nuffnang advert

Wednesday, June 18, 2014

nak jugak kek Pistachios!!

Assalamualaikum semua...

aku pernah mention sebelum ni dalam beberapa entry,
preggy kali ni aku suka sangat makan manis2,
kuih tradisional yang manis semua aku suka macam donat, lopes dan buah melaka,
donat Jco memang tak yah cakap la, lagi lah aku suka,
tapi ada satu hari tu, aku teringin sangat nak makan kek,

aku tak nak kek yang satu slice mcm tu je, nak kek yang sebijik,
pastu nak kek dari Pistachio's Bakery je,
tak nak kek dari bakery lain, hahaha..
bukan nak kek yang sampai 2 kilo pun, kek sekilo macam ni pun jadik lah
pastu cakap kat hubby, teringin nak mkn kek,
hubby tanya, nak kek apa?
aku jawab tak kisah lah apa jenis kek sekali pun, apa perisa sekali pun
janji dari Pistachio's Bakery...wah gitu
bukan aku yang choosy eh, Junior dalam perut yang nak macam tu...muahahaha
nasib baik Pistachio's Bakery ni ada branch kat Rawang,
kalau tak, menggagau laki mak jemah nak kena mencarik kat KL pulak...huhu...
so, gini lah rupa kek yang hubby bawak balik dari Pistachio's,
siap ada cawan kat tengah2 kek....ekekek
sebijik mcm ni sekejap je aku habiskan, eh tapi share dengan anak2 lah...

yang tak tahan, aku mintak kek je,
hubby siap tulis wording,
'for my sweet preggy wifey - active junior inside'

mak aiiii, terharu mak jemah....heheh
jadinya aku makan kek sambil tersenyum sampai ke telinga
u are such a lovely husband la sayang!!

tengkiu so much!

Magnum Gold dah dapat,
Pistachio's Cake dah dapat,
Jco Donut dah dapat,
apa lagi ek nak mintak,
ermmmm, rasa nak gi Kelantan nak pekena kuih manis2 kat sana, ekekek...
pening laki mak jemah nak layan macam ni...hahaha...

22 comments:

Anum said...

wah bestnya

Izwa Kamaruddin said...

hahaha..syok nyer en.wan romantika de amor sgt niiii..

AnneRaini said...

amboiii ko kan macam2 ko mintak... tp kalo aku yg xpregnant ni pun suka gak kek...hehe

Unknown said...

hamboii.. sweet tooth masa preggy ya.. tapi mmg nampak sedap kek tu.. hihi.. lomentik la cik abang ko~

Unknown said...

amboiiii sedapnya kek! yang tak merandung pun bole jd mengidam tau..hahaha

Unknown said...

So sweet hehehe...siba baik dpt alhamdulillah...
Pssttt umi yg x preggy ni pun cam terliur nengok kek tu...opsss ekekekeke

norhidana said...

waaaah cantik kek pistachio tuh.... siap ada ayat2 cinta lg tau.... kalu ko nk pg kelantan pun cik abg ko msti sanggup bwk nyer

Linda said...

sedapnyaaa...nak jugakkkk :p

Hudalatip said...

Amboiii tapi seronok kan masa pregnant memang orang layan kita baik je kan cam princess gitu..Baik suami awak..

PetakBunga said...

ha..ha.. guna sepenuhnya kuasa ibu preggy.

time ni lh nk mnja2..

nuyui a.k.a miss YUI said...

sweetnya..

best2 dpt makan kek =)

eynda said...

Baby girl kah? Suka manis2 ni ;-)

Fazleyatul Aini said...

beruntung nya dia =)

amirah said...

hehehe...tu pun bolehhh...sedapnya weii..

ain.ya.nun. said...

Sweet aihhhh husband you.

Tie HT said...

haah kat kelantan kuihnya sedap2
sate dia pun manis :)

GREENJADE said...

hihihi sure junior pun nanti manis jugak kan..hihihi

aku lak terbalik...manis langsung takleh jamah sepanjang preggy..tension tau.hiks!

Dr K said...

ko baik2 nok, kang kena gestational diabetes kang...:P

JunAina said...

Bahagianyaaaaaaaa....kalau gini preggy kerap2 pon tak apa...ahahahaa...

che mid said...

ha ha ucapan tu yang paling best...

Zura Tahir said...

Wah kak..dh lma sy xaktif...tahu tahu je akk peknen...congrate...

sudipVSsenduk said...

ko tak teringin ke kuih tradisional dari Zimbabwe?