nuffnang advert

Thursday, March 28, 2013

Cuti2 Penang: Roti Canai Transfer Road

Assalamualaikum semua...
dlm banyak2 makanan yg aku dah try kat Penang ni, ni adalah n3 paling aku x sabar nak up...sbb nak meliurkan balik diri sendiri...hahaha...

ni dia kedai roti canai yg femes di Penang ni...satu Penang tau betapa sedapnya roti canai kat sini...aku tau tempat ni pun drp blogger Penang jugak...nnt aku akan bagitau pada korang blog siapa yg aku skodeng utk tempat makan dan tempat menarik utk dilawati di Penang...

masa kami sampai ni awal lagi ni...tak ramai org lagi..tapi kalau korang lambat, mmg masak la korang...pack giler tempat ni...sbb bila kami berada lama kat kedai ni, org makin lama makin bertambah...kami pun kena beredar awal sbb ramai org nak tunggu tempat duduk..


roti canai dorang ni suka hati dorang nak buat bentuk apa pun, selalu kita tgk roti canai bulat kan...yg kat kedai ni, suka hati dorang nak buat petak ke, empat segi ke, tak de bentuk ke...hahaha...itulah uniknya kedai ni...

kari daging dia yg meletop!! sedap nak mampus...serius sedap...terbaik!! kari pekat dan pedas...daging pulak lembut...adoi la...punyalah aku terbayang2 kesedapan kari daging dia ni...huhu...family aku pun ckp sedap...aku ingat nak repeat balik mkn kat sini sebelum balik KL, tapi tak berkesempatan pulak...huhu...
tapi kalau aku pi Penang lagi sekali, mmg aku carik ni dulu...damn!!

syok ah makan kat sini...kalau aku duk Penang, harus tetiap pagi pekena roti kat sini kot...hahaha...
ramai kat sini aku tgk dorang mkn roti banjir, tapi aku tak suka banjir2 ni, geli...huhu...aku prefer kuah dan roti separate...
satu set roti dan kari daging ni, rm3...

pas tu kalau nak roti bakar pun ada...tapi bukan order kat kedai ni la, kat kedai sebelah...dlm roti bakar ni dia sapu kaya n butter, pas tu letak pulak telur setengah masak...laki aku ngan adik aku ckp sedap gak la...
harga dia rm2.50

see, meja pun kecik kan...mcm kedai kopi lama2 tu...sbb tu aku rasa ramai prefer mkn roti banjir kot, sbb ruang mkn adalah terhad...namun aku nak order roti banjir, tidaklah teman...haha...

saja nak ulang tayang gambar...hahaha...aku tgk dan taip balik pun aku dah telan air liur...aku tak tau nak explain mcm mana, tapi hanya org yg pernah merasainya sahaja akan tau betapa sedap dan melelehnya tgk gambar ni...
kalau korang nak order kari ayam atau kambing pun boleh...kuah dhal pun ada...ikut korang...


so, kalau korang nak dtg sini, ni alamat dia:

56, Jalan Transfer,
Georgetown,
Penang.
(senang je nak carik, tepi jalan je pun, kalau korang nampak ramai2 tepi jalan tgh mkn, itulah kedainya)

dibuka dari pukul: 

6.30 pagi  hingga 1 tengahari


aku sgt rekemen tempat ni, korang pun wajib singgah sini kalau ke Penang...

33 comments:

Unknown said...

Wah..KZ kena terjah tempat ni one day..tima kasih letak address dia...KZ pun tak lalu makan roti banjir!

sudipVSsenduk said...

nangis guling2 nengok entry ko kali ni nok... Dulu lalu sini dah pukul 11.30am, rasa mcm tak sesuai pulak nak makan roti canai

Anum said...

sedapnya

suwara entertainment said...

perghhhh..terliur tgk kari daging dia. mesti marvellous kan!

wahida said...

sue rya qistina: mmg sedap sgt2 nok...buat aku mimpi siang mlm...grrrr...

eima said...

wei banjir la sedap ... mayb aku asal sana kot selera pun pun dah ala sana sikit kot... klu dal campur kari lgi sedap ...

gerai ni penah masuk dlm warung kita kat astro tu ....

