nuffnang advert

Thursday, June 13, 2013

kasih tertumpah pada Johnny dan Michael

Assalamualaikum semua....

 rasa2 korang ni apa? ha, ye lah tu..pandai, anjing...kami panggil anjing ni Johnny...anjing ni suka lepak depan rumah aku...huhu...relax je kan dia...kalau pagar bukak, mmg dia masuk lah dlm rumah....adoi la...sbb tu pagar kat rumah ni kena sentiasa bertutup...

 aku panggil dia nak snap gambar...dia pandang dgn penuh rasa mintak simpati...kami anak beranak mmg kesian kat Johnny ni sebenarnya...dia ni tempang kaki sebelah dan buta mata sebelah..

 Johnny ni sebenarnya anjing liar, dulu dia kecik je weh...sbb tu kami buat jaring kat pagar kami ni...sbb masa dia kecik dulu, dia boleh selinap masuk rumah kami ikut lubang pagar tu...
tapi sekarang dia dah tak liar la dah...dia dah kenal kami penduduk2 kat sini...ibarat dia 'penjaga' lorong ni...

 lepas tu pulak Johnny ni dulu selalu gaduh ngan sekor kucing ni...kucing ni kucing belaan jiran, sbb tu bulu dia cantik...terjaga je bulu dia...kucing ni kami namakan dia Michael...heheh...suka2 hati je bg nama kat kucing org...ekekek...
kalau dorang bertemu dua2 ekor ni mmg bergaduh la jawabnya...ibarat kata pepatah tu, bagai anjing dgn kucing...hahaha...tapi sekarang aku tgk Johnny dah tua2 bangka ni nampak dia lebih cool sekarang, malas nak gaduh2 dah...cuma si Michael masih ada ragu2 nak terima persahabatan si Johnny...ekekek...

 kami mmg tak sampai hati tgk si Johnny ni lapar...hubby pulak rajin melayan dorang ni...kalau dtg rumah je, mesti hubby bagi makan...
(korang abaikan je la sampah depan rumah jiran aku tu, dia baru lepas buat kenduri, tu yg banyak sampah tu, tak muat letak kat rumah sampah depan rumah dia tu...pas tu pulak sampah kena selongkar dek Johnny tu...adoi la)

 Johnny ngan Michael menunggu dgn penuh harapan...mengharapkan tuan rumah bagi makanan pada dorang...

 tapi sayang, rumah aku mmg takde makanan nak bg dorang masa tu...yg ada cuma biskut kering...
pasrah je la yer...
ko tgk si Michael tu, bukan main garang dia dgn si Johnny...hahaha...

 makan lah apa yg ada ye sayang...

 hish si Michael ni, manja okeh dgn hubby aku...meleseh2 dia kat kaki hubby...mcm hubby lak tuan dia...

 habis dah biskut kering dorang makan...

 tak habis lagi meleseh2 kat hubby....

habis makan sampai menjilat bibir....heheh...


sekarang ni kalau ada nasi, tulang2 atau lebihan makanan dah tak buang terus dlm tong sampah mcm dulu, mesti ingat kat Johnny...kadang2 tu Michael pun tumpang sekaki...
dah terbit rasa sayang pada dorang...nak bela kucing mmg tak boleh, sbb anak beranak ada lelah...so, tumpang kasih pada Johnny dan Michael je la...  :)

40 comments:

Nurzakiah Hanum said...

sweetnya ceta nie...
bagus2.... sekurangnya menambahkan pahala kan

Dee said...

alahai..baiknya hati kau sekeluarga nok..moga sekeluarga dimurahkan rezeki sentiasa hendaknya...amin..

ieja amieja said...

bagusnya johnny n michael ni ye..leh bersahabat lg..moga melimpah ruah rezeki ko bg dorang makan..nmpk manja lg dua2 tu

Lya Colours said...

dulu masa kecik, masa saya sekolah rendah lagi,masa tu mak jadi felo asrama. pehtu ada sekoq anjing ni suka datang kat rumah saya. tapi bukan anjing liar tu. macam anjing bela sebab comel sangat. tapi yela dah nama anjing sume takut kene gigit. haha. elok je anjing tu selalu duduk kat koridor rumah. pastu ntah bila mana dia lesap pon tak perasan. dah jumpa jalan pulang rumah agaknya hahaha

:: Mrs.Eady :: said...

sah!sah!sah! blogger tegar nieee...

sampaikan pasal johnny & micheal pun ko citer nok!kerlasssss gilerrr........

NM02 said...

mcm karangan saya suker vinatang kekdahnye. hehehe

JunAina said...

Dapat anjing cam tu ok lagi, ni ada anjing kat kawasan rumah tu nampak org je laju je kejar. Lawak gambo Michael marah ke Johnny tu.

Khai♥Rin : anies said...

hehehehe nama kemain lagi omputih ye...tp bulu johnny + michael x putih pon ;-)

Rasp said...

semoga murah rezki u sis....
bagi makan kat binatang....
tapi nama dorang tu kelazzzz...
nama omputih tu....

sudipVSsenduk said...

rumah akak dah rupa pusat kebajikan utk kucing terbuang dik... tapi layankan je la. Pernah terbaca, murah rezeki org yg beri makanan pd binatang.

Fiza Rahman said...

Bagusnya. Smoga bertambah rejeki ko sekeluarga.

