nuffnang advert

Tuesday, April 23, 2013

menantu hantu


Ada satu famili. Satu hari sedang menantu lelaki tengok TV, bapa mertua lalu di depan. Tiba-tiba bapa mertua rebah sambil memegang dada. Apa lagi, kelam-kabutlah si menantu. Isterinya dan emak mertuanya pun menerkam ke arah bapa mertua sambil pegang-pegang dada bapa mertua. 

Bapa mertua tak bergerak, senyap saja. Bertambahlah gabra semua yang melihatnya. Emak mertua menyuruh menantu mengajar bapa mertua mengucap dua kalimah syahadah. Dia gabra, sampai isterinya pun tolak-tolak bahunya suruh cepat lakukan. Emak mertuanya ulangi lagi suruh dia ajar mengucap. 

Dalam gabra itu, si menantu pun dekatkan mulutnya ke telinga bapa mertua sambil berkata: "Ma Rabbuka! (Siapa Tuhan kamu!).." Kuat juga dia sebut, hingga terkejut emak mertua bila mendengarnya. 

Tiba-tiba bapa mertua tersedar dan terus berkata: "Bila masa kau jadi malaikat ni? Aku belum mati lagi la..".





sumber: cari.com

30 comments:

Tina Othman said...

Hahaha

Sue-Rya Qistina said...

kihkihkih..gelak santai!

:: Mrs.Eady :: said...

hahahaha..hahahha...hahahaha....

norhidana miswan said...

dia panik sampai lupe camne nk ajar ngucap tu kak ahak2

Munnafendy said...

nasib baik la ada menantu hantu tu...tak jadi bapaknya mati... ngeeeeee~ :p

Amanda Suria said...

bengong menantunya...aduhai...lawak la..

Ati Masrif said...

salam yang,

suspenss je kan...hehe

Nurzakiah Hanum said...

hahahhhaa

wardah @ fie shah said...

hahahaha kurang hassammm geluguq! Hantu betul! Hahahaha...

Nafisa81 said...

hahaha..gelak sorang

NM03 said...

aemmmmmmm!!!

NenetPenne (NP) said...

kelakarnya...haa kau terus ditanya soalan gitu, pak mertua terus bangun yer...

Eye_nee said...

hehehehe....bapak mertua pulak tetibe jd malaikat maut..bengang nya pasal...hhahahaha...

Kakzakie said...

Hihihi... mesti pucat anak menantu bila kena sergah macam tu...

Kesuma Angsana said...

hahaha senyum sendiri

nuyui a.k.a miss YUI said...

aduhai..sbrjela..

::NureeN:: said...

kahkahahhahaaa... tergelak kuat kat opis ni soang2

ieda immi said...

ahahah sabor aje nie ! ;)

Rinna said...

Adoiyai.. cam nie pun ada kaa..

diana said...

HAHAH..kesian pak mertuanya...

jeBateja said...

waka...waka....siul nya menantu

Granny Hani said...

Hahaha...Tq kerna buat akak ketawa ptg ni.

ma yusoff said...

hahaha...tertukar watak

Nieda ramly said...

hahahahhhaaa... gelak besar

Nieda ramly said...

hahahahhhaaa... gelak besar

Tihara said...

hakhak, dan dan pak mentua pun sedar :)

mamyharraz said...

haha sabauuu je laaa

lizz said...

haha.... klakar...panjang akal menantu dier tu...

HeNRieTTa JoSe said...

ekekeke....manantu hantu btul la....trus xjdi sakit bapak mertua dia...

Cik Yatt said...

okey ni kelaka..haha