dorang sana sini...
aku??
nak upload gambo memanjang fail ok!

weiii maxis,
aku pun nak tayang jugak gambo aku berselfie di pagi raya...
sampai hati ko buat loyal customer ko macam ni...
pakai dah cantik2 di pagi raya,
punya lah nak riak sikit tayang kat instagram pakai baju pleated dress, (puiii)
sudahnya raya ketiga baru dapat update ok...
itu pun line kejap ada, kejap hilang...
nak baca komen kata aku cantik di pagi raya pun tak boleh...
muahahaha...

lepas tu, kan aku gi Penang baru2 ni...
ko bayangkan internet Maxis masa aku kat Penang dan Kedah...
macam ***#*^%!
hoiiii, aku gi bandaraya Georgetown dan Alor Star la weii...
kenapa maxis ko dera aku sampai begitu sekali...
bukan aku pi naik gunung ke sampai signal teruk sangatttt!!

balik Senawang dua bulan lepas,
aku duduk la layan tv bersama mak mertua...
wah..menantu baik sangat ni...
layan tv bersama mertua...ko ada? kahkah...
maklumlah, line internet kat Senawang kan mcm aku cakap,
line sangat poor...
jadinya aku layan tv je la bila balik senawang...
tapi aku tengok laki aku,
adik2 ipar aku dan biras2 aku semua best je layan internet..
untungla dorang,
sebab line celcom kat senawang sangat lah ok..

lepas dah riki, aku tekadkan semangat,
bulatkan hati, aku nak bertukar kepada celcom...
walaupun aku tahu, celcom jugak ada pro and cons nya...
celcom pun kadang2 ada masa line dia pun macam hazab...
aku tahu sebab laki aku pun kadang2 meroyan dengan celcom ni...
tapi celcom tak pernah tak ada line di Senawang dan Linggi...
tapi celcom tak buat perangai di pagi raya...
jadinya, bila orang dah tak jaga hati kita lagi...
buat apa kita nak setia, ye dok?

sudahnya, aku gi celcom dealer kat Tesco Rawang masa hari merdeka baru2 ni...
pertukaran dari Maxis ke Celcom pun mudah sangat...
cuma bagi IC, isi borang sikit...
setelkan semua bayaran dengan Maxis,
tunggu notification dari Maxis dan Celcom, done!

yang penting, nombor aku adalah remain...
aku mmg tak nak tukar nombor..
sebab leceh...
malas nak inform sorang2 kawan2 aku yang aku dah tukar nombor..
jadinya, walau aku dah bertukar ke celcom,
nombor aku tetap lah sama...

ni celcom hantar sms..
dia suruh tunggu dua hari untuk dorang aktifkan line Celcom aku...
aku punya lah tak sabar masa ni weiiii...
aku punya debaran dan tahap tak sabar tu macam masa nak kena nikah dulu tu ha...
masa nikah dulu feeling aku adalah gedik dan tak sabar...
hahaha...macam tu lah aku rasa masa menanti kan celcom ni nak aktif...

tapi masa last sms dari Maxis aku ada sikit sebak...huhu...
bila dia cakap 'thank you for being with maxis',
masa tu aku jadi sensitif sangatttt...
hahahaha...bila aku cakap kat laki aku,
aku sedih bila nak tinggalkan maxis,
laki aku bantai gelakkan aku okehhh...
grrrrrr...
ye lah weiii, aku berbelas tahun pakai maxis,
aku setia,
aku jujur,
bayar bil tak pernah culas,
tapi maxis haram tak nak pujuk aku...
menyammmmmmpahhhhh...
takde pun orang maxis pujuk aku cakap cenggini...
'tolong lah kak, jangan tinggalkan maxis...'
'akak dah berbelas tahun dengan kami'
kot lah dorang nak cakap cenggitu dengan aku...
hahaha, nampak nya itu semua imaginasi aku je...
pada maxis, lantak ko la,
ko nak leave ke, ko nak stay ke...suka ati ko la...
hahaha...
sentap tau maxis tak nak pujuk i...
buang masa aku je nak sebak bagai...ekekek...

wah...macam putus cinta gitu...
dah tukar pada celcom, terus koyakkan bil maxis...
hahaha...

dan akhirnya,
tanggal 2 September 2015,
secara officialnya aku dah bertukar kepada Celcom...
macam2 perasaan aku masa tu...
happy dan excited...
terus tak sabar nak balik Senawang dan Linggi,
nak test line kat sana...muahahaha...

selamat tinggal maxis!
hello celcom, please be nice to me ok!