Hazmin Hamudin said...

Tak menahan tengok roti canai rupa ikut suka nak buat macam mana. Hehe

GREENJADE said...

gile kejam ko ..buat aku terimbau kembali pekena roti canai tu kat sana 1 tika dolu2..mmg best noks.

** nangis tersedu2 tgk n3 ni..uhuhuhu **

Suria Amanda said...

aku plak yang terliur ni ..aduhai..nok...bawak la aku nok..kalau ko nak pi repeat lagi...please..please..please...

nuyui a.k.a miss YUI said...

mmg mgncm tgk..

Annamariana1989 said...

situ mmg femes sis..

Izwa Kamaruddin said...

uhhhhhh nak roti bakar itu!!!!!!

Hudalatip said...

Ermmm sedapnya nokkk

::NureeN:: said...

nureen dok penang pon x smpi cini lg.. huhuu..
harus terjah nih..
asben opis dia area c2.. dia mmg slalu mkn cini.. nureen jauh ckit :)

whitecappuccino said...

tak dapat akak nk bayang kesedapannya! isshhh...

Anonymous said...

mmg best, kalau p penang kat sini mesti singgah punyer.. rekomen by my penang fren juga !

norhidana said...

tak pasal2 telan liur nengok gambar ko nih kak.... mmg rupe roti canai nyer sembarang je kan...

Tie HT said...

uih giler sedap nih, pesal la laki aku takmo bawak pi jalan2 penang hoo :)

Hidayah said...

wah wah...

memang meliur liur sungguh kita yg baca ni ..

huhu..

dengan gambar yg terang lagi nyata..

ok..next time pi penang dyh pun nak try..!

Nieda Ramly said...

kari mamak mmg terbaeklah.

dear anies said...

mmm nmpk nyer kenalah bermalam kt penang kalu nk merasa..selalu nyer dok penang ptg smpi mlm pastu da blk SP..

p/s harga CD tu bergantung pd jumlah CD yg kita nk. lg byk, lg murah. sampul pn bergantung. nk kertas ke, or plastik.

http://modeltakjadi.blogspot.com said...

sedapnya...terutamanya tengok roti bakar dan kuah kari....rasanya nak terbang pi Penang

lizz said...

erm shedap...eh special betul roti bakar tu...

mama aini said...

ehem..bestnya wahida dpt makan bermacam2 jenis makanan..skrg ni mama terpaksa mengurangkan makan bermacam2 makanan..hu2..

akubiomed said...

Port menarik. Boleh terjah apa ke Pulau mutiara nanti.

Unknown said...

Ni mesti penggemar roti canai nih..hehe...

ain.ya.nun. said...

Ohoiiiiii sesak napas aku tengok kari tu. Tengok je pun dah sedap, kalau rasa, mesti lagi sedap.

faraherda.razalan said...

Ohoh...aku teringat, Seetoh pnh bt review psl roti canai sini. Mmg terliur, beb....

Zura Tahir said...

pekat giler air teh tue kak..

Elle Kamarudin said...

roti goyang transfer road is superb!!

Anonymous said...

mmg sedap sini kak... saya ikut blog akk la.. gi makan2... saya ada kat sana 3 hari.. hari2 bfast kat sini... terbaikk

SUZANASAKURA said...

SALAM AKAK, NAK TANYA TEMPAT NIE DEKAT TAK NGAN TEMPAT PERHENTIAN FERRY....

Anonymous said...

Saya kalau singgah penang saya mesti try nasi lemuni kat astaka mppp yg pink sungai pinang.dekat dgn masjid kampung rawa dan komtar.karipap dia femes sbb goreng panas2 tapi selalu sold out...wuu..last time xdpt merasa...