nuffnang advert

Wednesday, April 17, 2013

durian udang merah & durian tembaga

Assalamualaikum semua...
hari sabtu lepas balik rumah MIL, keluar hiway LEKAS, kat Kajang, kami nampak org jual durian...wah....apa lagi, serbu la...
tapi durian agak mahal la....

 ni nama dia durian Udang Merah...harga sekilo rm15...kami beli 3 bijik...sedap bagai nak giler durian Udang Merah ni....grrrrr!! ( marah sbb sedap sgt...hahaha)

 durian Musang King pun kalah dgn Udang Merah ni...pada tekak aku la...
isi licin, isi tebal, durian berkualiti tinggi katanya...bijik dia kecik je...puas hati mkn walau mahal....

 ni pulak durian Tembaga...pun sedap...ada pahit2 sikit...tapi org kedai tu ckp, kalau nak mkn durian Tembaga, kena mkn durian Udang Merah dulu, sbb tak nak rasa tembaga ni lari katanya...

 durian Tembaga pun sedap...dia lagi mahal drp Udang merah...asalnya harga dia rm20 sekilo, tapi dia bagi harga rm18 sekilo...tapi kalau tanya aku, aku lagi suka, Udang Merah la..

yg ni pulak bila dah balik Rawang, pekena lagi Udang Merah...beli kat jasko..ada less 50%..dpt la rm17.50 sepeket..kami beli 2 peket...mmg x cukup utk makan 4 beranak kan...hahaha...
semlm pegi lagi jasko, cari Udang Merah takdak, ada durian kampung je..takpe la, janji durian, durian kampung pun sedap....



sekian cerita dari penggemar tegar durian.

55 comments:

Aisy Nasiha said...

kali pertama dengar nama durian udang merah.... unik namanya...

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

Khai♥Rin : anies said...

bak sini biji durian tu! ada lg x? nk tanam kt kebun! ;-)

amirah said...

udang merah ni macam baru di pasaran je? hehe...tak pernah dgr sblum ni..dulu musang king yg pling sedap. agaknya ni la durian yg paling sedap skrng

lieyalatif said...

betul tu noks...aku pun suke udang merah lagi....mmg lagi lemak gituuuu....

aissshh kejam ko noks post entry durian nie...ade balik kang cari 2-3 bijik ni kang...

::NureeN:: said...

perrrgghhh terbaeeekkkk :P

MuMMie BeRRy said...

sedap!!!

Amanina said...

semua nmpk sedap.. 1st time dgr nama2 durian nie

sudipVSsenduk said...

suka sangat durian tapi kalau jumpa yg rasa pahit2 tu, terus buat serawa. Suka tak serawa?

Myra Jay said...

Adehhhh terliurnya.....
Dah la lama tak makan durian ni :D

:: Mrs.Eady :: said...

hoiiii kat sini lagi marah laaaaa...dah la tunjuk tapi tak share ni...adoiiii!

wahida said...

sudipvssenduk: sukaaaaaa...anak saya si abang tu laaaagi suka kak...

Zee Suhaini said...

sedapnya...mmg suka benor makan durian ni..

lizz said...

ermm meleleh nengok durian balik ni kang kena cari gak..tak tahu pun ader durian udang merah...agak2 kat giant ader tak derian ni...

JunAina said...

Amboooiii ko noks...tersampuk durian ke hapo hari2 nak carik durian.

norhidana miswan said...

perkhhhh meleleh2 air liur aku nih kak, sampai nk penuh meja... ahak2...

aku punyalah tahan napsu nengok durian skrg nih, kalu mkn abis hancus atkins aku, tp kalu dh nengok kt blog ko gini gaya... mmg tak tahan mana lah napsu aku pd durian

NM03 said...

ingat tak kenangan manis kita makan doyan kat langkawi?

wahida said...

NM03: kahkah...ko ni jiwang la jah...

Hazmin Hamudin said...

Wah.. Hantu durian jugak akak ni. Hehe... Slumber je berulang makan durian erk.. Hehe.. Hari tu pegi Penang takda durian.. Balik Pulau tu lubuk durian tu kalau musim..

eima said...

dah abis musim pun ko cari lagi mmg minat betui ni

Rai Ourkizuna said...

aik..musim durian balik dah ke..? durian zaman skang macam dah takde musim kan.. hahaha..

