nuffnang advert

Wednesday, November 5, 2014

walau sompek mana, kau tetap anak


adik. junior. abang



Ramai mana kawanmu nanti wahai anak,
Penuh mana senarai sahabatmu yang mungkin memapahmu tegak,
Jangan walau sekali kau lupa,
Siapa memegang jarimu dari kali pertama langkah kaki itu kau buka.

Terbanglah jauh jauh kalau itu yang kau hendak,
Cuma jangan pernah untuk tidak ingat,
Kalau patah sayap engkau,
Kau tetap ada emak dan bapak.

Anak,
Kalau sompek mana, 
Buruk mana,
Tetap anak.



kredit: instagram Fynn Jamal.

21 comments:

Nurzakiah Hanum said...

tomeinya

idzwa kamaruddin said...

semua muka en.wan!!

Kakzakie said...

Juniorlah yg paling selesa diapit dua abang..

NM03 said...

kamu bertiga tetap maklong sayang... hehehehe

akubiomed said...

Anak adalah anugerah yang tidak ternilai.

amirah said...

anugerah dan amanah Allah...bab2 ni kalo baca sebaknyaaa rasa..aduhai

ArY + ShA = AmZaR FaYyAdH said...

Assalam kak wahida & 3 boboboy :)

wahida said...

ary + sha: waalaikumsalam my dear...

misz sheyla said...

betul tu...

eMMe said...

berubah dah muke jr, dah besar kan..lain la..muke Kak ida la..hahaha... suke baca karya Fynn Jamal..Unik...

wahida said...

emme: kan nok, aku pun admire dengan penulisan dia...
kagum sangat2!!

adarnadzmie said...

comelnya teruna2 wahida....akak setuju...

Kniedaz said...

suka fyn jamal...semoga mereka jadi anak2 yang menggembirakan kita ^_^

eima said...

hero mama ...

Qaseh Vee said...

insha Allah , bila besar nanti akan jadi anak yg menghargai ibu bapa ...

LYAfrina said...

apa2 pon ank2 kita y terindah buat kita.

lin alin said...

Sweetnye.. Hati saya mudah tesentuh baca nukilan pasal anak...semaga anak2 ini menjadi anak soleh.. Insyaallah







Diana Rashid said...

sompek tu apa dia ye?
Gambar ni boleh frame gantung kat dinding nih..hehehe..

azieazah said...

Ramai orang lain pula, takda anak merayu nak minta anak orang...

wahida said...

diana rashid: sompek tu sumbing. tapi dlm citer ni lebih kurang maksud dia macam 'buruk'. gitu lah.

GREENJADE said...

seronok le tu abg2 ade geng. hehe.
bile nk dpt jupe dak tecit ni ye..

menusuk qolbu karya Fynn Jamal tu.. :)