nuffnang advert

Thursday, July 30, 2015

coklat grey

Assalamualaikum semua...

gambo raya banyak oiii!!
aku bila gambo banyak benau, mulalah aku pening...
mulalah rasa malas nak update blog...ekekek...
jadinya, korang layan je la gambo banyak2 ni...
yang penting ada kenangan dalam blog...

my pleated dress...
ada yang komen dalam entry sebelum ni...
cakap pakaian aku ni viral dress..haha...
memang dress mcm ni tengah viral..
tu yang aku pun tak ketinggalan nak follow trend...ekekek...
laju2 beli kain, pastu mintak sahabat dari geng pelangi jahitkan...
kebetulan dia mmg tailor...
murah pulak tu dia jahitkan...
sebelum ni apa2 baju aku, aku ada tailor kat Seremban...
tapi aunty tailor tu caj makin mahal...
walau sedap hasil tangan dia...
tapi kalau dah caj mahal, tak mampu la mak jemah...
saja try hasil tangan Amy pulak...
ok, sedap dipakai, dan mampu milik...hehe...
so, aku tolong promote sekali tukang jahit aku ni...
korang kalau ada baju tapi tak tahu mana tailor yang best,
aku rekemen sahabat aku ni, Amy Sweetdarling...
korang boleh masuk blog dia...
drop komen dan mintak dia jahitkan...hehe...
eh, aku promote atas dasar kawan dan betul mmg best ye...
aku tak dibayar apa2 pun tau..
aku ikhlas promote sahabat aku ni...
lagipun ramai sedara mara aku puji hasil tangan si Amy ni...

budak gigi rongak sibuk nak interframe...
aku cakap boleh nak bergambar dengan mama,
tapi tutup mulut..jgn nampak gigi...
hahaha...kejam tak?

alahai....
so sweet permata2 hati aku ni..
seronok snagat beraya tahun ni sebab ada Junior,
si abang dan si adik pun dah makin besar,
dah boleh harap,
dah boleh jaga si Junior kalau aku sibuk kat dapur...


akhirnya si adik menampakkan jugak gigi rongak dia...
hahaha...

 baru lah puteh...:p

 Junior yang manja...

 love this pic...

si Junior pun pelik tengok perangai kami...
tengok perangai mama dia...hahaha...

sebenarnya hubby dah bawak sampin dia kaler merah pink...
tapi aku la yang gatal suh dia bawak sampin dia yang kaler hitam...
aku lupa yang tudung aku kaler merah pink...adoiii...
kalau tak, mmg kami dah sedondon...
datang la sengal aku masa tu...

datang dah perangai mengamuk si Junior...
mana taknya...lama benau bergamba...
sampai dia naik rimas...ekekek...

anak2 pakai kurta je, senang...
tak yah nak carik sampin bagai...
cuma si Junior je takde kurta saiz dia...
jadinya belikan dia baju melayu je la...

aku sebenarnya suka kalau satu family aku pakai songkok...
tapi hubby nak pakai kopiah...
sebab tahun lepas dah pakai songkok katanya..
so, tahun ni dorang berkopiah la pulak...




 Junior masa ni dah kena bawak lari dek sepupu sepapat aku...

beraya dengan mak aku tahun ni...
adik aku si Dik Emy pulak beraya dengan mertua dia kat Kelantan...
tinggal la kami anak beranak temankan mak...
moral of the story, jangan beranak sikit...
kang anak2 dah besar,
sunyi pulak bila ada yang balik rumah mertua...
eh, tapi kes mak aku ni lain sikit la...
dia ibu tunggal, so anak pun tak ramai la...huhu...
laki aku pun dah bising nak anak lagi oiii...

 alahai wahida oiii, nak bergambo tapi tak reti nak kemas meja tu dulu ke...ekekek...

dia dah tanggal dah kopiah dia...
sekejap benau pakainya...
sabo je la...


oklah, nanti continue lagi...
pic banyak sangat...huhu...

