nuffnang advert

Monday, December 2, 2013

Cuti2 Krabi: Shuttle Bus dari airport to hotel

Assalamualaikum semua...
sebenarnya aku agak malas nak mulakan catatan Krabi ni, serius, aku lately ni sangat malassss...aku gigihkan jugak supaya aku tak lupa segala moments aku sekeluarga ke Krabi...sebenarnya sebelum pi Krabi lagi ada macam2 emosi bercampur dalam family aku, nak cerita banyak pun malas...hahaha, see, punya lah malas aku sekarang ni...dan sila percaya, trip kami ni hampir2 cancel last minute!! huhu..tapi selepas timbal balik pelbagai perkara, kami decided utk proceed je trip ni...

 di lcct...
aku pegi dengan family aku, ada bff aku, mek jah dengan suami dia, Along sekali...tapi mek jah tak bawak Qausar, padahal tiket utk Qausar mmg dah beli sekali, tapi sbb mak mek jah bising2, so, cancel lah bawak Qausar sekali...

 kali ketiga menaiki Air Asia pada tahun ni selepas Penang dan Jogjakarta...dan Krabi adalah penutup utk tahun 2013 ni...
flight kami pukul 1.30 petang dan mengambil masa satu jam setengah utk sampai ke Krabi...

 ok, dah dalam flight, jarang2 nak amek gambar food dlm flight, macam jakun pulak...hahaha...tapi kali ni amek jugak la sbb ada menu baru, ada roasted chicken with cream sauce...sedap!! ni abang yg order...

 pastu ni festaim aku order mee goreng mamak, sumpah buat aku sakit perut! grrrrr....memulas2 perut aku dowh...

 dlm flight masing2 kebulur, ntah apa2 je, padahal dah makan sebelum tu...

 pas tu pulak adik makan nasi lemak...eh, kalau naik AA tak order nasi lemak Pak Nasser mcm tak lengkap je kehidupan...hahaha...
ibaratnya, Air Asia dan nasi lemak Pak Nasser bagaikan isi dengan kuku hubungan dorang...kahkah...

 Alhamdulillah, dah sampai di airport Krabi...cuaca sangat cantik...dan serius kami cakap, kami merasakan cuaca sangat merestui kami sepanjang kami 4 hari berada di sana...cuma ada sedikit hujan di waktu petang pada hari ketiga kami, tapi tidak lah mengganggu xtvt kami pun...terima kasih Allah...
waktu di Krabi adalah sejam lewat dari Malaysia...kalau di Malaysia pukul 3 petang, di Krabi adalah 2 petang...

 sampai je airport, kami pi carik shuttle bas utk ke hotel...dia caj 150 bath per person atau rm15...utk kanak2 dorang tak caj...
merasa lah naik bas, kalau tak sebelum ni travel mana2 negara Indon, mesti ada pak supir pick up dari airport lagi kan, so, sekarang bersusah2 la ko...hahaha...eh, tak susah mana pun...

 haaaaa, ni dia shuttle bas kami...laki aku ckp macam bas tahun 80 an pulak...

 ada assistant yang akan tolong angkat2 semua beg kita...

 macam ni lah keadaan dalam bas...ko nampak macam ok je kan bas ni, tapi sila lah percaya, bas ni panassssssssss....ekon mcm fungsi tak fungsi jer....mula2 aku tgk semua ok je, lepas tu lama2 semua mencarik newspaper/brochure utk buat kipas tangan...adoi la...bas mcm ni ko bawak pelancong? come on la..

 kami dapat seat belakang sekali...takde istilah bas ni ko kena berdiri, semua akan dapat tempat duduk...
perjalanan dari airport ke hotel kami di Aonang amek masa lebih kurang setengah jam gitu la...
lepas tu dia akan stop kat hotel2 yg korang bagitau awal2 tadi, then turun..
anak2 excited dpt naik bas, si adik siap ckp, mama, ni festaim adik naik bas kan? haha...sian adik...

 pemandangan dari dalam bas..
tak sabar nak tengok keindahan Krabi...

ok, kami dah sampai depan hotel...nanti kang aku update pasal hotel kami pulak...



