nuffnang advert

Monday, January 19, 2015

AJL & Caliph Buskers

Assalamualaikum semua...

siapa tengok Anugerah Juara Lagu malam tadi?
aku? eh, wajib lah tengok...
Muzik Muzik tak pernah aku follow..
namun final AJL harus kena tengok...gitu.

honest speaking, aku ni peminat slow rock tahun 90an,
lagu2 sekarang ni kurang kena dengan jiwa aku,
banyak nya yang entah apa apa,
contohnya lagu Apa Khabar nyanyian Joe Flizzow malam tadi,
memang entah apa2 je la aku rasa,
aku confuse dah kenapa lagu tu boleh menang AJL,
ok, mungkin lirik dia bagus lah kot,
aku ni buta muzik, tak tahu menilai,
hanya jauhari yang kenal manikam...
tak pe lah, tak nak komen banyak pasal kemenangan lagu tu,
itu dah rezeki Joe Flizzow kan, kita tak berhak nafi kan.

tapi ada jugak la beberapa lagu baru yang sedap sangat dengan halwa telinga aku,
yang menusuk sangat dengan jiwa aku...huhu...

ada beberapa lagu yang aku suka sangat yang aku harap sangat menang:

1) Sesal Separuh Nyawa - Alyah

wo wo...ini lagu feveret aku ok...
status kat whatsapp aku pun tertulis Sesal Separuh Nyawa..kehkeh...
maklumlah, aku ni kan takde fb nak up status,
jadinya aku up status kat whatsapp je la...hahaha...
aku mengharap sangat lagu ni at least menang tempat ke 3 ke...
tapi hampa...grrrrr...
lagu ni menjadi lagu tema untuk drama Satu Hari kat tv9..
siapa tengok drama ni? best oiii...
mengisahkan pasal isteri curang dengan suami...huh...
macam scary je jalan cerita..hahaha...

respek bila Alyah dan Ramli MS boleh bekerjasama malam tadi dengan baik walaupun dorang sedang bergaduh besar..
Alyah langgar kereta Ramli MS...mmg gaduh besar lah tu kan...huhu..
laki aku siap cakap, pompuan memang suka ikut emosi kan...
buat dulu baru fikir...eiii, macam perli bini dia je...hahaha...

*tetap tiada kulupakan, indah setiap sentuhan, 
cinta yang kau tinggalkan, kekalnya berdampingan.

2) Di Pintu Syurga - Dayang Nurfaizah

ini pun salah satu lagu feveret aku...
aku dari dulu memang suka dan sangat admire dengan suara lantang dan gemersik Dayang.
dan malam tadi Dayang perform dengan baik, sekaligus mebuktikan dia mmg layak untuk menang vokal terbaik.
thumbs up untuk Dayang!! love u lah!
lagu ni menang tempat ke 3, ok lah...sekurang2 nya terubat lah hati aku bila Sesal Separuh Nyawa tak menang apa2...huhu...
kesian Dayang, ko pakai baju apa lah malam tadi dayang oiii,
sampai nak naik stage pun bukan main payah lagi...
nasib baik tak tergelongsor...huhu..

*hati terus menangis, bila mengenangkan dirimu telah tiada, 
kau pergi tanpa pesan, tinggal aku sendiri menghitung hari.

3) Matahari - Hafiz

lagu ni pun best...
lagu ni pun aku harap at least boleh menang sesuatu,
tapi malam tadi aku rasa lagu ni tenggelam,
tenggelam kerana ada banyak lagi lagu2 power yang bertanding malam tadi...
persembahan Hafiz pun so so aje,
vokal dia pun takde yang extra..so so jugak...
padahal aku rasa Hafiz boleh buat lebih baik dari malam tadi...
hrmmmm, takpelah, Hafiz pun dah beberapa kali menang vokal terbaik kan,
kali ni mungkin Hafiz bagi chance kat orang lain kot...hehe...