19 comments:

Ann Ishak said...

saya pulak loyal customer Celcom :)

akubiomed said...

Senang sudah ada kemudahan porting number. Boleh kekal number dimana-mana Provider.

Fazleyatul Aini said...

saya pulak loyal maxis dari 2003 sampai tahun ni. bulan lepas bertukar celcom sebab ada promo murah lak tu. laju kau 4G zuppppp gitu hahaha akak gembiraaaa

izzeyda said...

semoga bergembira dengan celcom.. tu laa maxis memang ada tempat coverage dia teramatlah teruk, dah pernah rasa..

Inani Hazwani said...

Pengguna tegar celcom :D

monalea said...

CELCOM DULU, KINI DAN SELAMANYA.... Hehehehe. Dah 15 tahun setia dengan CELCOM. Nombor je berubah 3 kali sebab tak nak xbf kacau. hahaha. No ke3 ni harap kekallah.Susah tukar2 nombor ni

zana-norzana said...

akak dulu pengguna tegar hotlink la ni tukar ker umobile... sebab bila balik ke Linggi memang payah nak layan internet.....

mamawaiz said...

welcome to celcom kak..kite geng!
sy x pernah pakai no dan line yg lain selain celcom ni..sejak abis spm lagi. setia gitu...hihi

Unknown said...

Jaga² dgn clcom.kalau pakai bil. Abh yui dh kena.haaa.. beribu kena katanya guna internet.pdhl org tua tu tenet pun xreti.. dua kali kena.

wahida said...

nusha fasha: like serious? ok, tq for your concern my dear...i will alert about this...tq!

Fiza Rahman said...

Celcom pernah maxis pon pernah. Last2 umobile skang ni. Tenet pon ok ☺

Suria Amanda said...

Maxis ngan Celcom macam hampeh kat Kuang, Senanwang dan area umah kau bandar warisan puteri tu pun maxiss macam haram..buat aku banyak dosa menyumpah je...but for celcom..hati-hati eh..diorang ni bijak kelepet duit orang...

norhidana said...

celcom ko kene jaga penggunaan data ko kak... itu je lain2 ok...

ko blh bt cerpen dh kak kisah selamat tinggal maxis nih

wahida said...

amanda suria: weh, aku duk kat bandar tasik puteri la...bukan bandar warisan puteri...ekekek...ok, tq for ur advice nok!

norhidana: kan, dah macam cerpen...muahaha...anyway tq for ur advice nok!

Yanieyusuf.com said...

Yanie guna maxis tp prepaid. tak berani guna line sebab banyak sangat kos lain yang tah apa-apa dicas nya. Tapi sekarang dah tambah celcom plak hihi

Yanieyusuf

Unknown said...

saya pun pakai no maxis dulu....sebab tak tahan terus tukar..sekarang pakai xox..nombor je masih kekal sebab malas nak bagitau saudara mara kita tukar no..hehe..

NM03 said...

kau masuk taman negara dalam hutan belantara pun in shaa allah ko boleh hapdet IG jah. hehehehe

selamat datang jah the celcom

JunAina said...

Akak dah lama tinggalkan Maxis antara sebabnya gitulah balik kg kat Perlis renung je hp tak boleh nak buat apa. Elok juga kot sebab boleh spent time 100% dengan ma...ahahaaa...

Unknown said...

Saya hati tu d sungai rambai melaka ...hampe takde line . Nasib le saya tak layan sangat ksian le kalau kat sana takde ....