nuffnang advert

Thursday, January 17, 2013

Restoran robot di Harbin, China




GAMBAR menunjukkan sebuah robot menghantar mangkuk berisi nasi kepada pelanggan.


HARBIN, China - Sebuah restoran di sini menggunakan 20 robot untuk melakukan pelbagai tugas termasuk memasak.
Terdapat robot yang menjadi penyambut tetamu dan pelayan.
Setiap robot boleh bekerja selama lima jam tanpa rehat.
Restoran tersebut menyediakan lebih 30 menu.
Ia dibuka sejak Jun tahun lalu. 


sumber: kosmo

21 comments:

dayah ismail said...

wau senangnye..x yh de pekerja...hehe

khairul akmal bin azman said...

bestnye!

khairul akmal bin azman said...

bestnye!

Anum said...

wow bestnya

:: Mrs.Eady :: said...

jimat!!

amirah said...

lelama sume robot yg buatkan. nak robot lipat baju plissss

Fiza Rahman said...

Save budget. Tak yah amik pekerja.

abah khalisha said...

Cukup canggih!

anie said...

abis tu manusia nak keje ape da pasni...

hanem manaf said...

Kalau tension bole le marah robot ni,,,x de perasaan pon dia.

norhidana miswan said...

apasal takde gambar yg robot tu msk, camne gaya nyer agaknyer ek

ibuhebat said...

macam-macam ada kat china ekkk... nanti xde masalah pengangguran pulak ke? hehe..

Alin Marlini said...

nak sekor letak kat umah jd maid...hehehe

diana said...

tak payah bayar gaji...
kalau ada yang tolong basuh pinggan lagi bagus..heheh

Nisah Idham said...

jimat cost utk amik staff. tapi kalau robot tu sakit, bape ringgit plak costnye ??

MystoryPic said...

kesian ngan rakyat dia orang.... makin ramai la menjadi penggangur

Zura Zue said...

wah..senangnye..manusia xpayah nk berkerah tenaga lg..hehe

* radix nie blm byk lagi cawangan lg mcm fastfood yg lain kak..kat TSB sg buloh ada 1 cawangan..

Cho Zila said...

risau gak kalau dah semua pakai robot bertambah kuranglah pekerjaan...

Ema Blog said...

makin bertambahlah penganggur

akubiomed said...

Mampu beri tarikan. :-)

mama said...

ehem alangkah bagusnya kalau mama ada robot camtu.. ;)