nuffnang advert

Thursday, July 2, 2015

kau ada? (part 11)

Assalamualaikum semua...

korang kenal tak penganalisis jenayah, Kamal Affandi Hashim?
tak kenal? takpe la...mungkin korang tak tengok tv...ekekek...
mamat ni femes kot...dulu selalu gak aku tgk dia ni kat tv3,
cerita pasal bagaimana nak elak dari kena ragut la, bla bla bla..
pastu bulan lepas dia datang ofis aku,
dia jadi moderator untuk satu event kat ofis aku ni...
mamat ni kemain mesra...
dia yang tegur aku dulu..haha...
aku pulak dah nampak dia, mcm tergamam gitu...
sebab dalam hati bercakap, macam kenal lah mamat ni...
tapi apa eh nama dia, tak ingat pulak...adoi la..

aku pulak dengan selamba boleh ckp cenggini dengan dia
'errr, i know u sir, but i am so sorry, i can't remember ur name...'
dia senyum simpul terus ckp, Kamal Affandi la...

oh yeahhh!! penganalisis jenayah tu kan?
jom En Kamal, kita bergambo?
kau mampu, terus ajak bergambo? kahkah..

asalnya dia ni tak pakai sunglass pun,
tapi bila aku ajak bergambo,
laju2 dia kuar kan spek dia,
dia cakap, i kena pkai spek hitam, baru nampak hensem...
adoiii la...boleh tahan perasan jugak mamat ni...haha...

gambar ni takde sesapa tolong amekkan pun,
kami selfie pakai timer je...
pastu bila aku whatsapp kat hubby pic ni,
laki aku boleh tanya, kutu mana lak neh?
hahaha..keji tau laki aku tu...
ampun En Kamal...i harap u tak baca blog i...kahkah...
ala, laki i tu jeles la tu...ekekek...

pastu kan, pastu kan...
pastu kan, pastu kan...

si Kamal ni dia cakap cenggini kat aku
'eh, mata u ni cantik la, serius!'

aku dengar macam tu, terus rasa nak lari keliling ofis,
nak bagitau satu ofis, ada org puji mata aku...muahahaha...
ala, korang jangan la amek hati dgn aku...aku gurau je...
aku kan tak boleh orang puji aku..
kembang kuncup dibuatnya...
ekekek...

22 comments:

Nieda Ramly said...

nak berjangkit jadi retis le tu....
Dia dah sihat ke? hari tu keluar cerita dia sakit

wahida said...

nieda ramly: ye kak, dulu dia sakit..kena operate..tapi skrg dah ok la...siap kami sembang boleh gelak2, means ok lah tu...haha...

monalea said...

semenjak dua menjak ni gambar ngan retis ni...

norhidana said...

tak hagak2 lah ko kak.,... asik tayang ngn retis je...
bajet retis jgk lah tu ek

AnneRaini said...

aku kenal die... dari sekolah lg die ni dah wujud dah masuk tv.

ain.ya.nun. said...

Please kak wahida ye, jangan tukar blog ni jadi blog retis hiburan. Haha.

Unknown said...

tak menahan betol nak lari keliling opis.. wakaka.. lawak la ko noks..

dear anies said...

kembang semangkuk ye bla kena puji hahaha

Hudalatip said...

Aku pernah kursus setiausaha dengan dia salah sorang yg bagi talk, sebelum g kusus tu aku tulis dlm blog yg aku nak dtg sebab ada dia.. Esok nya kat kusus tu dia nak buat demo pasal jenayah ni, dia panggil nama blog aku ok.. Dia suh aku naik pentas.. Gila terkejut aku, tapi seronok la.. Habis kusus, dua say thanks kat blog.. Memang momen yg tak boleh lupa la.. Dah la nak buat demo dengan dia banyak malu aku tapi suka hehe.. Masa tu kat hotel apa ntah aku lupa.. 3 tahun lepas kot..

eima said...

wahhhhh die ...mmg femes ok ...
die ade penyakit parkinson ke saraf ape tah kan

wahida said...

eima: ye nok...dia ada sakit terlebih urat saraf kat otak kalau tak silap...

Zai Zamree said...

waaa...en.kamal...suka sgt kt dia

Anum said...

hahaha
sambil baca sambil gelak aku
hehe

Kakzakie Purvit said...

Beliau punya jiwa kental/kuat semanagt
Sebab itu bila buat talk semua org senyap

::NureeN:: said...

kehkehkehhh...
asbon ko jeles2 pon kasi gak ko bergambo
klau aku la lg kuat jelesnya tau
mmg diharamkan terus kecuali urusan kerja hahhaa
bkn takat gambo, wassap ngan kwn sek lama lelaki pon x bleh oooo
bdk opis pon urusan kerja shj hahahhaa

Lynn Huraiza said...

dah sihat dah dia...dia pernah jatuh sakit dulu...agak kritikal juga keadaan dia time sakit tu...

Unknown said...

Ramahnya dia..dulu kan dia selalu ada kat malaysia hari ini..pagi2 cerita pasal cara orang samun menyamun..zaman kita sekolah lagi dia dah ada kan??

Unknown said...

akak suka dengar dia ckp selamba dan ada joke!! mmg cantik pun mata U heee

Alin Marlini said...

hari2 jumpa retis...cayalah....

ainhany said...

suspand...mcm pelakun filem pun ada

hihii..

NM03 said...

dia amek hati kau je beb sebab kau nak begambar dengan dia. hahahaha









perasan!





larikkkk

Anonymous said...

lari keliling opis haruslah depakan tangan dengan selendang ke belakang. macam rani dlm kuch kuch ho ta hai.

barulah jah nmpak kelas...

hahaha.