nuffnang advert

Monday, August 25, 2014

hari ke 49

Assalamualaikum semua....

 penampilan pertama selepas berpantang 44 hari
masih belum dapat balik berat badan yang aku nak...huhu


ya ampunnnn
bukan main susah nak turunkan berat badan lepas bersalin
terus terang aku cakap
aku bukan baka yang senang nak turunkan berat badan
bukan macam sesetengah orang yang tak makan sikit dah turun berkilo2

kalau tak diet, tak bersenam,
memang aku takkan dapat apa yang aku nak

masa di hujung kehamilan nak dekat bersalin berat aku mencecah 81 kg
giler kan, dah la kuat makan manis masa preggy
nasib baik tak kena kencing manis, huhu

berpantang hari ke 30,
berat aku 68 kg
tapi sekarang aku tak tau la
sama ada makin naik atau makin turun berat aku ni
tapi aku rasa ada logik kalau berat aku makin naik
sebab lepas je habis pantang
aku bedal semua makanan yang aku nak makan
lepas tu tengok pulak hubby duk makan bertambah2
macam sedap benor aku masak, kahkah
aku pulak mana boleh tgk hubby makan bertambah2
harus lah aku pun follow makan bertambah...ekekek..

sekarang aku perlu turunkan lagi 8 kilo
untuk setakat ni
aku dapat sarung balik jeans aku ni pun dah cukup syukur
dan ini aku anggap penurunan yang agak cepat
sebab kedua2 kelahiran sebelum ni
aku ambil masa yang agak lama untuk sarung balik jeans
huhu

serius, aku rindu untuk kembali berpeluh di gym!


19 comments:

Hazmin Hamudin said...

Diet+gym confirm boleh turun tu kak. Caiyok..

akubiomed said...

Sekejap masa berlalu. yer.

::NureeN:: said...

tue la, dpt sarung jeans lama mmg dh ok sgt dh tue...
insyaALLAH, kuatkan semnagt k...
nureen sok pon x tau la camner...
naik byk gak ni huhuuu

Nurzakiah Hanum said...

wow kurus kan

Anonymous said...

macam tgh tahan napas je time amik gambar ni. huhu..

amirah said...

alaaa... selow2 and steady je...asal sihat je..ni pun dh kurus aper

wahida said...

Anon: tgh tahan nafas? Tak lah..tak koser nak tahan nafas

NM03 said...

oi... aku sentap kau dah pegi wondermama!!!


AnneRaini said...

kite serupa...aku ni kalo xmkn belum tentu turn berat tp kalo makan sikit kompem naik..stress tau.. Aku sblm bersalin haritu berat 82kg weh..lagi seram tau...

idzwa kamaruddin said...

pelan pelan kayuh nanti kurus la balik :)

Emy Tak Kecik said...

ok dah tu badan...xde la nampak naik sangat...

chaiyokkk 8kg lg...jgn gemukkkk
ekekekkek

Rai Ourkizuna said...

ok sangat dah boleh sarung jeans lepas habis pantang weh.. aku cuak je.. takut perut takmo surut ni..adehhh

Cik Puan Eka said...

chaiyokk kak. Semoga cepat turun. Eka taun depan bersalin. Haraplah boleh kurus. Sekarang ni pon berat naik 68kg aiyarkk hahaha

Nurulhuda Abdul Latip said...

Ok wahida boleh!! Chaiyok,chaiyok k!

norhidana miswan said...

gile kurus dh ni kak..... ko mmg tau saja bt aku terliur nk kuruskan badan lg

Makcik Anak 3 said...

tu die...dah buleh pakai jeans tu dah kire berjaya lah tu kan.... ecehh ecehhh...ni die 'kakak anak 3' hehheee....manis jer..

aLyNnZ said...

ok lar tu boleh pakai jeans lama..alin ni kena beli jeans baru..huwaaaa...pregnant kan si adik ni naik bebenor..pastu asyik ler lapo..breastfeed baby kot..tu yg asyik nak malahap jerk..

Mrs Little Voice said...

Lama x jenguk wahida...pelan2 diet...hihiho

Anonymous said...

drumstick ayamas ehk?