ini kali pertama dapat menjejakkan kaki di negara Thailand, sangat teruja selepas beberapa siri penjelajahan di Indonesia telah dilakukan, beberapa tempat telah dijejaki seperti Bali, Bandung, Jakarta, Medan, Danau TobaJogjakarta dan Semarang, so, kita stop dulu negara Indonesia, rasanya nak explore Thailand je lepas ni..tapi banyak tempat kat Thailand sedang bergolak sekarang...i is takut...huhu...eh, tapi ada satu tempat di Indonesia yg aku teringin sangat nak pi, Lombok!! I am really looking forward for Lombok, huhu...ntah bila dapat pegi...
(korang yang bertanya apa yg best di Lombok, sila google..kehkeh) 


bersambung....

26 comments:

Puan Eka said...

waa cambest. eka ada angan2 nak pegi Honeymoon kat Krabi ni hehehehe

Dee said...

tak sabar nak baca lagi kisah2 kat krabi..

lombok best..ada tiket murah nok..huhu..

Izwa Kamaruddin said...

mcm best jekk...nangis aku noks terkenangkan tiket ke krabi burn awal feb arituh..huwaaa...

attyfir said...

bilalah kty nak smpi krabi
hatyai ,patani kty dah smpi.

chinta safia said...

wahhh..best2..

cik fadh said...

lame xsinggah sini..kak wahida makin cantik dan cantik !! hihi

NM03 said...

lagi sekali kalu ke krabi, kena naik bas ni, aku rela pegi hotel jalan kaki. muhahahaaha

Ratu Hatiku said...

bestnya...
comelnya tuan tanah hihihi

eima said...

ingat nk jelajah thailand ari tu tp cancel sbb tgh huru hara plak ....
Alahai

Suria Amanda said...

Lombok pantainya memang cantik....jd tumpuan mat saleh kat sana....my friend baru balik dan nk pegi lg...kali ni aku nak pi jugak...siyes cantik beb....

norhidana said...

tak sbr aku nk tunggu cite kecantikan krabi kak....

JunAina said...

Kampung akak walaupun sempadan je tapi tak pernah lagi cop pasport dengan chop mohor negara Thailand...ahahahaa...

Teruja dengan cerita kawan2 tapi takut juga dengar pengalaman kawan2 yg lain...

Fazleyatul Aini said...

bestnya jalan2

4feet8 said...

ok, xsabar tunggu aktiviti akak seterusnya lepas smpi hotel tu..

azieazah said...

Krabi memang terkenal dengan keindahan pantainya. SEsuai untuk lepak lepak lihat pemandangan.

Next time cuba la pegi Pattaya pulak. Shopping sakan kat situ!

Nieda said...

besarnya gambar gajah macm gambar dalam bilik saja....sekali pandang dlm bas.

Liyana said...

lama x singgah sini.. makin cun sejak akak bhijab ni :)



wakgelas said...

wak drive kete je dr key Ell smpi krabi ..,ehHHee

Eye_nee said...

Td kat Blog mek jah..ni dtg kat tempat ko pulak...nak baca dua2 versi...

Mummydearie said...

Wah, tengok orang bercuti memang best. Macamanalah leh dapat cuti hujung tahun kalau tetiap tahun pun balance cuti zero. Syahdunya ...

.:fyzz:. said...

bas dier mmg old sekul skit kan..pepun...pasni ko leh explore thai nok..tp tuh ar tgh bergolak skang nih..

Isma Liana said...

Gud info. baru dok cari camana la rupa bas dr airport ke hotel tu... ok ke tak??? but still under consideration... hehehe

Emy Tak Kecik said...

tutup buku Indonesia...

yeayy thailand hehe

bergolak kat bangkok...so jgn g bangkok... :)

nape x naik van/kete?

aLyNnZ said...

penjelahan menakluki thailand lebih adventure..tak sabar nak tgk next n3..

aLyNnZ said...

owhh..chiken roasted tu mmg menggiurkan tgk je dah tau sedap..nasi lemak tu alynn pernah order mmg marbelous..

Unknown said...

Esok siri pertama nk jelajah phuket n krabi ...harap2 semua dipermudahkan ..aamin