nuffnang advert

Thursday, May 9, 2013

Cuti2 Semarang: Ayam Goreng Lombok Idjo

Assalamualaikum semua....
lepas supir habis solat Jumaat, dia bawak kami pi lunch kat restoran Lombok Idjo ni...tempat ni femes katanya...

yeayyyy!! dah sampai....lapar jugak la masa ni...

besar restoran ni...ramai pulak tu pengunjung...

kak Dee tu nampak hepi masa ni, tapi lepas tu dia menanggung azab sakit perut sbb masuk angin, breakfast lambat kekdahnya....huhu....

toilet pun nampak bersih...


kami bertiga amek set ayam goreng...ada ayam dan ulaman...served sekali dgn nasi putih...ayam goreng kat sini ok lah, sedap lagi ayam goreng Suharti...yg tu nnt aku up n3 lain eh...

pas tu ada sambal ijo ni...mak aiii, aku ni mmg hantu sambal ijo mcm ni, siap mintak tambah sambal...
kawan2 aku tak berapa reti mkn kering2 mcm ni...aku ok je, kering2 mcm ni lagi sedap...

kawan2 aku basahkan nasik dorang dgn sup bontot ni...ni menu supir kami...mkn ngan nasi putih gak...
sup bontot kalau di Malaysia dikenali dgn sup ekor..

kak Dee ngan Ina order air coke botol ni...aku mmg jenis tak reti kalau mkn nasi minum dgn air gas...rasa pelik kekdahnya....

ni air aku...heheh...es buah campur...mcm2 buah ada dlm ni...tomato pun ada...tak menahan betul...sedap tapi tomato tu aku x mkn la, ais dia pun kasar2 lagi, tak mcm abc kita, ais kita kan halus2....

overall mkn kat sini adalah rp98,000 bersamaan lebih kurang rm30...murah kan? makan 4 org cuma rm30...mmg murah...



so, kalau korang ke Semarang, tak tau nak mkn kat mana yg sedap, korang boleh try sini:

Jl. Gajah Mada
No 158 Semarang
Tel: 024 3566821



p/s: di Semarang dan Jogja mudah nak mendapatkan makanan halal sbb kat sana majoriti penduduknya Muslim

35 comments:

Myra Jay said...

Seronok tengok akak, selalu jenjalan obersee dengan kengkawan :)

Fiza Rahman said...

Sedap plak tgk ayam goreng tu.

Kakzakie said...

Lombok Idjo tu maknanya dlm bahasa kita Cili hijau Wahida...

Betullah kakau 30 ringgit memang teramat murahlah..

NM02 said...

tak order teh botol ker...

wahida said...

NM02: ada minum teh botol, tapi kedai lain...

Lya Colours said...

peh leleh lah tengok sambal ijo tuuu

Zee Suhaini said...

terliur tengok set ayam tu...air pon nampak sedap tapi cam pelik je letak tomato..

eima said...

ayam goreng tu nampak sedap ...

Khai♥Rin : anies said...

hehehe tingat ayam goreng ms kat jakarta tu.. bezanya kt sn isi ngn tulang sm bsr ;-)

Dee said...

kenangan sakit perut yang tak terhingga di sini..ijinkan aku kentut yg ibuk wahida..kuikuikui..

Rapunzeel Cikilolo said...

pes sambal tu sedap tak?

-Sara- said...

perghh sambal ijo tu nmpk terbaik..kita pon suka makan lauk2 kering cmtu..terangkat..hehekk..murah gila!

azi said...

Wahida..
akak pun suka sambal kering macam tu..makan dengan ayam dan nasi putih pun dah cukup...:)

Qhaifa Nur said...

murah harga makananya..bole ulang makan lagi sini...
tertarik dengan sambal ijo tu...

wahida said...

dee: kahkah...nasib baik takde bau...

rapunzel cikilolo: sedap noks...aku kalau sambal ijo mcm ni mmg feveret lah...

:: Mrs.Eady :: said...

glup!!tetibe aku rasa nak mkn ayam penyet plak niiii :D

Rasp said...

alahai dee sakit perut, masuk angin lepas tu ek...
dah ler taram minum coke...
iskkkk...

akak suka woooo sambal ijo tu....

JunAina said...

Tayang2 lagi buat rasa nak masuk dlm agenda utk tahun hadapan.

atty's said...

sedap kty tgk air yg ida order ..tu..leleh air liur ..

Daddy Ziyyad said...

murah tu!

eh nok, colorful betul tudung kau kan...ekekekeke

amirah said...

camne dia leh kepalkan ais yg kasar2 jd bulat cam gitu ek. tp sambal ijo tu menarik la

Nafira usof said...

ayam goreng tuh kasi aku lapar jer~

emy pokden said...

ni tiba2 rasa nak g makan ayam penyet ni...amboi ko berjalan saje yer..hehehe

Chik Att said...

presentation esnya ... menarik bangat ..

wahida said...

daddy ziyyad: tak menahan tudung aku pun ko tegur...hahaha...

amirah: dorang kisar ais tu kasar2 nok...

Tihara said...

bersih restorannya ya buk,sayang abc dia kasar ya amat tapi tetap nampak mengiurkan hee :)

eLLy said...

sambal hijau my pebelettt too

Nafisa81 said...

tergoda tgk es buah dia tu..maklumlah tgh batuk teruk..tgk ais jer bergelora iman

Hanis Azla said...

Salam wahida..

aduhai.. mengancam sungguh nampak sambal ijo tu.. telan2 liur dah ni.. cantiknya shawl wahida.. colourful.. nmpk ceria sangat..

Salina@IbuAqil said...

Amboi2!!!
Jalan lg dia..
Apapun ku geram tgk ayam goreng itu..
Tmbh si sambal ijo tu..
Perghhhhh!!
Mst sodap..

:: Cik Viva :: said...

sambal ijo tu mesti kaw..cantik jugak kedai dia..

Cik Puan Rara said...

murah gilo!

Nazayiena Ayiena said...

X pedas ke sambal idjo tu?
ada buah tomato tu....

Jom join bloglist kak Nurul.

akubiomed said...

Set menu yang murah harganya. Tak dapat dinegara sendiri.

wahida said...

nazayiena: saya mmg suka pedas2 kak...