nuffnang advert

Monday, June 10, 2013

perang askar askar

Assalamualaikum semua...
anak2 mmg suka main askar2 kat rumah...meriah suasana kekdahnya sampai aku nak tgk tv pun tak dengar suara...hahaha...

 anak2 tgh sibuk main askar2, aku tumpang amek gambar dorang...
nak bagi dorang tgk kalau dorang besar nnt...

 si adik tu aku tak tahan sungguh...askar menembak pakai spek hitam...ko ada?

 kadang tu sorang dlm bilik, sorang di balik sofa, siapa tembak dulu dia menang la kiranya...

 kaki siap senget sebelah...dah la kaki cekeding...heheh...

 kat rumah mmg bising kalau dorang main askar2....bunyik senapang tu satu hal, suara dorang bergaduh satu hal..kalau abang tak nak 'mati', adik sentap...pastu nangis....adoi la hai....

 ni baru main askar2, korang belum tgk dorang bergusti sesama sendiri...mmg bertabah je la...baru ada 2 anak lelaki, kalau 4 lelaki mcm mana la kan...

mcm mana bising sekali pun dorang main, aku suka je drp dorang asyik berkepit dgn ipad masing2...



selain drp main askar2, dorang jugak suka main bola sepak dlm rumah...tak cukup main kat luar, sambung kat dlm rumah pulak...malam2 pun main bola sepak ko...tak pun main badminton...bertabah je la...hahaha...

30 comments:

♥ dak pink said...

Banyak hijau lah rumah ko. Eh, dok perati rumah orang lak ;p

mamyharraz said...

seronok tgk abg adik ada geng main.
anak aku jugak yg keseorangan sobs sobs
paling tragis akulah jd mangsa serang balas kalau dia main perang2 T___T

Khai♥Rin : anies said...

hehehehe... tu la nama ank jantan...spek itam tu yg mahal...mn nk dapat... ;-)

Nurzakiah Hanum said...

askar muda ek

lieyalatif said...

hahahaah..comel okeh...sorang bakal kapten..sorang bakal leftanen...haa kelas kooo...pewira2 jek hah dlm umah heheheeh

okey la tu nok, aku ni kat umah si mia mija main masak2 manjanggggg...main princess2 manjanggggg...main mak2 manjang...dayyan yg tersepit di tengah2 okeyyy..selalu kene belakon jadik anak hahahahah...paksa rela gitu....

NM03 said...

hamboi adek... kemain ngan cepek itam dia. hehehe

teringat dia guling2 kat lcct noks.. ngan nyanyi lagu ape ek masa kat langkawi dulu... hehehe

amirah said...

hehehe...syoknya depa dapat main askar2 cenggini. betul la, lagi bagus drpd asik tunduk je ngadap ipad. ahmad takde geng nak main askar2.dia asikla main robot lawan2 dia tu. kadang2 dengor dia ckp "arghh..lepaskan saya" "adoi.." kena tumbukla..hehe...

norhidana miswan said...

ahak2 ko ngn laki ko tak join lak kak, kot2 jd doktor ke jd mangsa heheheh... msti meriah kan.. gaya tu si adik, siap spek itam lg

wahida said...

norhidana: aku ngan laki aku main doktor2? hahaha...tu dah lain dah tu nok....muahahaha...

Ismaliana Sulaiman said...

abg mmg ada gaya jadi askar la bang...meh calit sikit.. :)

anak2 pompuan pun x kurang juga bisingnya...main masak2 pun manjang asyik sentap! hahahaaa....

JunAina said...

Waahhh...garangnya muka!

eima said...

huh ... menarik ni balik kang nk main ngan fahim la.....

makchaq said...

Bukan spek itam to spek infrared la.. apa la mama ni...

budak lelaki semua suka main askar2 ni kan.. anak2 makchaq dulu pun sama.. siap nak beli baju us army tu satu set.. bila dah besaq depa tengok balik gambaq lama dengan semangat pakai baju askar.. gelak sakan....

Rai Ourkizuna said...

sopan je angkat tangan bila kena hunus ngan senjata..hahaha..

Dee said...

kaler hijau cam umah aku..hehehe..

btw, kalau perempuan pun sama je nok..bising..pastu baik gaduh..baik gaduh..sabarlah sementara dorang nak besar..sok dah besar sunyi pulakkan..hehehe..

Fiza Rahman said...

Ada bakat nak jadi askar nih ☺☺

faraherda.razalan said...

Alahai...sonok lak baca. Ni le untungnya anak lebih sorang. Sbb tu le aku suke blk kmpg belah somi. Bley tgk gelagat aydin n the cousins. Ms tu bru nmpk aydin excited main.

Rasp said...

baru lah macho jadik anak lelaki main askar2 tu....

girls ke boys sis...
kalo dah nama budak...
hurmmmm memang bising lah sis...
bak kata dee lah...
baik gaduh baik gaduh baik gaduh...

anak i dah besar2 ni memang lah dah kurang gaduh2 ni...
tapi sekali skala tu ada gak....
tapi tu lah...
bila memasing dah masuk asrama sunyiiiii rumah...
harapkan mulut sapphire kecik tu pokpekpokpek jer lah...

Aku Ibu Muda said...

errr...tetiba nak komen karpet ijau tu...ekekekeee...cantikk laa...nmpk macam rumput dlm rumah :)

lizz said...

sama la anak kiter memang suka main perang2...bergusti bagai...dalam umah..
takper la dedua lelaki...
yang anak saya pulak sepasang yang gegirl tu melasak macam abangnyer..main semua ala2 lelaki gitu...kadang siap mainpedang samurai gitu...
tapi itu yang best kluar sikit peluh drpd main ipad kan....

Cho Zila said...

akakpun sama tak kisah sngt diaroang nak main bising2ni tapi tuler suami akak memang tak leh tahan... tu yang kadang2 akak bawak diaorang gi taman supaya diaorang melasak..
tak gemo ngan anak2 yang duk 24jam ngadap ipad dan seangkatan dengannyer...

fazrulnoor said...

ish aku yg sorg pon x le nak handle..ni dah berdua mmg ade regu yang ckup la nak bergasak..tahan je la ea

Sopie Ibrahim said...

haha...bleh msuk askar ni

Kakzakie said...

Kakak suka N3 ini.
Itulah untung kita ada anak wahida. Cuba adik duduk diam senang hati ke? Biar mereka macam ini. Best. Suka-suka-suka:)

Jue a.k.a Ibu 2F said...

wah nak jadi askar ye besar nanti....

Ratu Hatiku said...

hehehe..bestnya... ada gayalah :)

ieda immi said...

tu diaaah ...
anak jantan koo ;)

Kesuma Angsana said...

amboi kemain lagi !

diana said...

haha..kalau kat umah saya ni main masak2 ,main cikgu2,main pertunjukan fesyen..walaupun dia sorang2 je tapi riuh sebab dia cakap sorang2..hahah

akubiomed said...

Samalah dekat rumah memang meriah kalau time cuti sekolah. :-)