nuffnang advert

Thursday, February 23, 2012

Tanah Abang & Mangga Dua, Jakarta

selamat petang semua...
kalau aku travel mmg aku penat nak buat n3...penat nak select gambar, penat nak resize gambar, penat nak upload gambar, penat mana nak citer lagi....tapi penat pun aku suka sbb ini semua kenangan terindah aku....jadinya kita enjoy!! haha....
jom lah teruskan perjalanan kami...

sebelum gerak ke airport, lepas je jenjalan kat Monas tu, cepat2 kami pegi Tanah Abang yg terkenal kat Jakarta tu....shopping kat sini pun ala kadar je....sbb nak cepat....

masuk sini je terus kata...wow...besarnya...lagi besar dari Pasar Baru nampaknya....selesa shopping kat sini, besar dan teratur...lagi satu punyalah kami pelik kenapa tak de org duk ikut kami jual air ke, keychain ke, FM ke, mcm kat Pasar Baru tu, rupanya tak dibenarkan la....padahal kami dah kehausan nak cari air dah ni....masa kat Pasar Baru tu, tak haus pun dorang duk ikut je kami ni...haha...

masuk sini terus giler tgk kain meter bercorak batik....seronok mmg seronok shopping kat Tanah Abang ni, tapi kena tgk kedai gak la....mcm ada satu kedai kain cottton, peniaga dia sombong dan tak nak bargain langsung...nyampah....eleh, aku sikit tak heran ngan peniaga mcm tu walaupun dlm hati memberontak nak beli tgk kain cotton mamat tu cantik2 belaka....huhu...

err, jubah cenggini kalau pakai tak rasa berat ke kat dada weh? 

ini je la beberapa keping gambar yg sempat aku snap kat Tanah Abang...bye bye Tanah Abang...serius aku tak puas shopping kat sini....bila2 kang aku singgah lagi yer...cewah....

lepas tu cepat2 menyusul ke Mangga Dua...

ala2 mcm kat Sungai Wang je kekdahnya...tak de apa special kat sini...best lagi la kat Tanah Abang tu...

punya jenuh aku carik T Shirt Jakarta, jumpa jugak kat Mangga Dua ni....carik kat Tanah Abang tak de pun...huhu....eh, T Shirt, FM dan keychain yg ada tulis nama sekian2 tempat itu wajib okeh...kalau tak dapat, rasa tak lengkap je pergi ke tempat org kan...itu pada aku la...


begitulah kisah kami di Jakarta-Bandung yg menggamit seribu memori....dua minggu nak abes citer ni weh....haha...

49 comments:

InaAchik said...

insyaallah, akan tawaf tanah abang ni tanpa tercicir 1 kedai pun bln 9 nanti! :)

Mulan said...

woaaahhhh.... melompat2 rasa nak pergi...

Izwa Kamaruddin said...

aduhaii...biler ar nk dpt pegi nie??

Qhaifa Nur said...

betul tu bila gi holiday gambar punyalah banyak, tu semua kenangan utk kita...

banyaknya kain tak tau mana satu nak pilih..

AnneRaini said...

ramai gak org kate kat TA ni susah nak mintak tawar...huhu.. tak sabar nk gi bandung ni...hehe

cheqna said...

wah..rasa macam nak g jugak ni...

ieja amieja said...

jgn lupa borong sakan ye wahida..

Unknown said...

k.wahida blik m'sia bile?...ase mcm da lame je kt sne...mkin jeles okeh..hhaahha

amirah said...

aah kan..kalo tkde FM tu mcm tak best je.

Mek Rose said...

esok2 aku nak g sane aku bukak blog ko ye utk rujukan..kerlasss ko

NM02 said...

setel pun citer coti2 pak cheppy kau ni

ahakssss

wahida said...

ieja amieja: kak, saya dah balik la...haha...

reena: aku 5 hari je kat sana nok...mcm 2 minggu kan...kehkeh...

eB said...

jelesnyer hakuuuuuuuuu. hu3

munna said...

bestnya shopping kat tanah abang tu.... lagi2 tgk kain batik meter tu..cantik2 coraknya

uncle gedek said...

berapa RM habis ?

