nuffnang advert

Thursday, June 13, 2013

Meraung di sisi mayat kakak



SEORANG pemuda menangis di sisi mayat Samsidar (gambar kecil) yang maut dalam nahas di Penampang semalam.

PENAMPANG - Seorang wanita menemui ajal dalam keadaan mengerikan apabila kepalanya pecah dengan otaknya bersepai di atas jalan selepas digilis sebuah lori kontena dalam kemalangan di Jalan Lok Kawi berdekatan simpang lampu isyarat Sabindo di sini semalam.
Kemalangan pukul 11 pagi itu mengakibatkan Samsidar Samarudin, 21, dari Kampung Andus, Papar meninggal dunia di tempat kejadian.
Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Ratan Kumar Singh berkata, kejadian berlaku apabila mangsa membonceng motosikal jenis Modenas Kriss ditunggang adik lelakinya dalam perjalanan dari Papar ke pusat bandar.
"Sebaik ingin memasuki jalan besar dari satu susur, motosikal yang mereka naiki telah bergesel dengan sebuah lori kontena menyebabkan mangsa tercampak ke atas jalan raya.
"Kepala mangsa kemudian digilis oleh tayar belakang lori berkenaan manakala adiknya tidak mengalami kecederaan," katanya di sini semalam.



sumber: kosmo

30 comments:

Nurzakiah Hanum said...

x dapat bayangkan situasi nie
tadi baca kat metro sedihnya

mama maman aka yana said...

ya allah.. azabnya.. moga diampunkan la segala salahnya didunia dan akhirat.. sian wei

*∽ IZAN ∽* said...

ALfatihahh.. kesiannyaaa.. tak sampai hati tengokkk

norhidana miswan said...

ya Allah, kesian nyer, inalillah...ptt lah adik nya meraung gitu...
al fatihah utk arwah

HeNRieTTa JoSe said...

teringat kisah hr kedua puasa tahun lpas...bdk dikampung rietta...bru 13 thun...

Maria Firdz said...

baca juga kt metro online tadi.. sedihnya... mmg ngeri betul.. alfatihah utk arwah...

ros_reeza said...

Al-Fatihah.. Ya Allah.. MOga adik tu tabah..


p/s : Akak, ada makan kat KFC, restoran jejantas sg buloh tak hari selasa lepas?... perasan macam akak.. tapi takut salah org.. hihihi..

Lya Colours said...

alfatihah..

wahida said...

ros_reeza: ada sayang, awat tak tegur...aku tgh buat apa masa tu? hahaha...malunyaaaaaa...

lenkali kalau jumpa tegur ye, sbb aku ni lambat sikit nak cam org...

Jue a.k.a Ibu 2F said...

al-fatihah..
ngerinya

Kesuma Angsana said...

alfatihah... takut KA baca ni. !malang x berbau kan

atty's said...

alfatihah..semoga rohnya ditmptkan dikalangan org2 yg beriman.amen.

Ratu Hatiku said...

Al Fatihah... Sedihnya baca...mesti si adik trauma sgt..Takziah buat keluarga mangsa..

Rai Ourkizuna said...

ya allah sedihnya...

Nafira usof said...

Ya Allah~ sedihnye~

Sue-Rya Qistina said...

sedih bila baca kt paper tadi. ngeri sungguh. semoga rohnya dicucuri rahmat. al-fatihah...

eima said...

ngeri nye ... yg atas jln tu ape ... otak ke .... semoga arwah dicucuri rahmat ..

eima said...

ngeri nye ... yg atas jln tu ape ... otak ke .... semoga arwah dicucuri rahmat ..

akubiomed said...

Takziah. Kemalangan tidak berbau ini berlaku.

fazilzura said...

masyallah

Eye_nee said...

Ya-Allah...dapat bygkan adik dia tu...mesti sepanjang hayat teringat-ingat kejadian ni...Al-Fatihah buat mangsa semoga rohnya dicucuri rahmat...

Fiza Rahman said...

Ya! allah...sedihnya baca. Al-fatihah.

ieda immi said...

ya allah sedihnyaaaaaaaaaaaaaa
otak bersepaii tuu huwaaaaaaaaaaa
sedihnyaa tgk adik dia ..

selalunya macam tuu lah
cucu sedara akak meninggal kemalangan semalam sbb membonceng lahh .. retak kepala , tu pakai topi keledar tuu ..
dah ajal .. pun org langgar , kawan dia yg bawa motor ok aje .. cedera biasa sahaja .. dia yg tercampak .. huhu

al fatihah buat arwah gadis ini .. ngerinyaaaa lah hai

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ya allah..sedihnya.... ngeri dibuatnya.. patut laa adiknya meraung... pasti adik tu trauma lepas nie..

diana said...

ngerinya..sampai bersepai otak..

Nieda ramly said...

ngeri

Umie Artoqiemie said...

Ya Allah. Ngeri..

Teena Tna said...

Ya Allah, meremang bulu roma sy skang ni..

Kalau sy berada di situasi adik dia mesti x dpt maafkan diri seumur hidup sebab kakak accident.

Semoga arwah kakaknya di tempatkan di kalangan orang2 soleh...aminnn

Aishah Jahirah said...

tragisnya....takziah kepada keluarga mangsa.

abgteksi kuala lumpur said...

Semoga kejadian ini menjadikan pengajaran buat semua, salam takziah buat keluarga mangsa.

"berhati-hati di jalan raya, utamakan keselamatan diri"