*bumi indah cinta punah, bintang bintang tumpang berduka, 
meratapi nasib, kenapa hari ini

4) Masih Aku Cinta - Shila Amzah

frankly speaking,
aku dah jadi kurang minat dengan Shila ni lepas macam2 kontroversi yang terpalit kat dia ni...
dia ni berbakat, boleh cipta lagu dan boleh menyanyi dengan baik,
tapi tu lah...malas ah nak citer pasal personal dia...
kang marah fans dia...haha...
tapi aku minat lagu2 dia...lagu2 dia best...
salah satunya lagu dia yang ni lah, Masih Aku Cinta ni...
seingat aku,
dia compose lagu ni masa dia tengah frust bercinta dengan abang Jebatmalaya dia...eh?
bukan jebat malaya, abg jebat sado dia tu, si Sharnaaz tu...
tapi aku bet lah, mesti takde reporter yang nak interview dia pasal kemenangan dia ni,
sebab dia kan masih lagi diboikot wartawan...

but anyway, tahniah Shila,
walaupun aku tak berapa gemar dengan kau,
aku suka giler bila lagu ni menang dapat nombor 2,
sila compose lagi lagu yang best2 lepas ni..

*biarpun kau tak lagi ada denganku, takkan ku bisa melupakanmu, 
caramu memanggil namaku, terasa seolah kau masih ada..


yang penting, Caliph Buskers memang terbaik malam tadi..
relax je bro ni nyanyi lagu Romancinta tu...
key tinggi dia pukul habis...cool habis nyanyi takde pun rasa macam nak terkeluar usus tu kan..
cayalah bro!! orang buta nyanyi lagi ikhlas tau...
terasa menusuk ke dalam kalbu gituw...
anyway congrates Caliph Buskers, menang persembahan terbaik..
dan tq jugak kat Edry kerana nampak bakat mamat ni...


pastu kan, pastu kan,
malam tadi aku rasa aku macam tengah tengok rancangan kecantikan,
sibuk benau dengan Qu Puteh...hahaha...

Qu Puteh, barulah puteh! grrrrrrr....

31 comments:

Lynda Che Lah said...

malam td gigih tunggu nak tgk dayang je..sbb lagu feveret..
tp Qu Puteh kacau mood lah kak..GRrrrrr

Izwa Kamaruddin said...

hahaahahhaa..takyah nak qu puteh sgt makcik..rase nak sepukkk je muka dia tiap kali iklannnnnnnnn

mamawaiz said...

Sorilah..iklan qu puteh tu buat sy stop tgk ajl mlm td.eei..mnyampah sesangat..iklan sikit2 dh lah.

shida said...

iklan yg paling tak tahan tu.. Qu puteh, barulah puteh

FarahFerraDotCom said...

serius farah pun terkejut lagu Apa khabar tue boleh menang.. banyak lagi lagu yg best kot.. ermm AJL memang suka buat org terkejut.. yg patut menang tak menang.. huhhh.. tapi betul la yg qu puteh tue annoying sangat..opsss..ngeeee

eima said...

tak tengok pun ... hahaha
so tatau nk komen ape ....
sbb aku kan mmg tak suka rancangan berunsur hiburan gini terutamanya muzik ..kiki

amirah said...

hahaha..nak tergelak iklan qu puteh tu..tapi dah duit dia byk kuar kan..

Cho Zila said...

wahida takder fb yerk!! betoikerni...
akakpun tengok jugatu semalam...
suka juga dengan lagu Alyatu...
tp tuler yang akak tak pahamnyer lagu yang menangtu.. memangler kitani sama2 tak paham muzik kot yerk...

Hudalatip said...

Aku pun tak boleh masuk la dengan lagu2 sekarang ni..Takpelah dah rezeki kan, aku mmg minat giler dengan lagu alyah tu..aku follow citer satu hari tu ok, tak boleh miss ok sebab aku peminat tegar remy ishak..Pastu aku dah siap nengok kat tonton episod esok dengan lusa, sian kat sabrina!!!!

wahida said...

cho zila: ye sungguh ni kak, saya mmg takde fb...belum ada seru nak bukak facebook...huhu...tapi saya ada instagram tau kak...hehe...
lagu Alyah tu best kan kak..huhu...sedih je jalan cerita lagu tu..

nurulhuda: ko pun follow citer satu hari tu? yesss...give me 5 la beb...best kan beb citer tu...ko dah tgk kat tonton? tak aciiiii!!

rasp said...

no komen...
sbb i is tak tengok huhuhuhu...

che mid said...

