nuffnang advert

Monday, August 3, 2015

lagi lagi raya

Assalamualaikum semua...

sori la korang...citer raya tak abes lagi...
korang layan kan je la...kehkeh...
meh layan gambar..
malas nak buat caption...
sikit2 sudah...


ni semua sepupu aku...
tengok la si Junior tu...
dengan semua orang pun dia mesra...

amboiiii...kemain lagi sepupu2 aku ni...
siapa yang bujang lagi tu boleh la korang masuk meminang dorang ni...
berbudi pekerti semuanya...kah kah kah...

 yeayyyy, Junior dapat lagi duit raya...

suasana rumah nenek aku di pagi 1 Syawal...
masa ni tengah nak berkumpul nak bermaafan...

 eh eh...

Junior asyik kena serbu...
tapi dia ok je...dia suka je orang serbu dia...
dia tu kan mesra alam punya budak...

ok, sesi bermaafan dah start...
kelihatan Pak Tam aku tgh salam nenek...

ok, bagi duit raya kat nenek pulak...
nenek time raya mcm ni, mmg kaya la...
mana tak nya...
anak menantu, cucu, cicit semua bagi duit raya kat dia..

 turn mak aku pulak bermaafan...

me n sepupu aku, Zurina...
dulu masa zaman sekolah, aku paling rapat dengan kak Ina ni...
segala mak nenek rahsia aku, dia pegang woo...
aku dulu masa zaman sekolah kan gedik sikit...
jadinya ada banyak rahsia la pasal abang angkat la,
pakwe mana yang mintak putus la...
dia kira setiausaha sulit aku la...
ekekek...

tapi jgn cakap aku je gedik...
Kak Ina ni pun gedik jugak...
dia zaman sekolah dulu ada pakwe Cina ko...
ko mampu? kahkah...
tapi yang bagusnya, gedik2 dia, dia dah jadi ustazah sekarang ni...
kerlassss ko kak...

 turn aku pulak bermaafan dengan nenek...

berderet kat belakang aku tunggu turn nak bersalaman...
family kami memang mcm ni setiap pagi 1 Syawal...
yang tua kena duduk dan yang muda lah kena pusing bersalaman dnegan semua orang...
peluk cium pastu ada lah yang akan drama nanti...
akan ada sesi air mata...ekekek...
ye lor, arwah atok dah takde, sedih la...

masa salam ngan mak aku ni,
aku sebak sikit...huhu...
maklumlah, aku ni banyak gaduh dengan mak...
tapi mak tetap hebat, boleh besarkan kami dua beradik tanpa insan bernama suami pun...
sebab tu aku tak pernah pandang rendang pada semua ibu tunggal...
ibu tunggal lagi hebat sebenarnya...

 masa raya ni lah bagi mak duit raya lebih sikit...ngee...

selesai bersalaman, macam biasa sesi bergambar la pulak...

Alhamdulillah...aku dengan semua makcik2 aku dan sepupu2 aku mmg rapat...
sayang dorang semua...

la...dah apehal gambo ni blur...
rumah nenek aku awal2 dah kena serbu...
sedara mara jauh semua datang...
habis je kami bersalaman dan bergambar kat tingkat atas,
layan tetamu pulak kat tingkat bawah...
mcm tu lah rutin Syawal kami...


esok sambung sikit lagi pic raya...heh...

13 comments:

Fazleyatul Aini said...
This comment has been removed by the author.
Fazleyatul Aini said...

bestnya tingkap rumah kampung mcm tu berangin je kan

AnneRaini said...

sbb tu aku suka hari raya sbb berkumpul mcm nilah.

eima said...

meriahnye raya ko wei ... penuh satu rumah

Lynda Che Lah said...

amboi..meriahnya kak

akubiomed said...

Rayakan sebulan apa salahnya. :)

m.u.l.a.n said...

Best best raya.. Junior memang cool boy..

Ena said...

cantik dress awak wida.. tempah ek? hihi

Lea Ismail said...

seronoknya bila berkumpul ramai2 mcm ni

idzwa kamaruddin said...

ya allah meriah nyer! suka aku tgk semua gambar!

eMMe said...

meriahnye..suke tgk ... gambar cantik2 semuanya...

Alin Marlini said...

besarmya keluarga ko wahidaa...seronok...berkumpul ramai2

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ka wahid,a
tu diaaaaaaaa
penuh satu rumah
meriah3