nuffnang advert

Thursday, November 7, 2013

adik sedih tau!

Assalamualaikum semua...

tengok la adik punya baju tu, dia boleh turunkan sebelah lengan baju dia, pas tu ckp, 'mama, adik macam orang pegi haji kan?' aku punya terkejut tahu pulak dia pakaian org pegi haji mcm mana (ihram), tapi dia x sebut ihram la...ekekek....aku cepat2 amek henfon snap gambar dia ni..sebab adik ni kalau benda2 mcm ni, sekejap je dia buat...

semalam masa breakfast, dia sebak2 tanya kat aku, kenapa mama tak maafkan adik? aku macam eh? dah kenapa pulak ni? aku tanya la, kenapa ni dik? mama tak faham la apa adik ckp, dia sedu sedan ckp mama tak nak maafkan adik sbb adik tidur kat carpet...laki aku dah senyum2 kat aku, hubby ckp slow2 kat aku, ni mesti adik mimpi, pastu sedu sedan bawak sampai ke pagi...

pastu adik ckp lagi, kenapa mama tak nak maafkan adik? adik sedih tau...

sumpah tacing...dia ni bab drama dan kata2, mmg bagi kat dia lah...aku pun peluk dia, mama maafkan adik la, adik takmo nangis2 tau...mama sayang adik sangat2...

padahal aku pun tak tau apekebenda yg aku marah dia, so, fikir balik mmg dia mimpi lah ni...kehkeh....



adik adik....


37 comments:

Nurzakiah Hanum said...

la ye ke
sampai terbawak-bawak mimpi dia

NM03 said...

lo.... adik mimpi ape dik...

Fazleyatul Aini said...

manja tuuu

GREENJADE said...

hihih bebudak ni belajar dr observation..pandai aje dia..

mau tak tacing yu dengo anak minta maap camtu..mimpi gamaknye tu..adik ...adik..

JunAina said...

Mimpi sampai terbawa2 ke realiti, terbalik tu selalunya reliti terbawa2 dalam mimpi dik oi...

Khai♥Rin : anies said...

mimpi ms raya kot...aritu sempat samalam kt mama x adik? ;-)

BungaTulip said...

Anak sedara saya kalau nak minta maaf dengan mak dia siap janji tak buat lagi, adei nak gelak je perati rangam budak2 ni..

Jue a.k.a Ibu 2F said...

ala kesiannya...
anak kita pun sama...

mama maman aka yana said...

sian dia... eh.. kan dia kata nak gi buat haji.. so nak gi mekah selalu org bermaaf-maafan... betul ke..?? mama agak2 jew... :-)

adrianna syaz said...

Manjanya dia :)

:: Mrs.Eady :: said...

alohhh syahdu la pulak..

Rai Ourkizuna said...

siannya adik.. apa lah yg dimimpikan agaknya tu..

lieyalatif said...

adik ni matang dari umur die la noks....tapi tang baju tu mmg die bijak...boleh die terpikir mcm tu kan....

wahida said...

lieyalatif: ha, ada org pasan pun...adik ni mmg matang...kadang2 aku tak pernah anggap adik ni umur 4 tahun pun...dia ni kalau berckp mcm atok2..gitu...hahaha...

Qhaifa Nur said...

bijak juga adik ni wahida...bole dia bayang pakaian tu macam pergi haji...mimpi apa tu adik...nak minta maaf dengan mama ni...

Fiza Rahman said...

Alahaiiii...sedih lah pulok. Mimpi apa lah adik tu.

Daddy Ziyyad said...

ko garang sangat ke kat adik nok?? hahahahhaa

wahida said...

daddy ziyyad: aku mmg garang kat anak2 nok, tapi bertempat la...hehe...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

hihi...cumil la adik... :)

attyfir said...

mesti dlm mimpi adik buat salah tu..hehehe

lizz said...

hehe...dia mimpi mamanyer marahkan apr la tu sampai tak nak maafkan dier...sedih beno gayanyer tu...

eMMe said...

hurm... touching adik nih.. hehehe... mimpi apakah wahai adik?

eima said...

hahha comey betui adek ...fahim suka mimpi kena kejar ngan dinosor ...wakaka

Nafira usof said...

alahaiiii.. sian dier~
mimpi agaknye.
aku yang baca pon tersentuh ngan drama dia. hahahahaha

Rapunzel Cikilolo said...

comelnye...

nak tacing gak

:))

akubiomed said...

Ini gambar terbaru ker? Nampak susut berat badan sejak jatuh sakit.

Cik Puan Rara said...

holoh holoh~ nk g haji ye dik.insyaAllah ada nt.hehehe.mst akk pelik kan.tiba2 mintak maap.hehe

.:fyzz:. said...

adik manja tui la ......tuh baju gaya cam JLO pun ada hehhehe.....anak aku pun nok yg 3 tahun tuh..minggu lepas la...gelak kekek lam tido yg asyekkk..sahih la mimpi kan..hehe

wahida said...

akubiomed: ini gambar terbaru, yg sakit tu abang, si adik ni mmg badan kecik, susah makan sikit...huhu...

dakcik said...

ololo..comey sunggoh..hihihi

Nurulhuda Abdul Latip said...

alala siannya budak manja ni, adik ni muka dia manis ek..

norhidana miswan said...

adik ni mcm2 tau.,, rasa nk cubit je.... ada2 je dia nk bt...

Amanda Suria said...

Budak2 kadang2 suka buah mama pelik dan terfikir2 knp dia ckp mcm tu...kadang2 cuak kan nok...

Shima Harel said...

Mau x touching kak oiii... Kalu aku dh peluk cium anak aku dh...

Dee said...

alolo..comelnya..smpi bawa ke siang mimpinya..

Mummydearie said...

Alahai, tacingnya adik buat camtu kat mama. Kalau sayalah, dah tentu minta cuti esok harinya sebab nak berguling 24-7 ngan anak. Tacing sungguh tau!

ros_reeza said...

kadang-kadang mimpi, macam betul je. terbawa ke realiti..