::NureeN:: said...

ingatkan mangga 2 tue apa la td... best shopping sakan la kan

adarnadzmie said...

memang sgt syokkan dpt bercuti reramai kat sana...hehe

dear anies said...

tuuu dia merembat sn sini hehehehe

wida said...

cantik2nya baju tu..jeles pulak.nak gi jugakkkkk

miss Fyqa said...

fuh2... ole2 utk fyqa takde ker?. ehee.. bestnyer kak oi... seronok tgk..

|| NaFiRaa || said...

banyak nye tempat shopping kat indonesia nih yer.. kalo nak gi sana kena standby duit banyak2 kan~

eMMe said...

menggamit je rasanya utk saya turut ke Jakarta, hehehe~

ct rahani said...

beshnya sopa soping.. poket pun kena tebal gak nih.. hiks..

hanim said...

Ok liputan terbaik bole buat panduan bila nak ke sana.Rasa nak shopping mengamit perasaan ni.

NzA said...

kalau akak pergi kt tmpat mcm ni mmg muflis la wahida....ha.ha.ha...

rencah kehidupan said...

Ada ko nak belikan aku jubah tu...???
ha...ha...ha....

Laarikkkkk......

mamyharraz said...

kt tanah abg nih peniaga mmg mcm kerek sikit nak banding pasar baru lebih peramah..tu yg aku alamilah..

sbb aku sentap nak beli telekung kt satu kedai ni melampau dia punya kerek =P

Maya Mayana said...

Betul tu..kalau aku pun sama noks Tshirt yg ada tulis2 tu mesti cari,

btw aku suka gak kumpul tshirt harimau muda,angry bird,spongebob teww...

Aleyn said...

Banyknyer tempat menarik di Indon ni yer

Nieda said...

KALAU CITER iNDON 1001 MLM PUN BELUM TENTU HABIS.... HAHHA

Unknown said...

Wowww.... macam best aje Tanah Abang tu. Sebab best? Taktahan tengok kain-kain yang berlambak tu. Mau rambang mata jadinya.

Hye awakkk :) Mekasih sudi jenguk kita tau

cahya indah said...

shopping kat Tanah Abang mcm best je..

Angah said...

sakan hang noo waheeda...

Dee said...

okeylah tu...kau 2 minggu dah abis..aku ni dh kat sebulan..bila nak abisnya...hahaha..

jeBateja said...

Masa den poei Mangga 2 dulu...den rasa mahal lah brg nya....Tanah Abang lagik murah kot..

Neeza.Areef said...

kna tambah hari klu nk pusing tpt ni rasanye..wpn x bpe nk membeli tp msti nk pg semua kan

norhidana said...

bile lah agakneyr aku nk sampai sana kak... hhuhui meleleh air liur nengok baju2 lawo kt tnh abang tuh...

Misz-ella said...

Wahida, setuju tak kalau KC katakan yg Bandung tu "over rated"? Org kata sopink kt Psar Baru best tapi sebenarnya Tnh Abg jauhhhhhh lagi best. Baju up to date .. harga pun berpatutan. Kalah Psr Baru .. kalah FO-FO kat Bandung.

KC kan kalau bab sopink, mmg akan pilih Jakarta. Kalau nak 'sight seeing' mcm yg wahida n friends buat then pilih Bandung.

intan_blur said...

best..best,.best...
klu ade n3 yg aku x coment tuh..tu maknenye aku tersentap la tuh..sbb aku belum smpi kesana lagi..hehheheheh

emarieys said...

agaknya sinilah mom ema shopping barang minggu lepas...

Teratak Hami said...

Wahida buatlah GA. Akak nak hadiah FM :-)

Kazman / Sue said...

kira mangga dua ni macam midvalley la yee... seronok shopping ...

Bitt (double IS) said...

berat nok...sure tunduk jek gituw..akekeke

kayyana said...

wah... cantik cantik. boronglah.. nnt wat GA ek.. heheheh

mama aini said...

ehem..mesti berjuta2 wang terbang melayang waktu shoppinnnn kat sana..ha2x..

Unknown said...

Tinggal kat mana.... ada hotel dekat gan tanah abang ke hehehe

Unknown said...

Tinggal kat mana.... ada hotel dekat gan tanah abang ke hehehe

Unknown said...

Tanah Abang dan mangga dua biasa lebih murah tanah abang, apalagi di web ini lebih murah lagi www.arellez.com. ini web bajunya produksi sendiri.

nana said...

kak boleh tau x . kedai batik akk pergi tuh nama nye apa