nuffnang advert

Wednesday, September 25, 2013

Cuti2 Kuala Selangor: Cendol Bakar Pandu Lalu, Kg. Assam Jawa

Assalamualaikum semua...
ok lah dah last n3 pasal jalan2 jalan Kuala Selangor ni...kami plan nak pekena Cendol Bakar yg femes tu...sebenarnya nak mendapatkan cendol ni dekat je dengan rumah aku dan dah on the way pun nak balik kampung aku...tapi biasalah, kalau dah namanya dah dekat, mmg lambat kami nak pegi...tapi ni dah alang2 jalan2 dgn kak Dee, kita pi la sekali...
lagi pun kalau kami lalu kedai cendol ni memanjang penuh nok...tu yg tak kuasa nak singgah tu...

dari jauh dah nampak banner ni...

ada drive thru sekali...tapi masa ni tak ramai pulak yg nak drive thru, ramai yg nak mkn kat dalam...

masa ni ramai jugak la...baru pukul 11.30 pagi...tapi kami pernah tgk lagi ramai dari ni...pernah tengok betapa jalan jammed disebabkan byk kereta beratur nak pekena cendol ni...

tempat ni bukan je dah masuk JJCM, dah banyak program lain dia masuk...glemmsss kata ko...

harga cendol...ada mcm2 jenis cendol...aku pilih cendol durian pulut la...aku dengan durian kan tak dapat dipisahkan...ekekek...

ada macam2 gerai makanan jugak tau selain drp otak2 ni...ada nasi lemak kukus, nasi ayam, bakso, rojak buah, masakan western, eh mcm2 lagi la...pendek kata, bukan setakat cendol je tau ada kat sini...pilih je mana yg korang nak...

haaa....ada jugak kepak ayam madu tau...perghhh...nampak ni mmg maveles la, tapi tak order pun sbb petang tu kami nak berbbq pulak dgn Geng Pelangi...so, kita mkn ayam bbq je la nnt...

haaaa....cendol durian pulut aku dah sampai....jom rasa!! 
ermmmm, boleh tahan je la...
tapi serius la, aku rasa sedap lagi cendol kat Cendol Durian Borhan tu...aku rasa cendol kat sini manis sgt...lepas tu durian dia tak terasa.....huhu...
eh, tapi ni pendapat aku je la ye...tekak lain2 kan...aku malas nak hadap komen2 anon yg tak setuju dgn citarasa aku...aku punya tekak, aku punya blog, aku ada hak katakan sesuatu tu sedap atau tak...grrrrr...
(eh, tetiba teremo pulak...kehkeh)

yg ni pulak cendol biasa...

kami order otak otak jugak...otak otak dia pun tak best sangat...huhu...

K.A.M.I

so, kalau korang datang sini, ini details dia:
Cendol Bakar,
Kampung Assam Jawa, 
Kuala Selangor.
dibuka dari pukul 10 pagi hingga 7 petang



cendol ni diberi nama Cendol Bakar kerana resepinya yang menggunakan gula merah yang dibakar terlebih dahulu dan juga sempena nama datuk pada tokei kedai ni, Abu Bakar Saidin...

27 comments:

Anum said...

sedapnya

ini kisahnya said...

panas2 pekena cendol.. wahhhhh.. sedap

4feet8 said...

sy dah makan. selalu order cendol durian lepastu pekena laksa meletop kat situ.. nyumnyum..terasa nak pergi lagi..

♥ Vna ♥ said...

aku suke durian gak beb tp kalau ade perisa durian pape contohnye macam nie la memang aku tak makan ngeeee

tak pernah datang sini..kalau nak cendol, pegi makan kat bawah pokok tepi mrr2 tu je hahaaa..

Hazmin Hamudin said...

Kena Teochew cendol dekat blog saya kak. Haha

Fazleyatul Aini said...

saya kalau order cendol mesti cakap "gula kurang ya". bukan apa, saya ni dah memang keturunan kencing manis huhuhu

Izwa Kamaruddin said...

Tag line blog aku suka hati aku la :D

NM03 said...

bertabahlah dengan anon yang mcm2 ragam... hehehe

Dee said...

yup..pada aku biasa2 je rasa dia..nothing extraordinary..kehkehkeh..

psst...blog femes mmg selalu dpt komen dari anon..kihkihkih...

eima said...

dgr cite mmg tak besh pun .. kat caw die kat dengkil pun sama je

AnneRaini said...

kdg2 yg org canang sedap ni bukan sedap sgtpun. bk je tmpt aku pegi kononnye sedap tp biasa jek.

emarieys said...

merahnya kaler otak-otak tu

lizz said...

eh saya pun tak suka kalo manis sangat...tapi biler nengok gambo cendol kemain sedap tu...terlio...

NenetPenne (NP) said...

pandu laju dia slow sangat sebab heges2 amik order..hahaha...

Siti Noor Aminah said...

sukanya chicken wings tu.. alaahaiii.. meleleh air liur ni

Qhaifa Nur said...

pernah singgah...sedap juga cendol bakar ni..

norhidana said...

aku penah mkn kt sini.... nk kata sedap sesangat2 idak lah tp ada rasa gk lah.... tp utk pg kali ke 2-3 tak la beria2 kalu kebetulan lalu mungkin singgah....

lieyalatif said...

betul tu noks..blog kite so kite punye suke laa nak review ape pun...yg penting ikhlas kan...

aku pun dah rase noks, pada aku pun kureng, ade lagi yg lagi sedap pada aku...tapi okey laa ..boleh layan....

Eye_nee said...

Akk pernah rasa dua2 jugak sis...bakar dan borhan...ada kurang disana dan lebih disini ada kurang disini dan lebih disana..Tekak masing lah kan..si anon ni kdg propa jer lebih...

Zawiah said...

selalu melalui kuala selangor bila nak pi bagan datok . tapi x tau lak ada cendol bakar nih ...

Unknown said...

ohhoiiiii.. lapar plak perut aku nih nok~ sedapnyeeee cendol.. sejuk tekak aku~

eMMe said...

saya antu cendol kak..
1st time aritu rasa cendol bakar, sedap lak.. yea la..memasing nye tekak kan, hahaha..

akubiomed said...

Memang best. Kalau ke sana lagi akan singgah.

cahayahidupku.blogspot.my said...

Dah kreatif anak melayu sekarang... bangga bila tengok Melayu semakin berjaya :D

Sedap cendol durian tu kan :)

Suria Amanda said...

laa...dinamakan sempena nama tuan punya ke..aku mati2 ingat memang cendol tu di bakar..cheh..

AisNy said...

Macam menarik... Tapi biasanya teman lalu jer... tak singgah pun...

dear anies said...

nmpk sedap la plak otak2 tu