nuffnang advert

Thursday, September 3, 2015

Family Day @ I City Water Theme Park, Shah Alam

Assalamualaikum semua...

aku stop jap citer Penang dan Kedah...
nak upload citer Family Day ofis laki aku..
diadakan pada 29/8/15 di I City Water Theme Park, Shah Alam..
serius, aku takde mood sangat nak menaip...
jadinya korang layankan gambar je la ye..
ada banyakkkkkk gambo...
aku pun pening nak pilih..


sebelum masuk, macam biasa kena pakai wristband dulu...

si Izwa ni satu ofis dengan laki aku...
kenal dgn Izwa ni dah lama di alam maya...
tapi baru skrg dapat berjumpa...
dia jugak antara regular customer aku...
tq beb sebab sentiasa sudi beli sambal ikan bilis aku...hehe..

gambar2 tak ikut susun atur...
aku pun pening nak susun gambar...
sebab ada yang dari henfon, ada yang dari wasap, ada yang dari dslr..
korang redha je la ye...

ini kali pertama Junior mandi theme park...
agak lambat, sebab anak2 aku yang lain umur 6 bulan kami dah bawak mandi pool...
Junior ni dah umur setahun baru dapat mandi pool...sian Junior...heheh...

 ni pulak gambar2 sebelum mandi...

aku ada bawak bubur nasi untuk bekal si Junior...
punyalah susah dia nak makan hari tu...
aku rasa dia pun dah tak sabar nak terjun kolam...
sabo je la..


 hadiah2 untuk lucky draw...

adoiii tak boleh blah betul bergambar dengan minah ni...
sebab aku rasa aku giant sangat berdiri sebelah dia...
si Izwa ni punyalah petite...
kecik je orangnya...


 si Junior sibuk aim kan topi daddy dia...hahaha...

hidangan nasi ayam...
dapat sorang satu termasuklah si Junior...
hehe...





kalau nak tahu, anak2 aku ni berendam dari pukul 10 pagi theme park ni dibuka..
sampailah theme park ni ditutup pukul 6 petang..
termasuklah si Junior tu, ikut berendam sekali...
bukan Junior je,
dengan aku sekali ikut berendam dari pagi sampai ke petang...hahaha...

 kemain happy anak2...



Junior dah sejuk menggigil..
anak2 dah mula sunburn..
kemain hitam si abang ngan adik berjemur seharian...

 naik jap...susukan Junior...

macam mana lah anak mama ni tido...
kaki bersilang macam tu...hehe...

 tempoh bertenang...

layu akhirnya...
si abang ngan si adik sambung balik main air la...

 jacuzzi time!!

 eh, Junior nak gi mana?

jangan gi jauh2, kita lepak kat jacuzzi jap...
mama nak relax kat sini...

best lepak jacuzzi ni, sebab bubble air dia kuat..
kalau tgk gambar macam takde bubble je kan, tapi masyaAllah,
bubble punya kuat sampai terangkat baju...huhu...
pastu kena pegang kuat pemegang kat kiri kanan kita tu..
kalau tak, mmg menggelongsor la..haha...
tapi yang tak best kat jacuzzi ni sebab ramai tunggu turn nak lepak sini..huhu..


jom ronda parit pulak...
anak2 aku panggil lorong ni parit...kehkeh...


yang ni pulak sepatutnya ada ombak..
tapi dorang tak pasang pulak ombaknya...
boringggg...
tapi aku ngan anak2 masuk jugak la kat sini...

selain theme park utk kanak2, ada jugak utk dewasa punya..
tu nampak tak yang kat atas tu....
kalau takde anak kecik, mmg lama dah aku terjah sana...
tapi aku ngan hubby sempat la main slide dua kali...
bukan slide yang ni, ada satu lagi...
mintak si abang ngan si adik tolong tengokkan kejap si Junior...
kalau ikut hati, mmg semua games kat theme park ni aku nak main..hahaha...

amboiii daddy, sempat snap gambar dari atas...
terbaek la....

aku siap cakap kat budak2 kat situ...
'bagi laluan, bagi laluan...diva nak lalu...'
hahaha, ko mampu suruh budak2 ke tepi...
mak budak bila dah dapat main air mmg tak sedar diri...muahahaha...


