nuffnang advert

Thursday, December 15, 2011

Pak Abu, Mak Leha & top up....

Pak Abu baru beli henfon kat bini tua dia tapi tak belikan topup. Mak Leha yang tak penah pakai henfon komplen kat anak bongsu dia kenapa henfon yang Pak Abu bagi tak boleh fungsi. Anak bongsu Mak Leha suruh mak dia beli top-up kat kedai. Mak Leha naik moto pegi pekan singgah kat kedai runcit nak beli top-up tapi tak de. Taukey kedai suruh Mak Leha pegi tanya kat gerai depan kedai kalau-kalau ade jual. Mak Leha terus pegi tanya kat gerai tu, taukey gerai pulak kata kat situ tak de top-up tapi goreng ubi, goreng pisang dengan karipap ade la. Mak Leha terus beli karipap dan bawak balik rumah tunjuk kat Pak Abu..

"Bang, Leha dah beli dah ni, abang tolong pasang kat henfon Leha ok" mintak Mak Leha dengan sopan pada suaminya. Pak Abu heran kenapa Mak Leha beli karipap sebab selama ni Pak Abu tak feveret karipap, dia cuma makan kueh sardin gulung je.

"Leha nak suruh abang buat apa dengan karipap ni Leha," tanya Pak Abu hairan.

"Itu la abang, Leha pun hairan sejak bila henfon kena pasang karipap? " Balas Mak Leha. Pak Abu garu kepala dan tanya Mak Leha berapa sen karipap tadi. Mak Leha jawab 30 sen.

"Ohhh..patut la, tak cukup kredit kot, cube Leha pegi beli dua bijik lagi, mesti boleh guna henfon nanti." Selamba jer Pak Abu balas.




sumber: cari.com

51 comments:

fiza said...

Hahahahaha...kesian mak leha ☺☺☺

sisdee said...

sengal pnya laki hahahahahaha..x psal2 mak leha kena tipu kikiki

JunAina said...

hahhaaa...adehhh...katipap & top up, hujungnya nak sama je bunyi...

niezzareenamemory02 said...

kesian pak abu, lagi kesiannnn kat mak leha

karipap jugak yg laku dijual

amirah said...

aduyaiii..apa la malang nasib si mak leha ni..pakai bil jela lenkali mak leha oi

Sue-Rya AQ said...

hahaha..sadis sungguh..xde kena mengena karipap dgn topup..

miss Fyqa said...

ngehngeh..xde kena mengena langsung

Anum said...

muakakkakka, kesian

Kakzakie said...

Bertuah punya pak abu. Kesian mak leha innocent betul...:)

mamaNoriz said...

waaakakakka...

hampeh!

ArELeEz said...

pak abu ngan mak leha lebih kureng jer.. ha3..

tq sis sbb buat leez gelak..! ;D

eMMe said...

alahai sian nye mak leha, tak cerdik IT sungguh! hehehehe....top-up jadi karipap cenne nih, hehehehe...

norhidana said...

ampeh pak abu....
heheeh... mmg sesuai je laki bini nih

ZSqueenbee said...

zaman mne la diaorg duduk tu ye...dj jauh sgt ke belakang..kah kah...(nk ckp lombab xnk ngaku)

diana said...

tumpang gelak jugak..
muahahhahah...

~@mOi ~~ said...

hahahahah.. sengal jugak pak abu pon..

eT said...

aduiii...fenin...

dakcik said...

hahahaha..lawak2

whitecappuccino said...

zaman bila ni top up n karipap boleh bertukar..

khairul said...

cian kt mak leha

:: Mrs.Eady :: said...

hahahaahahaa...

misya said...

heheheh lawak la

qemaishak said...

adoiii la..dua-dua sengal hehe

Lya Colours said...

dua2 hampeh. haha

adarnadzmie said...

sian mak leha...hehe

Ena said...

AHAHAHAHAHAHHAA...

ILANG STRESS MAK!..

TP SIAN PUN ADA KAN.. ADA EKK ORG LURUS GITU LAGI??

CikPuanHaLia said...

hahahaha...mengong jer..

Dinas Aldi said...

Adoihhhh tak bleh tahan gelak! Dah kesian kat Mak Leha, Pak Abu pun sama gak!

lieynanilaz said...

hadoiii....betul2 sengal!!..

Tihara said...

nape la mak leha jd camtu..mcm2 :)

konde said...

hahaha kesihan lah

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

syariza09 said...

naper citer pasai karipap ni..tetiba jer tringin tau

sudipVSsenduk said...

Pak Abu, Mak Leha, anak bongsu & dua-dua taukey kedai, semuanya sengal...

Rtp Farra Arisha said...

wkwkwkw, what happen to all of them actually? -,-

P/S: pisang salai cheese lebih enak berbanding pisang goreng cheese..;) hehehe, but i'm sure you'll like it too :)

~ yus ~ said...

hahaha, mcm mana top-up leh jadi karipap?

Munnafendy said...

adooooiii laki bini sama je.anaknye pun tolong la beli kan..tak pasal2 kenyang bapak mkn karipap =D

CaDLyNN said...

adoi..ade lagi ke org cmni skrg ni kak??? hahahahaha...

ieda said...

eekkeke laki bini samee je nie .. huhuhu sabo je lahh :))

Fatin Mraz said...

erk! nak pikir..nak gelak ke tak ni..huhuuu

=}

mama aini said...

hu2x..sian mak leha tu !!..

Dee said...

hahaha..lawak2..

MaryaYusof said...

Macam tu pun boleh ek...LOL

jeBateja said...

sungguh sengal ini lawak.....ahakz....ahakz...

TiTi said...

adoi mmg lawak guling2 ni hahahha :D

MamaEma said...

orang tua..karipap dengan top-up dengarnya macam sama..huhu

Alin Marlini said...

sengal...hahahaha

wan nurul hezrina said...

gilos mcm pak pandir tp versi pompuan.kira mak pandir lahnie..sangat mengong..haha karipap..topup kan ker jaug maknanya=)

Dilla Ady said...

dua dua sengal..boleh?

Nazayiena said...

Hahahaha siannya dgn Mak Leha dan Pak Abu nie....tadi cite ada anaknya,mana plk anaknya pegi time mak Leha dah blk beli 'top up'.

Nazayiena said...

Hahahaha siannya dgn Mak Leha dan Pak Abu nie....tadi cite ada anaknya,mana plk anaknya pegi time mak Leha dah blk beli 'top up'.

akubiomed said...

Sudah macam cerita Pak Pandir dan Mak Mandir sahaja. :-)