nuffnang advert

Monday, December 2, 2013

Selamat hari lahir, mak!

Assalamualaikum semua...
hari ni hari lahir mak kesayangan aku....02/12/2013

aku selalu gaduh dengan mak sbb tak sependapat, mak jenis selalu nak menang....hahaha....tapi aku sayang mak aku tau...gaduh tetap gaduh, bila mak masak tetap makan punya....kahkah...
respek dengan mak sbb mak ni tegas dan berdikari orangnya...memegang status ibu tunggal dah berpuluh2 tahun, kata keji apa yg mak tak pernah telan, semua mak hadap dengan steady...polis lah kata kan...membesarkan kami dua beradik tanpa bantuan insan bernama lelaki, mak mmg seorang yang kuat dan tabah...
aku pulak tak banyak mewarisi sifat mak, mak ckp aku banyak menurun sifat2 arwah ayah, dan aku mengakuinya...aku banyak sifat negatif turun drp ayah, slow2 aku buang sikit2 nak2 dah lepas beranak pinak ni...dah tua kan, bawak2 la muhasabah diri...hahaha...
sekarang mak dah pencen pun, awal bulan 7 hari tu, baguslah....tapi mak tetap aktif berniaga sana sini, orang kuat Avon dan Cosway ni oiiii....orang dah biasa kerja macam ni lah, mana lekat duduk rumah saja kan...

apapun, aku sayang mak sangat...terluka mak, aku pun ikut menangis...susah payah mak, kami adik beradik hadapi bersama...

pada hari lahir mak yang 57 hari ni, Along dan Dik Emy mendoakan kesejahteraan mak dunia akhirat, semoga terus diberikan kesihatan yang baik hendaknya, diberikan umur yang berkat dan sentiasa tabah apa saja dugaan yang mendatang...amin...

kami sayang mak sangat2!!

27 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

selamat harijadi mak...semoga mak terus sihat-sihat selalu & sentiasa dibawah lindunganNYA...amin..

*touching la entry ko noks...terus aku ingt ibu aku...same la aku dgn ko!~*

Aisy Nasiha said...

Selamat hari jadi utk mak wahida.. nampak muda lagi maknya... semoga diberikan umo panjang n kesihatan yg baik..

Mimy Hamid said...

hepi besday makcik....makcik dah 57 pun nampak hot lawa awet muda...apa rahsia...wahida ko ada iras mak ko...ye la mak ko kan

lieyalatif said...

SELAMAT HARI LAHIR MAKCIK....

moga diberi kesihatan yg baik dan diberkati Allah swt....

noks, mak ko nampak muda...n kuat lagi...alhamdulillah....

lieyalatif said...

SELAMAT HARI LAHIR MAKCIK....

moga diberi kesihatan yg baik dan diberkati Allah swt....

noks, mak ko nampak muda...n kuat lagi...alhamdulillah....

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Selamat hari lahir buat Mak Wahidah semoga dikurniakan kesihatan yang baik dan usia sentiasa dalam rahmat Ilahi. Ameen

Kakzakie said...

Mak Wahida seorg wanita yg kuat dan tabah. Sendirian menjaga anak-anak hingga berjaya.

Selamat ulangtahun kelahiran buat mak Wahida..

Ena's Stories said...

Alhamdulillah...moga maknya sentiasa sehat.
Mak kite adalah yg terbaik dan akan mnjadi contoh kepada kita...ye kan?

Shima Harel said...

Cerita kita sama kan kak, mak kite besarkan kite tanpa suami.. Aku ingt lg mse ayah ko meninggal kt Kluang.. Sedihkan... Xper skang mak2 kite dh lega.. anak2 dh besar n berdikari, kan....Selamat Hari Jadi Aunty.....

.:fyzz:. said...

selamat hari lahir makcik..pencen..dh ke..nmpk masih muda lagi..ingtkan bru 50 thn..baidewey nok..mak ko sama ngan mak aku la wey...rakan sebaya:)

Fazleyatul Aini said...

selamat hari lahir makcik ! semoga panjang umur murah rezeki dan sihat selalu

cheqna said...

ko kak..muka ko memang sebiji muka mak...
happy birthday mak..moga panjang umur..diberi kesihatan yang baik..bahagia dunia dan akhirat insyaallah =)

Dee said...

selamat hari lahir aunty IS...moga aunty sihat selalu, panjang umur, murah rezeki dan bahagia sentiasa..amin..

Nurzakiah Hanum said...

selamat hari lahir makcik

JunAina said...

Selamat Hari Jadi makcik!

Doa dan kasih sayang anak menjadi penguat semangat mak.

NM03 said...

tabik tuan!!







hepi beday tuan!

faraherda.razalan said...

Happy bday to ur mom.

Eye_nee said...

Selamat Hari lahir MAK...semoga mak sentiasa didalam lindungan dan rahmat ALLAH S.W.T....

Mummydearie said...

Selamat hari jadi buat mak Wahida. Muda lagi ni, baru 57 tahun. Anak mana tak sayangkan mak, betul tak?

CikPuanHaLia said...

Happy birthday makcik..hehehe

Sama pulak besday mak ko ngan anak dara aku beb.

Emy Tak Kecik said...

muahahaha....

sama plak perangai mak ko dgn mak aku
nak menang + tegass ..tp mak aku garang...eekke..



happy besday makcik!

Rai Ourkizuna said...

happy birthday makcik :D

sudipVSsenduk said...

selamat hari jadi mak :)
mak dapat hadiah apa?

Qhaifa Nur said...

selamat hari lahir makcik...
moga diberi kesihatan yang baik hendaknya...

eima said...

wahh mak die polis la... tak sangka ...nampak cam lembut je rupanye ade tegasnye .... hihi
hepi besday mokcik

attyfir said...

selamat harijadi makcik
semoga makcik sht selalu dan happy bersama anak-anak dan cucu-cucu serta menantu :)

aLyNnZ said...

selamat hari jadi jugak utk mak..semoga dipanjangkan umur dimurahkan rezeki..mak2 kite sentiasa dihati..