 babai daddy...mama bawak Junior ronda lagi ye...

amboiii cik abang tu...siap selfie tutup mulut gituwww...
kelassssss...hahaha...





 bonding time...

ni door gift family day...
semua orang dapat blanket gebu ni...
best best...

balik dari mandi manda, aku punya tak sabar nak bukak kotak hadiah...
bertambah kegembiraan aku bila lucky draw kami dapat 3 set periuk IKEA ni..
yahuuuuu...
esoknya terus rasmi masak asam pedas ikan pari guna periuk baru...hehe...



tq kawan2 hubby yang layan kami sekeluarga baik macam dah kenal lama...
eh, tapi mmg agak ramai jugak aku dah kenal kawan2 hubby...
sebab Family Day dorang ni setiap tahun,
so, mmg dah agak rapat la dengan kawan2 hubby..
yang tegar baca blog ni pun ada tau..hehe..
eh, hai korang! :)

23 comments:

AnneRaini said...

aku pulak xpernah lg join family day ofis husband sbb die study tp thn ni dh habis study pon tak dpt join gak. huhu

nur anis said...

syoknyaa.. saya memang tengah plan family day office ni...best gak buat kat waterpark gini..

Izwa Kamaruddin said...

haii..lambai-lambai peminat nih! hehehe..

Puan Eka said...

tahun lpas family day office hubby kat melaka wonderland. time tu tgh ngandung 4 bulan. alaaa ape pon xleh main hahaha. rendam kaki je.

dah beso dah junior akak tu. nampak sgt lama tak jenguk blog akak. hihihihi.

seronok betui deme mandi air. ngan junior pon shukeeee

izzeyda said...

wah seronoknya..

mawar_berduri said...

happy nye tengok gambar-gambar tu ....misti paling happy budak-budak kan ..mandi sampai kembang ..hihi

emy said...

menarik jugak waterpark ni..
hehhehe..
asyik2 g gambang waterpark je..
dkt2 ada tak g lak aku ni..
hehehe

monalea said...

ni bukan budak2 je suka mak budak pun suka ni.syoknya berendam

suwara entertainment said...

perghhhh...bestnya!
meriah uolls..hahaha..
dah lama x mandi manda kt waterpark..
weekend ni kot nk p mandi manda..tunggu green lite dari cik abg :D

akubiomed said...

Seronok main air sampai kecut. :)

miss eimanhikmah said...

NMOK BEST LA WATER PARK ICITY

Unknown said...

wah best nye syok main air..

Jueliza Jamani said...

best kalo dah main air ni.. tp panas jenuh kehitaman.. hahhaa..

amirah said...

syoknyaaa...lamanya takde family day...sob sob sob

arysha_fayyadh said...

Assalam kak wahida,
saaaaaakaaaan berendam anak beranak yer
alaaaaa
ghinduuu kat junior he3
lama tak terjah sini

dear anies said...

thn lps kt PD kan?

x kecut ke mok cik dok berendam lelama tuuuu ;-)

Liyana said...

bestnye tempat ni! 1 day nak pegi la tgu beranak dulu haha

Cik Ecah said...

blh tahan best jugak tgk tempat mandi kat i city ni..xpernah pergi...
sekali pandang mcm kat desa water park..
ehhh dah beso dah junior tu! mcm muka abg dia yg no 2 tuu

Unknown said...

Dia tak mengamuk nak tidur ke Ida..??punya seronok sampai jam 6 petang berendam..hahah...lain kali boleh bawak la kalau dah baik macam ni punya gaya..boleh bawak ke majlis nih..ehehe

Alin Marlini said...

bestnya mandi manda...dapat jumpa izwa lagi...dia memang kecik tp perasan besar..hahahaha...

Inani Hazwani said...

Syoknyaaa main air :)

wahida said...

khairin anies: ye nok, tahun lepas family day kat PD..bagus la ko ni...ingatan kuat betul...sayang ko lah!

diana rashid: Alhamdulillah junior tak ngamuk hari tu...dia suka kot berendam dlm air...janji waktu susu dia on time, ok lah kot...hehe..

LennyBoniface.com said...

syoknya main air...