30 comments:

mama maman aka yana said...

cantiknya warna nih.. sesuai la sgt ngan korang.. sweet angat..

Anonymous said...

Hmm matching sangat... huhu

Anonymous said...

Anon tu ai. Kikiki

wahida said...

rapunzel cikilolo: i dah biasa dah dengan komen2 cik anon ni...ada je tak puas hati dengan i...ekekek...

Zai Zamree said...

cantik baju

Anum said...

cantiknyaaaaaaaaaaaa

safurara said...

selamat hari raya kak, muka ko and laki ko sama lah kak! hehehe

amirah said...

comeinya junior!!ada lesung pipit laaa

AnneRaini said...

banyaknye gambar ko yg menjadi. pelbagai gaya lg. jeles aku. Aku ni gmbr byk tp hampeh je.. geram..hehe

Hudalatip said...

Sweet la korang ni, comel si jr tu hehe

ain.ya.nun. said...

Sedaya upaya adik tutup mulut dalam gambor sbb ngikut arahan.

ietams said...

memang tgh viral/trending pun pleated dress skrg ni kan..
lawa color dress tu!
sikecik yg paling comey senyum raya

Jemput jenguk ietams yerr

wardah @ fie shah said...

aku faham perasaan ko nok. gambar banyak sampai malas nak update, hahaha aku lah tu. cantik dress tu mmg cantik. thumbs up!

Unknown said...

alah..comel sangt gambar last tu...mata bulat.

norhidana said...

omel gabungan color tuh

cantik dress ko tuh kak... simple tp suweet sgt

geram nengok junior nyer gigi tuh heheh comei sgt

Eye_nee said...

Cik anon yg sebenarnya suka kat bloq ko tu beb..
Cantik beb warna tema ko...rare sgt...
Pleated dress ko tu teringin rasa nak pakai...cantik sgtt..

eima said...

lawa tema bj ko tahun ni kak

Kakzakie Purvit said...

Jahit baju ni sebenarnya senang dik. Kalau betul nak belajar buka balik trace kat kertas lepas tu jahit balik. Yg kertas jgn buang so lain kali tak payah upah org. Sayang duit tu.

Junior dah pandai posing:)

wahida said...

kakzakie: saya malas sikit bab menjahit ni kak...lagi pun tak minat la kak...saya ni jenis tak sabar...kang kalau silap sikit, ada saya rentap kain tu...hahaha...

takpe la, saya bagi org yg mahir jahit baju saya...hehe...

Unknown said...

nice share gan, keren bajunya

Agen Madu Hutan

eMMe said...

alaaa banyak nye gambar raya Kak Ida...
sunukkk..tak puas... scroll je, sampai tak sedar, dah habis, akak ida nampak kurus la pakai dress, nak juga la try tempah 1~

aizamia3 said...

Selamat Hari Raya buat wahida dan keluarga.. ;)

Unknown said...

salam aidilfitri dari kaknoor
wah cantik nya grey sedondon se family

GREENJADE said...

wahh kategori kaler rare gak ni...cool n sodap mato den momandang

encem junior dgn baju melayu..haii naaa cpt anak2 membesau...

sw33tdarling said...

jumpa gak kaler sedondon yaa.... junior muka dah sebijik laki ko..

anyway.. mekasih sbb suka & selesa pakai baju hasil tangan aku...

NEKCIK said...

wamboi berayer bebeno ye..cantik weii..mudanya mak wahida..macam kakak jer

permatamama said...

wauuu banyak gambar memang raya sakan!

Yaya Azura said...

banyak gambor raya..cantik2 pulak tu..
tahun nie tak berapa nak bergambar,,gambar yang ada tu pun tak cantik.

Alin Marlini said...

memang awesome baju ko noksss...cantik sangat,...baju raya aku mcm hampeh...lain suruh buat...lain jadinya...udah ghuper baju ngandong...huhuhu

arysha_fayyadh said...

Assalam kak wahida,
eeeiiii
geram jer nengok junior :P