nuffnang advert

Thursday, August 9, 2012

Tangan putus tersepit mesin tebu

SHAHARUDIN menunjukkan tangan anaknya yang putus akibat tersepit mesin tebu di Baling semalam.

BALING - Sambutan hari raya tahun ini sudah pasti berbeza buat Mohd. Hafiz Haikal Shaharudin, 5, yang putus pergelangan tangan kanannya akibat tersepit mesin tebu pada pukul 4.30 petang 31 Julai lalu.

Ibunya, Siti Aishah Mohamad Sidek, 33, memberitahu, sebelum kejadian, dia singgah di sebuah gerai menjual air tebu di Jalan Kampung Sungai Limau dekat sini.

Siti Aishah berkata, dia memberhentikan kereta di tepi jalan manakala Mohd. Hafiz Haikal dan anak keduanya, Nurul Intan Safira menunggu dalam kereta.

Ketika ibunya sedang berurusan membeli air tebu, mangsa keluar dari kereta dan memegang mesin yang sedang memerah batang tebu menyebabkan tangan kanannya tersepit.

Usaha mengeluarkan tangan mangsa yang tersepit dilakukan lebih 30 minit dengan bantuan orang ramai.







sumber: kosmo
09/08/2012

35 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

kesian nyer!!

Asrul "iLham" Sany said...

demi mencari rezeki halal...

Neeza.Areef said...

ya Allah...jd mangsa x pasal2..itu lah kan kita kna awasi anak kita walau kt mana je..budak2 dia x tau kan

atty's said...

ad dgr kat berita pagitadi..siannya ..

Ryn said...

kesian nye dy....:)

Rai said...

seb baik gambar tak keluar..ngeri!

fiza said...

Ya allah...kesiannya.

Anum said...

ya allah sedihnya

SURIA AMANDA said...

kesian kan..x baper hari jer nak raya...

Lya Colours said...

masa saya sekolah dulu, ada budak laki kene gilis mesin tebu gak. tapi x putus la. macam luka2 teruk kot, ke tulang patah2. x ingat dah

fazitaismail said...

kecian kan..tak psl2 jadi mangsa keadaan..
risau jgak dgan si tecik kat umah tu..aktif sgat2..kena berhati2 n berwaspada setiap masa..huhu

Sue-Rya Qistina said...

kesiannya dia..x psl2 jd mangsa keadaan. maybe dia too excited kot tgk mesin tu bergerak camtu. huhuhu

Nazayiena said...

Siannya dgn dia,ingatkan dia tadi anak org yg jual air tebu tu tp cuma cust.situ je......

Kakzakie said...

Kesiannya.. dahlah tangan kanan pulak tu:(

Qhaifa Nur said...

ciannya adik....
moga ada hikmah disebaliknya.......

izz iizza said...

adehh ngeri ni...

SuriHanna said...

Subanallah... tetiap tahun ada jer citer mcm ni... xde ker org nak cipta mesin tebu yang selamat sikit.. hurmmm

GreenJade said...

aduhh ngeri lak dengor

dah deakt nk raya pulak tu..harus awasi anak2 selalu..

Kazman / Sue said...

peerghhhhh... putus tuu...

Nieda said...

kesian budak ni beraya tak ada tangan thn ni.

Nens Collection said...

nauzubillah..mesin tebu pon bahaya cam mercun jgak..isk2

Nens Collection said...

nauzubillah..mesin tebu pon bahaya cam mercun jgak..isk2

Eye_nee said...

itulah kanak2 kan semua benda nak di cuba..apalah agaknya dlm kepala dia mesin tebu tu kan...tak pasal2 dah kudung pergelangan...

eMMe said...

aduhhh... tak tertanggung kesakitannya... sabar la wahai anak kecil...

Nurul Husna Mohd Hassan said...

nak raya ni macam2 jadik..

MamaEma said...

siannya...

m.u.l.a.n said...

laaaa kesiannya..

YATZAKIE said...

kesiannya..nasib badan...emm

jeBateja said...

Allahhh....sian nya......

Aishah Jahirah said...

simpati tapi benda dah jadi tak boleh nak undur.moga cerita ni jadi pengajaran untuk kita supaya lbh berhati2.

ieda said...

aduhhh ... nak jadi ceritakan
macam manalahhhhhh budak nie boleh terus masukkan tangan kat mesin tuu
adusssssssssssss

Angah said...

siannya,tp tula kan dlm dok jaga pun jadi jugak ,padahal mula2 dia kt dlm keta,.budak2smeua benda nak cuba...

Marya Yusof said...

As salam Wahida,

Dulu selalu tolong akak meniaga air tebu & kuih muih di bulan Ramadhan tp tak pernah tolong mesin tebu sb tak reti... Kesian kat budak tu... inilah yg dinamakan curiosity kill the cat! Malang tak berbau kan...ermmm

Zura said...

alahai siannye...kecik lg dh xde tangan...

Kesuma Angsana said...

kesian tul nak raya ni jadi cm ni pulak