nuffnang advert

Monday, September 23, 2013

kedai roti

Akob begitu asyik menonton perlawanan bolasepak di depan kaca TV, tiba-tiba isterinya terus masuk, "Bang, lampu di halaman depan dah terbakar tolong ganti yang baru ye".

"Pasang lampu?!!, kamu ingat saya nie TNB ke?" jawab Akob.

"Kalau abang tak mau tukar lampu, abang tolong betulkan paip air sebab airnya dah tak boleh keluar", minta isteri Akob lagi.

"Betulakan paip?, kamu ingat saya nie Jabatan Bekalan Air ke?",  jawab Akob mengelak.

"Kalau semuanya abang tak mau buat tak apalah, tapi kalau abang ke kedai nanti jangan lupa tolong belikan saya gas memasak sebab rumah kita dah kehabisan gas", kata isteri Akob.

"Mintak maap bebanyak saya tak kerja kat Petronas", jawab Akob dengan sinis.

Kerana merasa terganggu Akob terus keluar ke rumah kawannya untuk menyambung menonton perlawanan bolasepak. Kira-kira jam 2 pagi kemudian Akob pun pulang kerumah. Akob menjadi hairan apabila mendapati lampu di halaman terang benderang, Akob terus ke bilik air, dia sekali lagi terkejut apabila mendapati paip air tak ada masalah lagi. Apabila ia ke dapur Akob mendapati tong gas juga penuh.

Pada keesokan paginya Akob bertanya pada isterinya "Awak minta tolong pada siapa...?".

"Begini bang, setelah abang keluar dari rumah semalam, saya menangis di halaman rumah. Tiba-tiba ada seorang lelaki yang sedang melintas di depan rumah kita, bertanya kenapa saya menangis. Saya ceritakan segala-galanya kepadanya. Dengan rela hati dia sedia menolong saya tetapi dengan bersyarat".

"Apa syaratnya?", tanya Akob ingin tahu.

"Syaratnya saya perlu pilih sama ada buatkan ia roti atau tidur dengannya".

" Jadi awak buat roti apa untuk dia?", tanya Akob.

"Buat roti...?!!! Awak pikir saya nie Kedai Roti ke...?!!!"




sumber: cari.com

32 comments:

Nafisa81 said...

aiyarkk! hahaha..

AnneRaini said...

adui, kena sebijik..haha

amirah said...

hahaha...adoiii

.:fyzz:. said...

hahah..sinis tapi kadang ada kebenaran gak kan nok..renung2 kanlah..hehe

Nurzakiah Hanum said...

adoi2

Khai♥Rin : anies said...

hehehehehe mcm2

Cik Puan Rara said...

hahahaha sabo jelah.haih~

mama ila said...

hahahaha..kan dah kene sebijik..aduyaiii

Shark Kay said...

adeh..
cam tu skali jadinyer..
terbaek ini cerita.

Ema Johari said...

terkejut suami dia..

diana said...

ha..baru ada akai..hahhaha

SangRatoo said...

heyy..hahaha..adoi..tak tergamak beta..hihih

Tina Othman said...

Erk hahaha

Fazleyatul Aini said...

hahaha bengong gila

kakchik@ella said...

hehehe. kelakar

Nafira usof said...

cerita nye klakar tapi punye maksud yang mendalam.:)

wahida said...
This comment has been removed by the author.
Eye_nee said...

sinis sgt sinis...

eMMe said...

ape jawapan bini dia tu kak Ida?
kalo bini dia jawap tido dgn laki tu camner lak jwpnye kak Ida? hehehehe...

JunAina said...

Roti...eh...ermmm...hahahaa...

wahida said...

emme: mmg bini dia tido ngan laki tu lah nok sebenarnya...itu lah jawapan dia...hahaha...


aku rasa ramai yg tak faham di sebalik citer ni...ekekek...

Dee said...

kahkahkah..aku paham...terkekek-kekek aku gelak..org yg otak ada 'blue' sikit mmg cepat je paham..muahaha...

Rosmadi Shakri said...

hahahahaha

HeNRieTTa JoSe said...

Hah ambek kau....rietta igtkan td ending dia, dia soh bini dia buat rti, bni dia xmo...

Pss....itu la...hmour ptus asa rietta igtkan mmg dh xkan smpai lg dh...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Hehehe ada2 jer wahida ni ;)

Hazmin Hamudin said...

Erk.. Hahaha. Bahaya2.

:: Mrs.Eady :: said...

Hihihihiiiii...

Vee said...

betullah . x yah layan kedua2 syarat ...

norhidana miswan said...

hahahahah..... 2 la pandai lak lakinyer mengelak2... pdn muke

Rai Ourkizuna said...

bengongg.. hahaha..

ros_reeza said...

oh no no.. hihihi..

eima said...

rasain ... ke neraka lah kamu