nuffnang advert

Monday, January 12, 2015

3 ketul

Assalamualaikum semua...

ramai yang amek cuti hari ni kan,
sebab nak hantar anak masuk sekolah,
tapi aku tak cuti pun,
sebab si abang tu dah besar,
dah darjah 4 pun tahun ni,
so, kami tak yah tunggu la,
dah boleh jaga diri sendiri kekdahnya...(harap2 la)
tapi pesanan aku pada dia tetap lah berbakul2...hahaha
lagi pun dia masih naik van yang sama macam tahun2 yang lepas
so, kami tak risau sangat la..
tapi esok baru aku cuti,
nak tunggu si adik masuk tadika 6 tahun dia tu...

eh, citer pasal van sekolah,
yuran van naik banyak okeyyy
padahal minyak dah turun pun,
tetap lah dorang naikkan jugak yuran van tu...grrrr
dorang bagi alasan nak GST April ni, so???
aku macam errrrr....
korang bayangkan la, dari rm110 sebulan tahun lepas (sekolah pagi petang)
tahun ni naik jadi rm140 sebulan...
tak ke ko rasa nak pitam??
pujuk punya pujuk dapat diskaun rm10..
hrmmmm, ok lah...pasrah je la..
yuran sekolah agama abang pun naik jugak,
fuyyyyoooo, bertabah lah kami menghadapi 2015 yang penuh cabaran ni...huhu..


nak belanja gambar dak kecik ni...
bangun tidur tengok ada 3 biji benjol kat dahi,
confuse kena gigit apa entah,
takkan nyamuk sampai benjol mcm tu sekali...huhu...
sian junior...
amboi dahi ko junior oiii...
ngikut daddy ko sangat dah ni...
jendul bebenor...hahaha...

ada 3 ketul benjol pun tetap maintain senyum tau...
hahaha...


eiiii, rindu betul dengan budak masyam ni...
rasa nak bawak je junior datang kerja tiap2 hari...
sumpah mama rindu awak junior!
cuti dua hari sabtu ahad tak puas main dengan awak...huhu...


dah dah...moh la kito bekojo sekueknyo.

24 comments:

idzwa kamaruddin said...

uhuks..paham fefling nak bawak anak ke office tu..kehkehkeh..

Ainim Suju said...

maghilah bekerja wahida weii

Puan Awin said...

ciannya junior....benjol dahi tu...

syariza09 said...

Uikk mahalnya ...smuanya nak naik..yg turunnya sikit ja

Nurzakiah Hanum said...

ala cianya dia

Kniedaz said...

comelnya dia senyum...tahun 2015 ni tahun gawat kan....

Lynn Hamzah said...

mahalnya tambang bas...penangan GST ker...sabar jer la...

Nur Inani said...

alololo kesiannya dia :)

amirah said...

ala ciannyaaa....apa la yg mnggigitnya tu..

mawar_berduri said...

Comelnya...manis sgt senyuman dia tu ...tu pasal kena cium tiga ketul tu ..huhuhu

akubiomed said...

Kena gigit nyamuk sampai berbintat di dahi.

Najib Ariyan said...

kalau sampai nak pengsan membayar tu memang mahal benor lah gamaknya yer... habis lupus duit gaji sebulan... kalau gaji tak cukup nak bayor tu pitam lah mak bapak sehari suntuk kan Mek Jah...

benjol tu sebab dia main sofbol masa tengah tido...jangan tak tahu (apa aku mengarut ni)

AnneRaini said...

diorg ni kan bg alasan naik hrga sume sbb gst tau pdhl gst tu byk je pengecualiannya.. kalo xsilap aku pengangkutan awam dgn bas sekolah sikecualikan gst..motiff masing2 bg alasan gst naik hrga..nyampah.. myk turun apsal harga tak mau turun...

eh tetibe aku yg emosi..hahahaha..

bydeway..junior comel.

wahida said...

anneraini: kan nok kan...tapi tak boleh nak argue, semua pengusaha van dan bas dah sepakat letak harga rupa gitu...grrrrr...mmg sabo je la...

norhidana miswan said...

thn ni semua naik, gst ada tak semestinya semua jd mahal... hampeh betul lah peniaga2 nih kan...

omel tau walaupun junior berbenjol 3

Diana Rashid said...

memang mahal la tambang van..terkejut dengar ..tahun lepas anak saya ni ayah dia yang ambik dan hantar.tahun ni nak suruh berdikari kena la naik van..sekali dengar harga tambang ,terkejut makcik..mujur tak melatah je..hahahah

Rapunzel Cikilolo said...

happy monday blues

nuyui a.k.a miss YUI said...

Amboi comel.je junior..
hbs semua nak.nekkk
Huhuu

Sajirah Azlan said...

ololo..siannya benjol dahi..tp tetap comei. :)

Dkna Abza said...

kene gigit semut nie.. macam mikhail.. sebab susu dia tumpah atas toto.. malam2 semut merayap gigit hehehee

lia ummiirfan said...

mahalnya yuran bas sekolah yea.. ni dahi kena geget nyamuk ke semut ni,, besor benjolnya..

Hanis Azla said...

As-salam wahida..

mmg semuanya naik kan tahun ni wp minyak turun hu..hu.. aduhai.. comel betul junior.. senyuman pun cukup manis.. putih melepak lagi..

eima said...

beesar nye benjol jr tu ....
harap2 cepat surut la ..kesian die

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kak wahida,
alolooooooooooooo
sian junior ada tiga kutui benjoi tu yer