Nafira usof said...

weehhh!! aku pikir 16x nak masuk ke tak blog ko pagi neh!

kejammmmmmm!

HeNRieTTa JoSe said...

yummeh....dh lamer xmam doyan...

Kakzakie said...

Kakak asal durian suka aje. Betul mahalnya wahida..

wahida said...

hazmin hamudin: ish, aku mmg hantu durian nok...boleh habis sekali hadap je...boleh berulang2 mkn...sbb suka sgt...

haaa, aku lupa nak tulis, durian yg ada kulit kat atas tu, tokei tu kata dari Balik Pulau, Penang la...aku lupa lak nak tulis...huhu...sedaaaaaappp nok!!

Rasp said...

dah start balik ke musim durian sis?
sendawa kalo bau sekampung hehehehehehe...

Jue a.k.a Ibu 2F said...

sedapnya...
anak beranak pengemar durian...

Az Tijah @ CSM said...

teringin nak makan durian, tapi...sebab demam tak dapek nok. kang tak pasal2 mak kojol.

Kesuma Angsana said...

mmg mahal lah, seb baik KA x makan doyan2 ni hehehe

♥ dak pink said...

Mementang bukan musim, kan main lagi harga durian tu ea.

Hmmm, balik ni kena cari durian juga lah sebab dah tertengok gambor kat blog ni. ;)

JaSSNaNi said...

wajib beli kalau dah ada diskaun 50% tu..

Tina Othman said...

Stress tgk doyan, sedapnya, tp mahal ye

❤Kamsiah❤ said...

semalam suami akak bwk balik 3 paket...rm20 katanya...suami langsung tak makan,akak makan 2 ulas..pg ni masuk tong sampah semuanya...
durian kurang digemari kat rumah akak..nasib baik la,kan..

Tihara said...

wahh sedap ni wahida..tetiba ngidam durian plak ni :)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Chik Att said...

menitik ayaq lioq tappp tapppp

GreenJade said...

Perghhh b'sungguh2 ni nok..mau kentut pun bau durian ni..kih kih kih

aduhai..n3 paling mencabar keimanan di hari Rabu..huk3

Ratu Hatiku said...

sedapnya....feveretku selamanya... :D

Daddy Ziyyad said...

aku panggil tu 'kucing tido' :)

apa apa durian, yg jenis kucing tido, selalunya best

Zura Zue said...

kak ari tue pun sy br je makan durian...tp beli yg murah n sebijik makan ber2..skrg nie kire timbang..

eMMe said...

dap nye durian...
tringin nak rase udang merah, asyik makan udang masak lomak je, hahahha~

Qhaifa Nur said...

bukan musimnya kan...jual pun mahal
mengancam betul durian ni...

Cho Zila said...

durian udang merah ehm sedap yerk.. macam2 sekarangni kalau gi yang ss2 tu mmg kemaruk dibuatnyer...

Rinna said...

Hmm..ada gak nama doyan udang merah ekk.. nyum2 sedapnya..

whitecappuccino said...

wahida mmng peminat tegar durian ya.

CaDLyNN said...

tak penah dgr durian udang merah..ehehehe

seharum kasturi said...

assalamualaikum ... mmg x pernah dengar durian udang merah ... telan air liur tgk durian tau ... peminat tegar nih ... huhuhuuu

::FAIZ:: said...

i love durian so much

RYS AREESA NASIR said...

errk... akak tahu durian tu durian je... nama-nama dia langsung tak tahu, jgnkan udang merah ke udang galah, yg musang king dgn musang kingkong tu pun baru tau je, hu hu...

akubiomed said...

Tak apa sanggup tunggu musim durian tentu ada hasil dari kebun. :-0

Cik Yatt said...

lama tak makan derian..sodap!

aLyNnZ said...

Ya allah dian..alynn peminat tegar dian..pantang tgk..dappnyer..tak pernah rasa lagi dian udang merah..aduhh tetiba teringin acanner..

Alynn n hubby fav dian tp danish pantang dian bau jer danish dh lari haha..

ros_reeza said...

first time dengar nama durian udang merah.. oh sungguh ketinggalan.. hihihi

wisata outbound said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

siti hazreen said...

nk cubalah nanti ;)