Tak sempat tengok sebab tak sampai rumah lagi dari hantar anak ke kolej..siang ni baru tengok caliph buskers di fb..memang hebat!! meremang bulu roma dari awal sampai akhir..

norhidana said...

sama lah ngn aku kak, aku muzik2 tak ngikut tp ajl tgk... sbb lagu best2 masa muzik2 tuh lama beno nk ngikut tiap minggu

aku pun sama tang suke lagu era 90an tuh, sbb tu aku suke dgr sinar.fm kt opis nih... lagu 80an pun sedap je kt tinge aku, lagu zmn skrg nih ntahla kadang klu rock terjerit2 sgt, lagu dulu2 jgk walaupun rock ttp lembut je

mlm td nyer persembahan aku mmg tak sangka apa khabar tu blh menang, ingatkan mojo atau mungkin indah ke.... tp ye, salut ngn edry... masa mule2 dgr mojo menyanyi tuh mcm tak sangka .... ya, kurniaan Tuhan itu mmg sgt indah

akubiomed said...

Satu kejutan apabila Mojo menampilkan Caliph. Mereka sungguh berbakat dan berharap akan ada album untuk mereka. Terbaiklah.

ain.ya.nun. said...

1. Aku tengoh Caliph Buskers sampai menangis oi. Emosi dan terkagum tengok penyanyinya =,(

2. Dayang patutnya juara *emosi juga Dayang tak menang

3. Samalah. Tak suka nau Shila Hamzah. Dann, macam dah berisi lak tengok dia.

mummy_ayu said...

setuju sgt..asyik dok promote jer..kan?

Dr K said...

sorry la nok, aku takleh komen.
Sebab aku tak tengok!
hahaha

Cik Lily Putih said...

ishkk asyik2 qu puteg tuh. nak nyampah plak

Unknown said...

tak mau putih..nak Qu Kurus..eheheh...

Inani Hazwani said...

hahaha. memang sakit hati dengan qu puteh. adehhh. :(

nuyui a.k.a miss YUI said...

Hmpir menitis air mata bila part mojo..

ewanthology said...

confirm jadi bualan caliph busker ni dlm seminggu dua ni

AnneRaini said...

yg penting dari smlm aku adik ulang layan romancinta versi ajl. ketagih..haha

aLyNnZ said...

alin tgk jugak walaupun tak sampai abis nak wat camner baby D ajak titon pulakk aihh..walauapapun perfomance dr kump mojo tu mmg thorbaekk tersentuh hati..pastu dayang mmg always the best suara gemersik sedap jerk tinga mendengar..kannn..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

serius sedap gila suara Caliph buskers ....

:: CIKVIVA :: said...

caliph buskers mmg terbaik..td pun dengar dorang nyanyi live kat hotfm meremang..

eMMe said...

kite suke entry AJL akak ida ni..hhehe... yea laa.. tak abih2 qu putih... kene up la tokey quputeh sponsor kan malam AJL tu.. hehehe...

LYAfrina said...

mmg terbaik laaa

pak su said...

yg penting AJL cipta sejarah bru..pnyanyi jalanan diangkat persembahan terbaik...oleh penonton yg rata2 puas dan terharu dgn persembahan Mojo dan Caliph baskers..hingga penonton beri standing ovation dan trending di laman2 sosial..tahniah Adrey dan AJL 29!

Anonymous said...

kesian dan hiba pun ada..bila tengok Oku petama kali masuk AJL..itulah kemuncak luar biasa yg ada pda Malam AJL 29 kali ni..turning point agar peluang kena buka jga utk mereka!

md Elham said...

Satu eksperimentasi Edry yg mengejutkan,luar biasa tapi berjaya mewarnai dan menaikkan imej Ajl..