Garangnya michael ☺☺. Tapi comel.

Sue-Rya Qistina said...

so sweet this moment kak. berbudi pd binatang pun bagus juga sebenarnya. semoga bertambah murah rezeki akak sekeluarga. baguslah johnny, x kacau org pun. kalau anjing2 lain, jgn haraplah

lieyalatif said...

terharu okey cite ni nok...mmg sgt loving korang nie....sayang pada haiwan...besar pahala korang dpt hari2 tau...free2 jek Allah bagi pahala sbb rajin feed minatang2 nieh.....

rileks jek kan si johnny lepak depan umah ko...leh jadi penjaga hah kalo time korang lik kg ke bercuti kan...

ct rahani said...

so sweet.. semoga rezeki akak sekeluarga semakin bertambah.. x rugi berbudi sesama makhluk ciptaan Allah kan.. :)

syariza09 said...

relax jer asben tu ngan johnny ekk.
kalo sy mesti berdiri jauhhhh sgt, takut arr ngan hanjing ni.

murah rezeki bg mkn kt binatang

amirah said...

ko tak takut ke ngan johnny? takutttt giler dgn anjing. dr jauh lagi nampak dah cabuttttt...michael okey lagi...hehehe

AnneRaini said...

dulu ms duduk umah teres pun aku suka layan anjing umah sebelah..ensem ko anjing tu. nama die bobby.. eh rindu pulak aku kat bobby.

faraherda.razalan said...

Eh, anak-anak ada lelah ke?

Murah le rejeki korang pas ni. Elok bg makan kat anjing terbiar. Nak2 anjing OKU gituhhh. Huhuhu~

duniafana said...

manja anjing tu no

wahida said...

amirah & syariza: hubby tak takut, aku takut2 berani...heheh...tapi johnny tu ok, dia dah kenal kami semua...dia tak kacau pun...huhu...

Amanda Suria said...

Jgn terpegang si johny tu dh..satu hal nk kena samak..elok bg diorg mkn..at least xde terbiar kelaparan...kan?

ieda immi said...

kasihan tak pe janji kita tahu batasannya kan dik ..

tuk akak dulu ada bela anjing utk halau monyet .. tapi anjing tu akhirnya nak makan tuan , habis tuk akak dia cakoor kan ..
last2 tuk terpaksa tembak pelali bg mati .. kesiann ...

Nafira usof said...

x rugi buat baik kat makhluk Allah kan~

comel kucing tuh.. geram plak nak gomoi2.

Arisha Hoon said...

binatang memang terapi minda kan? akak pun suka..

Kakzakie said...

Besar ganjaran walau secubit makanan yg diberikan padanya. Tetiba kakak teringat cerita sahabat rasulullah - Kisah pelacur yg memberi minum anjing yg hampir mati dek kerana dahaga menggunakan kasutnya telah dimasukkan syurga kerana kebaikan yg ini...

Umie Artoqiemie said...

amboi johny n michael tumpang makan kat rumah orang yerrr..michael, jangan garang sangat kat john tu haaa , dia dah tua tu mic haha.

Qhaifa Nur said...

kiranya nak menumpang kasih juga wahida...
kalau malam hari tidur kita lena kernanya..

mama maman aka yana said...

perumpamaan.. 'seperti anjing dan kucing' kiki

akubiomed said...

Jiran berbangsa India ada bela anjing. Kalau ada orang luar tentu anjing akan menyalak bising.

Daddy Ziyyad said...

hahaha...Tajuk entri kau ala ala telenovela la nok...

Si Johnny takde ke nak meleseh leseh kat kaki hubby ko? wkakakakaka


Bagus usaha ni nok...besar ganjarannya di sisi allah...gi la beli friskies .. :)

D_08 said...

dua2 makhluk ALlah.... dapat pahale jage deme..walopon caghe camni....

D_08 said...

dua2 makhluk ALlah.... dapat pahale jage deme..walopon caghe camni....

Sharz said...

bagusnye awak...semoga murah rezeki awak.. :)

GreenJade said...

alahai sweet sgguh depa 2 ekor tu..

takpe nok byk pahala berbudi pd binatang ni..sekurang2nye depa mendoakan kita.. :)

eima said...

terharu wei aku ni ... sucinye hati ko ... slalu org melayu ni nampak je angjing mesti nk halau .... moga Allah bg ko kemurahan rezeki tak terhingga dear ....

Tihara said...

Ya Allah, terharunya baca entry ni, tetiba menitik air mata..sucinya hati wahida n suami..moga dimurahkan rezeki, Allah ciptakan makhluk ni tak sia-sia, pasti ada hikmah di sebaliknya jika kita mengasihi mereka.

Carl Lesmana said...

great entry . kak wahida semoga sentiasa dimurahkan rezeki selalu . touching eh baca entry ni , walaupun tu anjing ianya tetap mahkhluk allah .

Rinna said...

Bagus laa gitu.. dah kenal dah org yg selalu bagi Johnny makan yer.. kesian plak bila baca N3 nie

Elok gak Johnny leh tolong jaga lorong umah kan.. :)

azi said...

terharu sungguh baca cerita ni...besar pahala tau bagi makan pada binatang....:)

HeNRieTTa JoSe said...

Jinaknye....teringat asparagus....huhuhuhu....